Moro, E220 kaipaa uutta vesipumppua. Kyseessa siis M111 -moottorinen 124 vuodelta 93. Viskon kiinnitys tassa eroaa aiemmista malleista, eli 8mm kuusiokolopultti ei enaa ole kaytossa, vaan visko kiinnittyy vesipumpun hihnapyoran kierteisiin isolla mutterilla joka avataan hihnapyoran ja viskon valista.
Sattuuko kukaan tietamaan mika on avainvali? 32mm on oma veikkaukseni, mutta "joku" on pollinyt tyontomitan enka paassyt varmuuteen koosta. Loysin haulla kivan .pdf -dokumentin forumilta, mutta se puhui pelkastaan noista edeltavista konstruktioista...
Saako hihnapyoran 111-koneessa lukittua samalla tavoin kuin vanhemmissa malleissa?
Oli muuten vesipumpun hinnoissa eroa: Tarvikeliikkeessa 78, merkkiliikkessa 255+ALV.
Auttakee, etta paasen ostamaan avaimen kotimatkalla ja paasen heti huomenna korjaamaan.
M111 viskon avainvali
M111 viskon avainvali
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Vesipumppu vaihdettu
Vesipumpun vaihto oli helppo homma nelikossa. Ainoa päänvaivaa tuottanut osuus oli viskon irroitus vesipumpusta, hihnapyörässä kun ei näyttänyt olevan mitään millä sen lukitsisi. Niinpä nostin koko härdellin irti flekteineen ja tuulitunneleineen. Vesipumpun kinnityspultteihin pääsi käsiksi kiintoavaimilla (10/13 mm) vaikka visko olikin edessä. Loppullinen irroitus oli sitten helppo tehdä ruuvipenkissä. Ja avainväli oli se 36 mm. Sama vesipumppu näyttää olevan kaikissa 4-venttiilikoneissa oli sitten 4, 6, tai 8 sylinteriä.
Vanha vesipumppu oli aivan finaalissa. Sisäpään laakerissa oli klappia varmasti kaksi milliä. Silti pumppu ei vuotanut nestettä lainkaan...
Uuden pumpun asennus oli helppo homma (paketissa ei ollut tiivistettä, käytin sinistä Hylomaria) ja jäähdytysjärjestelmä käytännössä katsoen ilmasi itsensä kun nesteet vain kaatoi sisään. Laturin laakerit pitävät rohisevat hieman, eli vielä on yksi homma edessä ennenkuin pääsee kuuntelemaan sivuäänetöntä M111:tä.
Vanha vesipumppu oli aivan finaalissa. Sisäpään laakerissa oli klappia varmasti kaksi milliä. Silti pumppu ei vuotanut nestettä lainkaan...
Uuden pumpun asennus oli helppo homma (paketissa ei ollut tiivistettä, käytin sinistä Hylomaria) ja jäähdytysjärjestelmä käytännössä katsoen ilmasi itsensä kun nesteet vain kaatoi sisään. Laturin laakerit pitävät rohisevat hieman, eli vielä on yksi homma edessä ennenkuin pääsee kuuntelemaan sivuäänetöntä M111:tä.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3