Tyhjäkäyntiongelma D-asennossa E 320
Tyhjäkäyntiongelma D-asennossa E 320
Terve,
Ilmeni uusi ongelma taas. 320 vm 92 rupeaa ravistamaan D-asennolla tyhjäkäynnillä. Ongelmia ei esiinny P tai N asennoissa. Mitkä olisi mahdollisia vikalähteitä?
Ilmeni uusi ongelma taas. 320 vm 92 rupeaa ravistamaan D-asennolla tyhjäkäynnillä. Ongelmia ei esiinny P tai N asennoissa. Mitkä olisi mahdollisia vikalähteitä?
Ei ole, kyllä tuo viittaa tuonne moottoripuolelle. Mä luulen, että asiaan saattaa vaikuttaa se, että pesin moottorin tiistaina, joten jos tuonne virranjakopuolelle on joutunut vettä, niin se voipi hyvinkin olla syynä. Se kuulostaa siltä, kun se kävisi vajailla pytyillä.
Tuo ensimmäinen diagnoosi oli vaimon kertoman perusteella, joten kyllä tuo käynihäiriö liittyy tuonne konehuoneen puolelle.
Laatikon öljyt on vaihdettu pari vuotta sitten, ja se ei ole oikutellut huollon jälkeen.
Tuo ensimmäinen diagnoosi oli vaimon kertoman perusteella, joten kyllä tuo käynihäiriö liittyy tuonne konehuoneen puolelle.
Laatikon öljyt on vaihdettu pari vuotta sitten, ja se ei ole oikutellut huollon jälkeen.
Oletko ajanut laatikon öljynvaihdon jälkeen kuinka paljon? Ja sit voisi vikaa lähteä etsimään sähköpuolelta ja tarkista lataus jännite yleismittarilla (lataus jännite ilman kuormaa[ei sähkölaitteita päällä] tuhjälläkäynnillä n.14-14,5 V ja kuorman kanssa n.13,5-14V) ja että onko laturi yleensä ehjä ja minkä ikäinen akku on!?
miten toimii muissa asennoissa esim.R?
miten toimii muissa asennoissa esim.R?
Mulla meni moottoripesussa sytystylppasuojan alle vettä, jolloin osa pytyistä ei ollut mukana.vaurula kirjoitti:Ei ole, kyllä tuo viittaa tuonne moottoripuolelle. Mä luulen, että asiaan saattaa vaikuttaa se, että pesin moottorin tiistaina, joten jos tuonne virranjakopuolelle on joutunut vettä, niin se voipi hyvinkin olla syynä. Se kuulostaa siltä, kun se kävisi vajailla pytyillä.
Mulla esiintyy samantyylinen vika kun veto on päällä. Kierrokset alkavat heittelemään enkä ole vikaa vielä löytänyt

Kyllähän se haistelee pakokaasun polttopuhtautta ja säätelee syöttöjä sen perusteella.
Edit:tuli vaan yhtääkkiä mieleen, että palsatalla oli jokin aika sitten sellaista puhetta, että automaatissa on kytkin siinä kepin alapuolella sen suoja jutskan alla, joka reistailee ja voisi aiheuttaa myös vastaavia oireita.
Edit:tuli vaan yhtääkkiä mieleen, että palsatalla oli jokin aika sitten sellaista puhetta, että automaatissa on kytkin siinä kepin alapuolella sen suoja jutskan alla, joka reistailee ja voisi aiheuttaa myös vastaavia oireita.
Kiitos paljon vinkeistä, tulee tarpeeseen , kun olen jo puoli vuottakestänyt tuota vikaakarjis kirjoitti:Kyllähän se haistelee pakokaasun polttopuhtautta ja säätelee syöttöjä sen perusteella.

Itellä on just samanlainen ongelma. Moottorin puolelle se viittaa. En ole vielä joutanut tutkimaan että mikä on. Mahdollisia aiheuttajia ovat lambda-anturi, ilmavuoto imupuolella ja sytytysvika.vaurula kirjoitti:Lisää tietoja pienen analysoinnin jälkeen:
Kone toimii ihan normaalisti startattaessa. Pienen ajon jälkeen alkaa epätasainen käynti koneessa ja tuntuu että jotkut sylinterit sammuisi.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86