Ahdot tippuu
Ahdot tippuu
mistä johtuu kun 110d tiputtaa ahdot alas. isoimmilla vahteilla 3> lähtee vedättämään, hetkellisesti ahdot nousee 1,1 pintaan josta ne tippuu normaaliin 0,8-0,9bar, 3500kierroksen kohdalla ahdot lähtee tippumaan. 4200kierroksen kohdalla ahtoja enää 0,5bar.
pumpusta säädetty lisää syöttöjä ja maksimikierroksia n.4500
loppuuko pumpusta syötöt vai alkaako turbo ahdistamaan/pakoputki/...
uusi ahdin odottelis jo tallissa asentajan innostusta.
pumpusta säädetty lisää syöttöjä ja maksimikierroksia n.4500
loppuuko pumpusta syötöt vai alkaako turbo ahdistamaan/pakoputki/...
uusi ahdin odottelis jo tallissa asentajan innostusta.
Ei ne noin alas mielestäni (0,5 bar/ 4200 rpm) tipu edes sillä vakioahtimella. Tarkoittaako 'maksimikierrokset' niitä kierroksia kun vapaalla polkastaan pedaali pohjaan ja kierrokset menevät tuonne. Mikäli näin on niin ahtojen tippuminen johtuu liian pienestä syötöstä, tällöin pumppu alkaa rajoittamaan syöttöä jo 3500 rpm kohdalla.
Kannattaa laittaa ne 7 mm tapit ja ulkoinen syöttö niin
Manuaalivaihteisessa voi hyvin säätää pumpun siten, että polkasutestissä kierrokset menevät 6000 pintaan.
ja kyllä se ahdin kanssa kannattaa heti vaihtaa...tosin suuremman ahtimen kanssa kannattaa oikeasti olla se pumppu hyvässä iskussa.
Pakoputki ei ala ahdistamaan, olen sillä vakioputkella ajanut "aika" kovaa
Kannattaa laittaa ne 7 mm tapit ja ulkoinen syöttö niin

ja kyllä se ahdin kanssa kannattaa heti vaihtaa...tosin suuremman ahtimen kanssa kannattaa oikeasti olla se pumppu hyvässä iskussa.
Pakoputki ei ala ahdistamaan, olen sillä vakioputkella ajanut "aika" kovaa

Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei automaatti ehdi vaihtamaan vaikka kierrokset nousevat viiteen tonniinkeef kirjoitti:Missäs kierroksilla se vaihto hetki on power setupinkanssa? Mulla siinä neljässä tonnissa.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Ennen säätöä jaksoi vetää 4200kierrokseen asti nyt nousee siis tonne 4500 asti. en ole kokeillut miten kiertää paikallaan polkastaessa.
Itsekin epäilin turbon ahdistusta ensimmäiseksi syyksi.
Ei taida paineen nosto vaikuttaa asiaan mitenkään, koska pakopuoli ahdistaa ja tippuisi luultavasti samalla lailla.
Ei auta muuta kuin odotella hetkeä että kerkeää vaihtaa tallin hyllyllä odottavan päivitys turbon tilalle ja lähetellä pumpun mynälle.
Itsekin epäilin turbon ahdistusta ensimmäiseksi syyksi.
Ei taida paineen nosto vaikuttaa asiaan mitenkään, koska pakopuoli ahdistaa ja tippuisi luultavasti samalla lailla.
Ei auta muuta kuin odotella hetkeä että kerkeää vaihtaa tallin hyllyllä odottavan päivitys turbon tilalle ja lähetellä pumpun mynälle.
Siinä on hyvin tehoa jos se vetää 4500 rpm isoimmalla vaihteella
Noh ahtimen vaihdollahan tuokin mysteeri selviää...tosin eipä siinä taida paljon muuta tapahtua kuin se loppukin alavääntö häviää.
Ahtopainetta ei juuri kannata nostella, jollei syöttöä ole reilusti lisätty...ja syöttöähän ei ole reilusti jos ahtopaine laskee alle barin.

Noh ahtimen vaihdollahan tuokin mysteeri selviää...tosin eipä siinä taida paljon muuta tapahtua kuin se loppukin alavääntö häviää.
Ahtopainetta ei juuri kannata nostella, jollei syöttöä ole reilusti lisätty...ja syöttöähän ei ole reilusti jos ahtopaine laskee alle barin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Noin 200 rpm / kierros, mutta toki syöttöä pitää sitten olla niin paljon, että jaksaa pyörittää sinne loppuun saakka.keef kirjoitti:Kuinkas paljon tota kierrosten säätöä piti kiristää että kierrokset nousi ton 300rpm?
Kokeile nyt aluksi vetää se neljä kierrosta tiukemmalle, niin jotain pientä saattaa alkaa tapahtumaan



Tuossa kun ahdot tippuvat niin silloin ei se ahdonalainen syöttökään ole enää täysillä kun morkoolin kellolla ei ole riittävästi painetta, joten sitäkin jousta kannattaa löysätä...
Katsastukseen toki vakiosäädöillä sitten, vähäpäästöinen kone jne plaa plaa
Lisää tietoa: www.skg.fi
Asensin turbon ahtopaineen säätimen ja vapaavirtaussuodattimen, ei toi lasten fööni jaksa ahtaa kuin 1,0 vaikka ottaisi painekellon kokonaan pois pelistä.
hävittäjä äänet tuli kaupanpäälle (turbo viheltelee viimesiään).
Ps. Ei kellään satu olemaan mittoja vakio turbon pakosarjan puoleisestalaipasta sais tehtyä muunnoslaipan uudelle.
hävittäjä äänet tuli kaupanpäälle (turbo viheltelee viimesiään).
Ps. Ei kellään satu olemaan mittoja vakio turbon pakosarjan puoleisestalaipasta sais tehtyä muunnoslaipan uudelle.
Ei vakioahtimella tarvita yli yhden barin paineita. Toi mun peli kulkee yhdellä barilla noin 175...180 kmh, lentokentällä, luultavasti. Tuon enempää ei tehoa saa järkevästi vakioelementeillä.
Mitat löytyvät mutta siellä ei ole tilaa laittaa mitään muunnoslaippaa, jo "vakio" GT20 ahtimet alkuperäiseen pakosarjaan pultattuna tahtovat ottaa tulipeltiin kiinni. Kannattaa käydä katsomassa siellä auton alla niin tulee se ahaa elämys. Missään tapauksessa minkään välilaipan kiinnittäminen ei onnistu, jollei konetta nappaa irti korista.
Vakiopumpulla ei ole juuri tarvetta vaihtaa suurempaan kuin gt20 ahtimeen. Suuremman ahtimen saa laitettua kun tekee uuden pakosarjan, laittaa erillisen hukkaportin, tai helpoiten laittaa suuremmat siivet siihen "vakio"-ahtimeen, eli vaikkapa sprintterin ahtimeen.
Pistä vain se ahtopaine takaisin siihen 0,85 bariin, pakopaine tarvittaessa nostaa sen kuitenkin 1 bariin kun ahdin käy pieneksi kunnon syötöillä.
Niin kyllä ahtimen kuuluukin viheltää kun ilmansuodatin ja pakoputki hengittävät vapaasti.
Mitat löytyvät mutta siellä ei ole tilaa laittaa mitään muunnoslaippaa, jo "vakio" GT20 ahtimet alkuperäiseen pakosarjaan pultattuna tahtovat ottaa tulipeltiin kiinni. Kannattaa käydä katsomassa siellä auton alla niin tulee se ahaa elämys. Missään tapauksessa minkään välilaipan kiinnittäminen ei onnistu, jollei konetta nappaa irti korista.
Vakiopumpulla ei ole juuri tarvetta vaihtaa suurempaan kuin gt20 ahtimeen. Suuremman ahtimen saa laitettua kun tekee uuden pakosarjan, laittaa erillisen hukkaportin, tai helpoiten laittaa suuremmat siivet siihen "vakio"-ahtimeen, eli vaikkapa sprintterin ahtimeen.
Pistä vain se ahtopaine takaisin siihen 0,85 bariin, pakopaine tarvittaessa nostaa sen kuitenkin 1 bariin kun ahdin käy pieneksi kunnon syötöillä.
Niin kyllä ahtimen kuuluukin viheltää kun ilmansuodatin ja pakoputki hengittävät vapaasti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Miksi ?
GT20 käy suoraan alkuperäiseen sarjaan ja sen saa jopa moottoria irroitamatta paikalleen jos vältämättä haluaa.
Mitään volkkarin gt20:stä ei kannata mersuun laittaa, niissä on vielä pienemmät siivet, luulen.
Pakoputken kanssa joutuu kanssa turhaan pulaan, jollei ole alkuperäisen kaltainen ahtimen runko siinä korvausturbossa.
En kyllä itse irrottaisi moottoria sen takia, että saa gt20:n sinne koneen jatkeeksi, on sekin kuitenkin niin pieni. Mikäli irroittaa koneen niin tekee sitten sen sarjan samalla...
GT20 käy suoraan alkuperäiseen sarjaan ja sen saa jopa moottoria irroitamatta paikalleen jos vältämättä haluaa.
Mitään volkkarin gt20:stä ei kannata mersuun laittaa, niissä on vielä pienemmät siivet, luulen.
Pakoputken kanssa joutuu kanssa turhaan pulaan, jollei ole alkuperäisen kaltainen ahtimen runko siinä korvausturbossa.
En kyllä itse irrottaisi moottoria sen takia, että saa gt20:n sinne koneen jatkeeksi, on sekin kuitenkin niin pieni. Mikäli irroittaa koneen niin tekee sitten sen sarjan samalla...
Lisää tietoa: www.skg.fi