
ohjaus 'klappi'?
ohjaus 'klappi'?
mulla w 124 250d ja ohjauksessa 5-10 cm klappi.kiritty on simpukkaa alhaalta ylös muttei vaikuta.raidetanko vaihdettiin,oli väljyyttä mut ei klappiin vaikuttanu.klapi oli poissa talvella kun pakkasta mut ku tuli lauhat ilmat,tuli klappi.oisko ohjaus simpukka sökö....???ONKO KOKEMUKSIA..? 

MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Moi
Siis ohjauspyörän kehällä 5-10cm?
Ikävän paljon.
Kyseessä on sen verran miehekäs väljyys, että sen sijainnin ihan varmasti tarkkaan tutkimalla voi selvittää; ainakin kaksi ukkoa tarvitaan, ja parasta olisi, jos auton alle pääsee sen ollessa renkaat maassa.
Eli ohjauspyörää klapin reunasta reunaan "vemputtamalla" käydään koko mekaaninen linja läpi.
Siis ohjauspylväs, ohjausvaihde, raidetanko, apusimpukka, raidetangon nivelet sekä pyöränlaakerit.
Johonkin/joihinkin se liike noista katoaa eikä saavuta pyörää/pyöriä.
(Ja kun auton alle olet menossa, niin varsinkin ohjausiskunvaimennin kannattaa ainakin tutkia; ellei jopa suosiolla vaihtaa...)
/Ana
Siis ohjauspyörän kehällä 5-10cm?
Ikävän paljon.
Kyseessä on sen verran miehekäs väljyys, että sen sijainnin ihan varmasti tarkkaan tutkimalla voi selvittää; ainakin kaksi ukkoa tarvitaan, ja parasta olisi, jos auton alle pääsee sen ollessa renkaat maassa.
Eli ohjauspyörää klapin reunasta reunaan "vemputtamalla" käydään koko mekaaninen linja läpi.
Siis ohjauspylväs, ohjausvaihde, raidetanko, apusimpukka, raidetangon nivelet sekä pyöränlaakerit.
Johonkin/joihinkin se liike noista katoaa eikä saavuta pyörää/pyöriä.
(Ja kun auton alle olet menossa, niin varsinkin ohjausiskunvaimennin kannattaa ainakin tutkia; ellei jopa suosiolla vaihtaa...)
/Ana
W124 200D 1986 ~90++Hp
:-)
:-)
joo kyllä se 5-10cm klappi op:n kehällä on.konttorin mies otti kiinni ohjaus 'tangosta' joka menee simpukkaan ja sitä liikuttamalla huomasimme että mikään ei liiku ohjaus systeemissä ja pyysi säätään simpukkaa.mut eipä vain auttanu.ja olen kuullut et harvinaisempaa simpukan rikkoontuminen mut joskus.....
ei kai auta kun alkaa tarkistaan ja simpukan hommaamista miettiin.maksaa muuten maltaita jos uuden laittas veholta.ei kaks tonnia riitä.... 


MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Ymmärsinkö oikein että tuo 'tanko' tai akseli siis liikkuu edestakaisin kun sitä pyörittää auton alta kädellä mutta simpukan 'toisella puolella' mikään ei liiku? Jos simpukan kiriminenkään ei auta niin ei kai silloin ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa simpukka. Muistithan tietysti kiriä oikeaan suuntaan eli vastapäivään (vai meneekös 124:sissakin näin)?sts62 kirjoitti:joo kyllä se 5-10cm klappi op:n kehällä on.konttorin mies otti kiinni ohjaus 'tangosta' joka menee simpukkaan ja sitä liikuttamalla huomasimme että mikään ei liiku ohjaus systeemissä ja pyysi säätään simpukkaa.mut eipä vain auttanu.ja olen kuullut et harvinaisempaa simpukan rikkoontuminen mut joskus.....ei kai auta kun alkaa tarkistaan ja simpukan hommaamista miettiin.maksaa muuten maltaita jos uuden laittas veholta.ei kaks tonnia riitä....
Vehon sijasta voisi tosiaan kysellä purkaamoista vanhaa, Venetmäeltä Viialasta uutta tai käytettyä ja purkaamoista käytettyä. On vähän tyyris osa muuten.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
W123 250 -79
W123 240D -80
joo kyllä kirin oikeaan suuntaan eli ruuvia ylös päin.ja ei siellä muuta liikkunut simpukan toisella puolen kun tankoa käänneltiin.epäilemmekin simpukan vaihtoa ainoks korjaukseksi ja en tosiaan taida veholta ostella,kysäisin jo hajottamolta,300d simpukka löytys paljo edullisemmin. 

MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
spudeniukselle vast: en ole tarkistanu.säädin kumpaankin ääri päähän simpukkaa mut ei vaikuttanu mitenkää.ohjaus ei löystyny eikä tiukentunu.alun perin suoraan ajaessa ratti 'kallellaan' oikealle ja kun säädin alas ruuvin kallistui vasemmalle ja taas kun oikeeseen suuntaan säädin ratin asento jäi vähän kallelleen vasemmalle.minusta alun perin ohjaus on vähän raskas.mut ei takertele mitenkään.but työlästä täll hetkellä ajaa suoraan
........

MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
no niin.kyllä ihan oikeeta namiskaa säätelin.nyt tullut tietoa taas sen verran lisää ett 'ammatti' mies kertoi mahdollisuudesta ett mutteri irronnu simpukan sisällä.en tiedä vielä mistä ois kyse mut huomenna 'hajotus' alkaa.Pietu71 kirjoitti:Aikas hassua ettei edes jäykisty.
Viagraa tai uusi simpukka taitaa olla hoito keino.![]()
Silti pakko kysyä että säädithän sitä 8mm kuusiokoloo etkä vaan ruuvaillu sitä 19mm lukitus mutteria

MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
- satakaksnelonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Su 19.03.2006 18:46
ei mulla yliohjannu pahemmin,oli vain se 'jumalaton' klappi(tuttu sana jo):),ja auto haki koko ajan ajorataa,mut nyt tiedän mitä on ajaa Mersulla......satakaksnelonen kirjoitti:Sama ongelma täälläkin. Tuntuu, että on ostoskärrynpyörät edessä. Kuuluuko tuohon myös, että auto yliohjaa mutkissa aika tavalla?
MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
tosiaan,mullahan tuli kans heti simpukan vaihto mieleen ja muutamalla muullakin,mut kannattaa(jos vain mahdollista) yrittää joltain ammatti mieheltä kysellä vinkkejä eikä suin päin luottaa*korjaamo*miesten sanaan.Uskon.Koin.Näin........ahahaa kirjoitti:Kas kas.sts62 kirjoitti:oppia ikä kaikki...................![]()
Hienoa että tulikin helpolla kuntoon. Yleisin resepti tuntuu aina olevan se simpukan vaihto, monet eivät mieti voisiko sen korjata. Olipa yksinkertainen korjaus, hyvä juttu.

MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
jees,se oli simpukan hammastangon lukitusmutteri joka oli irti.ei vaikuttanut mitään säätö ulkopuolen pultista.ei vaikuttanut ohjaukseen mitenkään....Roisto kirjoitti:Siis oliko simpukka irti rungosta vai mitä kiristysmuttereita tarkoitat?
t.
Risto

MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
..niiiin,ei hammastanko vaan ohjaus akselin jatko simpukkaan(nimitys) mikä lie? sen lukitus mutteri/t irti.kkkuuuuuuuuuulat sekaisin....Pietu71 kirjoitti:Nyt kiinnostaa jo itteeki,missäs on semmonen hammastanko,eikös hammastanko ohjaukset oo ihan eri juttuja
.
Oliko joku osa siis simpukan sisällä irti.

MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mulla löyty klappia siitä onko se nyt sektori akseli vissiin?
Mikä lähtee simpukalta eteenpäin alapuolelta, niin oli se pooritus löysällä tai oikeestaa se lukkopultti.
Oli klappia siinä ja kaikissa montuissa kolisi melko voimakkaasti rattiin asti.
Eikä ollu paljoo väljää siinä poorilla, mutta jonkun verran kertautu ruorilla se väljä.
Ei kun pultti tiukkaan ja avot!
Mikä lähtee simpukalta eteenpäin alapuolelta, niin oli se pooritus löysällä tai oikeestaa se lukkopultti.
Oli klappia siinä ja kaikissa montuissa kolisi melko voimakkaasti rattiin asti.
Eikä ollu paljoo väljää siinä poorilla, mutta jonkun verran kertautu ruorilla se väljä.
Ei kun pultti tiukkaan ja avot!
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Jos on ollut välystä vääntövivun ja simpukan akselin välissä, niin kannattaa katsoa myös ohjauksen vaimentimen kunto. Mulla se oli ruiskinut öljyt pellolle ja oli kuin polkupyörän pumppu, elikkä lähinnä toimi päinvastoin kuin on tarkoitus. Sanoisin että joko liitoksen välys tuhoaa vaimentimen tai vieläkin todennäköisemmin paska vaimennin aiheuttaa välystä vivun ja simpukan akselin liitokseen ( vivun kiristysruuvi löystyy). Semmosta.Manu300cea24 kirjoitti:Mulla löyty klappia siitä onko se nyt sektori akseli vissiin?
Mikä lähtee simpukalta eteenpäin alapuolelta, niin oli se pooritus löysällä tai oikeestaa se lukkopultti.
Oli klappia siinä ja kaikissa montuissa kolisi melko voimakkaasti rattiin asti.
Eikä ollu paljoo väljää siinä poorilla, mutta jonkun verran kertautu ruorilla se väljä.
Ei kun pultti tiukkaan ja avot!
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"