Rättikaton hydrauliikkapumppu hajonnut..?
Rättikaton hydrauliikkapumppu hajonnut..?
Kyse on siis vuoden 1993 R129:stä, josta kattomekanismi simahti viime syksyllä kesken katon nostoa, nyt on siis katon toiminta täysin kaput samoin kuin turvakaaren joka saa ilmeisesti paineet samasta pumpusta.
Vikaa haettiin kissojen ja koirien kanssa Alppilassa ja Veholla lopputuloksena että hydrauliikkapumppu ei tuota tarpeeksi painetta. Painetta tulee siis aivan liian vähän.
Olisiko kellään mitään vaihtoehto ideaa kohtuullisen suolaiselle "tilataan uusi pumppu Saksasta, maksaa vain 4000 eur " -idealle?
Jokin hydrauliikkaan erikoistunut paja/liike, jolla pumpun voisi korjauttaa Suomessa?
Reissu Saksan maalle, josta kaivaa jonkun käytetyn tms. osan joka kiinni paikallisessa Vehossa kiinni, kännit ja takas?
Vikaa haettiin kissojen ja koirien kanssa Alppilassa ja Veholla lopputuloksena että hydrauliikkapumppu ei tuota tarpeeksi painetta. Painetta tulee siis aivan liian vähän.
Olisiko kellään mitään vaihtoehto ideaa kohtuullisen suolaiselle "tilataan uusi pumppu Saksasta, maksaa vain 4000 eur " -idealle?
Jokin hydrauliikkaan erikoistunut paja/liike, jolla pumpun voisi korjauttaa Suomessa?
Reissu Saksan maalle, josta kaivaa jonkun käytetyn tms. osan joka kiinni paikallisessa Vehossa kiinni, kännit ja takas?
SL-Mies
>Arvaisin että oisko varoventtiilissä roska ja jää vähän raolleen.
Pitää tarkistuttaa/tarkistaa...Mitään hajua miten?
Mites jos jotain pahempaa käynyt, onko noita mahdollista korjautella..? Jotenkin tuntuu, vaikken mikään insinööri olekaan, että tuollainen peruspumppu pitäisi pystyä korjaamaan...
Kyseessähän on tämän sorttinen vehje:

>pistä tulemaan pumpun tiedot/ kaikki teksti pumpun kyljestä tai tyyppikilvestä, >niin katon löytyykö.
Pitää kattoa vielä tarkemmin tekstit yms. kunhan pääsen takakonttia koluamaan, mutta laitoin ylös Bosch:n mallinumero se oli 0 542 020 007 ja MB osanumero pitäisi olla 129 800 23 48 (näin tulkattuna Veholta vaikkakin olivat sen lapulle numeroksi 1248002348 merkanneet, W124:een ei kait rättikaton hydrauliikkaa saa?
)
Tuossa yllä olevan kuvan sivustolla http://www.auckland.net.nz/mbcc/specials1.htm
väittivät osanumeroa 129 800 14 48:ksi, mutta kyse oli kyllä 1992 vuoden osasta..?
Nimim. "Kaikki apu tarpeen, muutakin remppaa tiedossa mahdollisesti laatikon suunnalla, auts!"
Pitää tarkistuttaa/tarkistaa...Mitään hajua miten?
Mites jos jotain pahempaa käynyt, onko noita mahdollista korjautella..? Jotenkin tuntuu, vaikken mikään insinööri olekaan, että tuollainen peruspumppu pitäisi pystyä korjaamaan...
Kyseessähän on tämän sorttinen vehje:

>pistä tulemaan pumpun tiedot/ kaikki teksti pumpun kyljestä tai tyyppikilvestä, >niin katon löytyykö.
Pitää kattoa vielä tarkemmin tekstit yms. kunhan pääsen takakonttia koluamaan, mutta laitoin ylös Bosch:n mallinumero se oli 0 542 020 007 ja MB osanumero pitäisi olla 129 800 23 48 (näin tulkattuna Veholta vaikkakin olivat sen lapulle numeroksi 1248002348 merkanneet, W124:een ei kait rättikaton hydrauliikkaa saa?

Tuossa yllä olevan kuvan sivustolla http://www.auckland.net.nz/mbcc/specials1.htm
väittivät osanumeroa 129 800 14 48:ksi, mutta kyse oli kyllä 1992 vuoden osasta..?
Nimim. "Kaikki apu tarpeen, muutakin remppaa tiedossa mahdollisesti laatikon suunnalla, auts!"
SL-Mies
Joo löysin mestan joka suostui kurkkaamaan pumppua, käytän sitä tarkemmassa analyysissa hydrauliikkaan erikoistuneessa putiikissa. Ne saa ihmetellä mikä on tukossa/paskana. Oma insinööri/mekaaninen osaaminen kun ei oikein tahdo riittää hirveän pitkälle..."Öö, öljyä on tai ei ole."miska kirjoitti:Jos jostakin lyödät sen varon. Ei henkilökohtaista kokemusta kyseessä olevasta pumpusta, mutta metsäkoneessa oli semmonen vika että varossa roska = ravollaan ei painetta. Ei siinä välttämättä ole varoa mutta ainahan voi arvailla.
Mutu, että pitäis siinä joku ns. sulake olla eli varo.


Jospa kävisi tsäkä ja pumpun saisi taas jollain tälläisellä futaamaan. Jos ei niin sitten käytettyä osaa metsästämään...
SL-Mies
Pistetääs tähän keissiin ns. "happy end"... (ei, en käynyt hieronnassa, mutta saman verran lopputulos rauhoitti)
Elikkä HydJan niminen paikka tuolla Tattarisuolla pisti pumpun takaisin toimintakuntoon, oli jokin O -rengas mennyt sijoiltaan/paskaksi. Öljyt (muuttuneet aika mönjäksi) vaihdettiin ja hommat luistaa taas.
LOPPUHINTA 2h työt + öljyt = n. 100 €!
Kerrankin näin päin









Elikkä HydJan niminen paikka tuolla Tattarisuolla pisti pumpun takaisin toimintakuntoon, oli jokin O -rengas mennyt sijoiltaan/paskaksi. Öljyt (muuttuneet aika mönjäksi) vaihdettiin ja hommat luistaa taas.
LOPPUHINTA 2h työt + öljyt = n. 100 €!
Kerrankin näin päin

SL-Mies