w124 vetoakselien yhteensopivuus
-
- Sisäänajossa
w124 vetoakselien yhteensopivuus
Heip
Sattuipa eilen leikitellessä seuraavaa: oikeanpuolen takavetoakseli katkesi. Auto w124 300TE 4matic -88. Kysymys kuuluu: onko vetari samanlainen kuin vastaavassa takavetomersussa? Pitäis nimittäin hankkia vetari jostain ja nopeesti. Ja tietenkin mahdollisimman järkihintaan. Juu tiedän elämä on...
Sattuipa eilen leikitellessä seuraavaa: oikeanpuolen takavetoakseli katkesi. Auto w124 300TE 4matic -88. Kysymys kuuluu: onko vetari samanlainen kuin vastaavassa takavetomersussa? Pitäis nimittäin hankkia vetari jostain ja nopeesti. Ja tietenkin mahdollisimman järkihintaan. Juu tiedän elämä on...
Re: w124 vetoakselien yhteensopivuus
penttitimoi kirjoitti:Heip
Jos autossa on asd perä vetarit on lyhemmät asd perässä
-
- Sisäänajossa
ASD vetareissakin on 100 ja 110 millisiä kiinnityslaippoja.karisa81 kirjoitti:kyllä pitäs sopiapenttitimoi kirjoitti:Elikkäs käykö jos takavetomallissa on myös asd- perä?
Minulla olisi muuten yksi ylimääräinen hitsattu ASD vetari 100 millin laipalla Vantaalla. Ajelin sillä viikon ilman ongelmia mutta vaihdoin sitten ehjään kun en tiedä kelpaako hitsattu katsastuksessa jos inssi huomaa. Siinä on putkenpätkä vahvikkeena katkoskohdassa.
-
- Sisäänajossa
J5 kirjoitti:ASD vetareissakin on 100 ja 110 millisiä kiinnityslaippoja.karisa81 kirjoitti:kyllä pitäs sopiapenttitimoi kirjoitti:Elikkäs käykö jos takavetomallissa on myös asd- perä?
Minulla olisi muuten yksi ylimääräinen hitsattu ASD vetari 100 millin laipalla Vantaalla. Ajelin sillä viikon ilman ongelmia mutta vaihdoin sitten ehjään kun en tiedä kelpaako hitsattu katsastuksessa jos inssi huomaa. Siinä on putkenpätkä vahvikkeena katkoskohdassa.

eihän se ole mikään turvallisuuteen vaikuttava osa

(aattelin vaan kun kaveri just korjas oman vetarinsa ja ois katastus eessä)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"

eihän se ole mikään turvallisuuteen vaikuttava osa

(aattelin vaan kun kaveri just korjas oman vetarinsa ja ois katastus eessä)[/quote]
Njoo ei luulisi mutta minkäs takia sitten vetonivelistä on voinut tulla hylkäys (ainakin etuvetoisella)

Kardaanin rättinivel on ainakin kerran mulla aiheuttanut hylkäyksen

-
- Sisäänajossa
Itse en kyllä lähtisi hitsatuilla vetareilla leikkimään. Voipihan se kestääkin jos on kunnolla tehty. Uuden hinta selittänee hitsihaluja? Tohon asd- perään uusi vetari on melko hintava, Joensuun osaset- varaosaliikkeen kautta 550€ kuukauden toimitusajalla, kl ja motonet varmasti edullisempia. Itsellä kävi säkä kun löyty käytetty, mutta meni kyllä pahimmat suditteluhalut. Ja kyllä mun mielestä voimansiirto vaikuttaa turvallisuuteen, veikkaan että hylky tulee.