Rättikaton hydrauliikkapumppu hajonnut..?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ioaalto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 08.02.2004 20:12
Paikkakunta: Espoo

Rättikaton hydrauliikkapumppu hajonnut..?

Viesti Kirjoittaja ioaalto »

Kyse on siis vuoden 1993 R129:stä, josta kattomekanismi simahti viime syksyllä kesken katon nostoa, nyt on siis katon toiminta täysin kaput samoin kuin turvakaaren joka saa ilmeisesti paineet samasta pumpusta.
Vikaa haettiin kissojen ja koirien kanssa Alppilassa ja Veholla lopputuloksena että hydrauliikkapumppu ei tuota tarpeeksi painetta. Painetta tulee siis aivan liian vähän.

Olisiko kellään mitään vaihtoehto ideaa kohtuullisen suolaiselle "tilataan uusi pumppu Saksasta, maksaa vain 4000 eur " -idealle?

Jokin hydrauliikkaan erikoistunut paja/liike, jolla pumpun voisi korjauttaa Suomessa?
Reissu Saksan maalle, josta kaivaa jonkun käytetyn tms. osan joka kiinni paikallisessa Vehossa kiinni, kännit ja takas?
SL-Mies
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
miska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 05.11.2005 16:44
Paikkakunta: susiraja

Viesti Kirjoittaja miska »

Arvaisin että oisko varoventtiilissä roska ja jää vähän raolleen.
Avatar
jyrki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 17.12.2004 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

pistä tulemaan pumpun tiedot/ kaikki teksti pumpun kyljestä tai tyyppikilvestä, niin katon löytyykö.
MB W124 300 TE -86
Avatar
ioaalto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 08.02.2004 20:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ioaalto »

>Arvaisin että oisko varoventtiilissä roska ja jää vähän raolleen.

Pitää tarkistuttaa/tarkistaa...Mitään hajua miten?

Mites jos jotain pahempaa käynyt, onko noita mahdollista korjautella..? Jotenkin tuntuu, vaikken mikään insinööri olekaan, että tuollainen peruspumppu pitäisi pystyä korjaamaan...

Kyseessähän on tämän sorttinen vehje:
Kuva

>pistä tulemaan pumpun tiedot/ kaikki teksti pumpun kyljestä tai tyyppikilvestä, >niin katon löytyykö.

Pitää kattoa vielä tarkemmin tekstit yms. kunhan pääsen takakonttia koluamaan, mutta laitoin ylös Bosch:n mallinumero se oli 0 542 020 007 ja MB osanumero pitäisi olla 129 800 23 48 (näin tulkattuna Veholta vaikkakin olivat sen lapulle numeroksi 1248002348 merkanneet, W124:een ei kait rättikaton hydrauliikkaa saa? :roll: )

Tuossa yllä olevan kuvan sivustolla http://www.auckland.net.nz/mbcc/specials1.htm
väittivät osanumeroa 129 800 14 48:ksi, mutta kyse oli kyllä 1992 vuoden osasta..?

Nimim. "Kaikki apu tarpeen, muutakin remppaa tiedossa mahdollisesti laatikon suunnalla, auts!"
SL-Mies
miska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 05.11.2005 16:44
Paikkakunta: susiraja

Viesti Kirjoittaja miska »

Jos jostakin lyödät sen varon. Ei henkilökohtaista kokemusta kyseessä olevasta pumpusta, mutta metsäkoneessa oli semmonen vika että varossa roska = ravollaan ei painetta. Ei siinä välttämättä ole varoa mutta ainahan voi arvailla.
Mutu, että pitäis siinä joku ns. sulake olla eli varo.
Avatar
ioaalto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 08.02.2004 20:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ioaalto »

miska kirjoitti:Jos jostakin lyödät sen varon. Ei henkilökohtaista kokemusta kyseessä olevasta pumpusta, mutta metsäkoneessa oli semmonen vika että varossa roska = ravollaan ei painetta. Ei siinä välttämättä ole varoa mutta ainahan voi arvailla.
Mutu, että pitäis siinä joku ns. sulake olla eli varo.
Joo löysin mestan joka suostui kurkkaamaan pumppua, käytän sitä tarkemmassa analyysissa hydrauliikkaan erikoistuneessa putiikissa. Ne saa ihmetellä mikä on tukossa/paskana. Oma insinööri/mekaaninen osaaminen kun ei oikein tahdo riittää hirveän pitkälle..."Öö, öljyä on tai ei ole."
:( :roll:

Jospa kävisi tsäkä ja pumpun saisi taas jollain tälläisellä futaamaan. Jos ei niin sitten käytettyä osaa metsästämään...
SL-Mies
miska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 05.11.2005 16:44
Paikkakunta: susiraja

Viesti Kirjoittaja miska »

Onnea pumpun kans. Uskoisin niitten saavan kuntoon sen. Kannattaa kysellä hydraulikaan erikois liikkeista ei oo välttis kalliskaan.
Avatar
ioaalto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 08.02.2004 20:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ioaalto »

Pistetääs tähän keissiin ns. "happy end"... (ei, en käynyt hieronnassa, mutta saman verran lopputulos rauhoitti)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Elikkä HydJan niminen paikka tuolla Tattarisuolla pisti pumpun takaisin toimintakuntoon, oli jokin O -rengas mennyt sijoiltaan/paskaksi. Öljyt (muuttuneet aika mönjäksi) vaihdettiin ja hommat luistaa taas.

LOPPUHINTA 2h työt + öljyt = n. 100 €!

Kerrankin näin päin :D
SL-Mies
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Nämä raakamekaaniset laitteet korjataan pajalla aina satasella 8)
Ja Vehossa tonnilla :lol:

Hyvä näin, häpi end
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Vastaa Viestiin