Tyhjäkäyntiongelma D-asennossa E 320

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vaurula
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tyhjäkäyntiongelma D-asennossa E 320

Viesti Kirjoittaja vaurula »

Terve,

Ilmeni uusi ongelma taas. 320 vm 92 rupeaa ravistamaan D-asennolla tyhjäkäynnillä. Ongelmia ei esiinny P tai N asennoissa. Mitkä olisi mahdollisia vikalähteitä?
vaurula
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Lisää tietoja pienen analysoinnin jälkeen:

Kone toimii ihan normaalisti startattaessa. Pienen ajon jälkeen alkaa epätasainen käynti koneessa ja tuntuu että jotkut sylinterit sammuisi.
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja karjis »

Olisiko laatikon öljyt huonossa hapessa tai jopa vähissä!?
vaurula
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Ei ole, kyllä tuo viittaa tuonne moottoripuolelle. Mä luulen, että asiaan saattaa vaikuttaa se, että pesin moottorin tiistaina, joten jos tuonne virranjakopuolelle on joutunut vettä, niin se voipi hyvinkin olla syynä. Se kuulostaa siltä, kun se kävisi vajailla pytyillä.

Tuo ensimmäinen diagnoosi oli vaimon kertoman perusteella, joten kyllä tuo käynihäiriö liittyy tuonne konehuoneen puolelle.

Laatikon öljyt on vaihdettu pari vuotta sitten, ja se ei ole oikutellut huollon jälkeen.
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Oletko ajanut laatikon öljynvaihdon jälkeen kuinka paljon? Ja sit voisi vikaa lähteä etsimään sähköpuolelta ja tarkista lataus jännite yleismittarilla (lataus jännite ilman kuormaa[ei sähkölaitteita päällä] tuhjälläkäynnillä n.14-14,5 V ja kuorman kanssa n.13,5-14V) ja että onko laturi yleensä ehjä ja minkä ikäinen akku on!?
miten toimii muissa asennoissa esim.R?
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

vaurula kirjoitti:Ei ole, kyllä tuo viittaa tuonne moottoripuolelle. Mä luulen, että asiaan saattaa vaikuttaa se, että pesin moottorin tiistaina, joten jos tuonne virranjakopuolelle on joutunut vettä, niin se voipi hyvinkin olla syynä. Se kuulostaa siltä, kun se kävisi vajailla pytyillä.

Tuo ensimmäinen diagnoosi oli vaimon kertoman perusteella, joten kyllä tuo käynihäiriö liittyy tuonne konehuoneen puolelle.

Laatikon öljyt on vaihdettu pari vuotta sitten, ja se ei ole oikutellut huollon jälkeen.
Mulla meni moottoripesussa sytystylppasuojan alle vettä, jolloin osa pytyistä ei ollut mukana.

Mulla esiintyy samantyylinen vika kun veto on päällä. Kierrokset alkavat heittelemään enkä ole vikaa vielä löytänyt :((
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

lufsen kirjoitti:Mulla meni moottoripesussa sytystylppasuojan alle vettä, jolloin osa pytyistä ei ollut mukana.

Mulla esiintyy samantyylinen vika kun veto on päällä. Kierrokset alkavat heittelemään enkä ole vikaa vielä löytänyt :((
Oletko tarkistanut lambda-anturin onko ehjä?
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

karjis kirjoitti:Oletko tarkistanut lambda-anturin onko ehjä?
En ole tarkastanut, koska kaikki ovat sitä mieltä, että se ei tee tuollaisia oireita. Tekeekö?
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kyllähän se haistelee pakokaasun polttopuhtautta ja säätelee syöttöjä sen perusteella.
Edit:tuli vaan yhtääkkiä mieleen, että palsatalla oli jokin aika sitten sellaista puhetta, että automaatissa on kytkin siinä kepin alapuolella sen suoja jutskan alla, joka reistailee ja voisi aiheuttaa myös vastaavia oireita.
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

karjis kirjoitti:Kyllähän se haistelee pakokaasun polttopuhtautta ja säätelee syöttöjä sen perusteella.
Edit:tuli vaan yhtääkkiä mieleen, että palsatalla oli jokin aika sitten sellaista puhetta, että automaatissa on kytkin siinä kepin alapuolella sen suoja jutskan alla, joka reistailee ja voisi aiheuttaa myös vastaavia oireita.
Kiitos paljon vinkeistä, tulee tarpeeseen , kun olen jo puoli vuottakestänyt tuota vikaa :)
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

vaurula kirjoitti:Lisää tietoja pienen analysoinnin jälkeen:

Kone toimii ihan normaalisti startattaessa. Pienen ajon jälkeen alkaa epätasainen käynti koneessa ja tuntuu että jotkut sylinterit sammuisi.
Itellä on just samanlainen ongelma. Moottorin puolelle se viittaa. En ole vielä joutanut tutkimaan että mikä on. Mahdollisia aiheuttajia ovat lambda-anturi, ilmavuoto imupuolella ja sytytysvika.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja iteite »

Itse vaihtaisin tulpanjohdot, kun alko ongelmat moottorin pesun jälkeen.
Lisäksi tarkastaisin puolat, niitä pimenee silloin tällöin.
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
vaurula
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kiitokset vinkeistä. Vika löytyi tuossa vapunaattona itse asiassa tulpanjohdoista, jotka olivat aika hapettuneet, ja samoin yhden tulpan kontaktipinnat. Nyt taas toimii moitteetta.
Vastaa Viestiin