voimaa riittävästi, miten coupesta ajettava?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

voimaa riittävästi, miten coupesta ajettava?

Viesti Kirjoittaja tomiop »

Onko kellään valmista reseptiä takapyörien ja kelkan tukemiseen. jäykempää puslaa tai muuta viritystä??
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12750
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kuulemma ovat esim. apukelkan puslia täyttäneet sialla, vaikutuksesta en tiedä :D
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Mielenkiintoisen näköinen konehuone coupessa.. Kaksi turboa, bensa..

Kerro lisää, kerromme sitten alustasta :lol:
124.023
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja tomiop »

Kokoonpanona mm.
2xGT28RS
cooleri
Apexi AVCR
Tatech moottorinohjaus
2x60mm putkisto
ojennuksen veivit
nitrattu ja tasapainotettu kampiakseli
venolia takomännät
vittaniemen porttaama kansi
säädettävä nokkapyörä
dbilas nokat
560V8 vahvistettu automaatti (nätkin)
muokattu turbiini
iso cooleri laatikkoöljyille
ja paljon muuta pientä sälää..

Ongelmana on tosiaan se että kun tarjoaa kaasua ja yrittää nyt saada pyörät jotenkin pitämään niin tunnelma on aika kumilankamainen kun pyörän kulmat muuttuu jatkuvasti. jollain konstilla pitäs saada naulattua ne ripustukset kiinni..

uretaanipuslat? mistä
tai joku muu luotettava viritys..?
kai pohjanmaalta joku patentti löytyy??
Viimeksi muokannut tomiop, To 15.06.2006 07:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

tomiop kirjoitti: 560V8 vahvistettu automaatti (nätkin)
Menee taas OT:ksi mutta tuo laatikko kiinnostaa... Mulla on ollut jo pidempään tiedossa samanlainen AMG:sta peräisin oleva aski. Jos laittaisin sen alle vahvistettuna ja en vaihtaisi siihen dieselin ohjausta niin minkälaisilla kierroksilla vaihtaa vaihteet täyskaasulla? En ole päässyt tuollaista askia paikoillaan kokeilemaan jotta siksi kyselen.
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja tomiop »

vaihtaa D:llä jo n 5000rpm eli bensalle helevetin aikasin. huipputeho tulee vasta 5920rpm..
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

voisikohan takapään apurungosta vetää jotku omatekemät tukivarret auton koriin tiukoilla puslilla kiinni niin venymistä ja vanumista saisi hilllittyä ja kelkan kiertymistä ja liikkumista kun oikein vedättää.....

-tuon ominaisuuden olen huomannut joskus ihan perus tenavatähdessäkin kun oikein morkooli päällä käskee...ja hakee oudosti kuivalla asfaltilla... :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

etola

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Etolasta saa eripaksuisia uretaanitankoja metritavarana, siitä vaan sorvailemaan. Itse olen tehnyt mm. kallistuksenvakaajan kumit niistä, hyvät tuli. Myyjä kertoi ralliautorakentajien käyttävän tuota samaa tavaraa.
Ex monta W-kirjainta.
jb1966
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: La 04.02.2006 00:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jb1966 »

Pohjanmaalta kannattaa kysellä uretaanipuslia Lautamäki motorsportista puh:06 4574674 , 0500 561317
Ei mersua satasella saa!!!
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Jaaahas....oli coupestakin juttua uusimmassa GTI:ssä.

Saaahan sitä näköjään mersun bensakoneestakin oikeeeta VOIMAAA!!!!! :shock:

ONITTELUT MAHTAVASTA SUORITUKSESTA!!!!!!
Avatar
avo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ma 22.03.2004 09:13

Tervetuloa!

Viesti Kirjoittaja avo »

Vaan mukaan iloisten Tupla-Turbojen joukkoon :D
MB R129 SL 300 Mosselman -90 320 hp
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Hienosti on kyllä voimaa lähtenyt :!:
Sanoisinko, että bensaksi tosi tehokas :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Olikos se nyt niin että näissä 500E sarjan autoissa on tuo takapääkin lainattu R129 mallista? Ainakin apurunko on paksua putkea kun vastaavastihan muissa kakkosnelosissa on U profiili pelliä.

Meinaan että jos on SL sarjasta niin mitenkähän ovat SL600 takapyörät pysyneet paikallaan, onko jotain muutettu vai veteleekö samalla tavalla.

Ja eikös 500E:n apurunko sovi normi kakkosneloseen heittämällä (no vähän pyörät leveämmällä :wink: mutta haittako tuo)

Olipa taas sekavasti selitetty, mutta lyhyesti tarkoitin: SL600 taka-akselisto kiinni niin eikö rauhoitu! Vai olenko ihan hakoteillä :oops:
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 800
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Joo.... ihan vaikuttava näky konepellin alla... :D

T-muukkoselta saa jotain powerflex puslia http://www.tmuukkonen.fi/frames_startvy_fi.htm

Kuva
liekkö sitten mistään kotosin....
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja tomiop »

kaikkea ne kirjottelee lehdissä :roll:
Kyselyä muukkoselle laitettu, odotetaan vastausta
en ole sl:n alustaan tarkemmin tutustunu, mutta saattaa olla melko vaikee löytää semmosen takakelkkaa purkaamosta, saati "heittää kiinni"..täytynee tutkia. kyllä tohon joku ratkasu vielä syntyy
Takapyörän kulmien säätö autto jonkinverran ainakin siihen että autolla pystyy sutien ajamaan jotakuinkin suoraan
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Jubi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 16.06.2006 22:28
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

[quote="tomiop"]kaikkea ne kirjottelee lehdissä :roll:
Kyselyä muukkoselle laitettu, odotetaan vastausta
en ole sl:n alustaan tarkemmin tutustunu, mutta saattaa olla melko vaikee löytää semmosen takakelkkaa purkaamosta, saati "heittää kiinni"..täytynee tutkia. kyllä tohon joku ratkasu vielä syntyy
Takapyörän kulmien säätö autto jonkinverran ainakin siihen että autolla pystyy sutien ajamaan jotakuinkin suoraan[/quote

Taas menee OT:ksi, mut vieläki näkyy Viekissä 2 mustaa pitkää viivaa siin asfaltissa.. 8) Ja siis viime kesänähän tuli nää jäljet..
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja tomiop »

Mitä vit###?.siellä on kyllä tullu käytyä... Siellä pitäs olla maastoauto, tippu nimittäin putki sillä sinisalmen kaljanhakureisulla
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Jubi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 16.06.2006 22:28
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

tomiop kirjoitti:Mitä vit###?.siellä on kyllä tullu käytyä... Siellä pitäs olla maastoauto, tippu nimittäin putki sillä sinisalmen kaljanhakureisulla
Heh heh.. Niin mä kuulin.. :lol:
Vastaa Viestiin