CE Styling-projekti. (vuodesta 2003 => ...?)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
TC7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Pe 16.07.2004 11:02

Viesti Kirjoittaja TC7 »

Jaha, sun kuvat onnistu hieman paremmin. Tosin muutaman otoksen pilaa joku ihme surffitukka siellä taustalla :). Täytynee ottaa joskus uusia kuvia samalla paikalla hieman aikaisemmin illalla. Aurinko kerkesi vähän karkuun. Ja sitte jos pesisi vaikka auton ja hommaisi paremman kameran.

Ja Juhiksen vanteet on oikeesti vielä paremman näköiset livenä. :wink:
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

Juhis. kirjoitti:Juhis:
Onko noi ne Intran vanteet, 9x18"? - Kyllä.
Ja minkä kokoset renkaat niissä on? - 225/40R18
Onko kaaria levitetty lainkaa - Ei. (ainakaan vielä)
ja ottaako kaareihin kiinni? - Ei ota kaariin kiinni, mutta eipä tuo auto ihan tontissa olekkaan....
Mulla samat vanteet ja täys lastilla ottaa kyllä pahemassa töysyssä kiinni, eikä mullakaan toi oo ihan tontissa. Mutta isompi ongelma on se että ottaa vanteet kiinni iskariin kun kääntää täydet peruuttaessa... :?
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

eepi kirjoitti:Vielä kunnolla tonttiin ja takaata valssit törkeeseen kulmaan, autohan olisi kuin suoraan Japanista.
Tontitusta vois lisätä, ois viel hienompi jos sais takavalssit suoraan, niin kuluisi nuo renkaatkin tasasesti.
eepi kirjoitti:EDIT2: Missäs sun etukilpes muuten on?
"Kuvausteknisistä syistä poistettu." :)
TC7 kirjoitti:Jaha, sun kuvat onnistu hieman paremmin. Tosin muutaman otoksen pilaa joku ihme surffitukka siellä taustalla...
No onnistuneista en tiedä, onhan hyvä että sadasta kuvasta muutama on edes julkaisukelpoinen. :lol: Toivottavasti mikään pystytukka ei pilannut sun kuvia.

Keskusteltiin, CH:n kanssa vanteiden mahtumisesta YV:llä.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12824
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Juhis. kirjoitti: Keskusteltiin, CH:n kanssa vanteiden mahtumisesta YV:llä.

ja ? kiinnostaa kun itelläkään ei nuo mahtuneet pyörii :lol: , hurjimmat kyl laitto ne paikal ja ajoi niin kauan että iskari sorvas vanteesta turhat pois :lol:
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

Juhis. kirjoitti:
MasaMbW124 kirjoitti:mikähän oli kaupan nimi? eurospoilers?
Ei itseasiassa, vaan http://www.tuning-zone.pl

shippaako ne tuolta suomeen!? :shock:

joukkue tilaus vetämään jos shipittävät!!
2.3 l
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Migself kirjoitti:
Juhis. kirjoitti:Ei itseasiassa, vaan http://www.tuning-zone.pl
shippaako ne tuolta suomeen!? :shock:
joukkue tilaus vetämään jos shipittävät!!
En tiedä mikä tilanne nykyään, tuon tilauksen missä takaluukun "jatke" tuli hoiti foorumilainen nimimerkillä "cali". Tosin allekirjoittaneella jäi vielä yhdet Bemarin valolipat vissiin matkalle...tai kai ne vissiin ovat sieltä edelleen tulossa... :roll:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

Juhis. kirjoitti:
Migself kirjoitti:
Juhis. kirjoitti:Ei itseasiassa, vaan http://www.tuning-zone.pl
shippaako ne tuolta suomeen!? :shock:
joukkue tilaus vetämään jos shipittävät!!
En tiedä mikä tilanne nykyään, tuon tilauksen missä takaluukun "jatke" tuli hoiti foorumilainen nimimerkillä "cali". Tosin allekirjoittaneella jäi vielä yhdet Bemarin valolipat vissiin matkalle...tai kai ne vissiin ovat sieltä edelleen tulossa... :roll:
juu multa lähti kimppatilaus tossa viime joulukuussa tonne puolaan.. ja tuli tossa talvella..

juu kyllähän sieltä saa.. vaihtelevalla menestyksellä ja vielä vaihtelevammalla laadulla.. toimitus ajatkin on vähän mitä on.. juhis. varmaankin tietää.. ooppelifoorumilla ne on enemmänkin noita tilauksia tonne harrastanu..

tulossa on ilmeisesti vieläkin.. tuli sieltä luomet, mutta ne oli väärät.. omat luomet meni suoraan pajan hyllylle, ei oikeen sovi..
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

tietoavaan kunhan seuraava tilaus on tulossa :)
2.3 l
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

Juhis: Pistitkö koskaan autoosi kiinni sitä takaluukkuun tulevaa facelift palaa? Mites se sopi siihen, kuvia?

Siis tarkotin tota: http://img480.imageshack.us/my.php?imag ... kku8ny.jpg
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

CH kirjoitti:Juhis: Pistitkö koskaan autoosi kiinni sitä takaluukkuun tulevaa facelift palaa? Mites se sopi siihen, kuvia?

Siis tarkotin tota: http://img480.imageshack.us/my.php?imag ... kku8ny.jpg
mulla on tommonen omassani.. kuvia näkee tuolta mun projekti topicista siitäkin. kyllä se sinne sopii! :wink:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

CH kirjoitti:Juhis: Pistitkö koskaan autoosi kiinni sitä takaluukkuun tulevaa facelift palaa? Mites se sopi siihen, kuvia?
Jooh, tulihan se laitettua, tosin sekin pala menee vasta lopulliseen maalaukseen vasta ensi vuoden puolella (talvella), kun pitänee samalla maalailla vähän muitakin autosta. Pitäisi viedä autokin talvitalliin tuossa varmaan läviviikkoina, jos nämä lumisateet vähän edes hetkeksi helpottaisivat, että viittisi kesärenkailla suorittaa tuon siirtymän. 8)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Juhis. kirjoitti:Jooh, tulihan se laitettua, tosin sekin pala menee vasta lopulliseen maalaukseen vasta ensi vuoden puolella (talvella), kun pitänee samalla maalailla vähän muitakin autosta. Pitäisi viedä autokin talvitalliin tuossa varmaan läviviikkoina, jos nämä lumisateet vähän edes hetkeksi helpottaisivat, että viittisi kesärenkailla suorittaa tuon siirtymän. 8)
Jaah, onhan tuosta edellisestä postauksesta tähänkin vierähtänyt jo kotvanen. Eikä tuo edellämainittu maalauskaan ole vielä tapahtunut. :oops:

Aihepiiri on taas sama, kesärenkailla on taas liukasteltu. Piti siirtää säilytystallista tuohon kotitalliin, kun tilanomistaja oli mennyt myymään koko tilan. Pari kuvaa todisteeksi että auto on kuitenkin vielä elävien kirjoissa:

Kuva
Kuva

Alla ollut "säilytysvanteina" tuollaiset Alessiot, luonnollisesti aiemmissa kuvissa olleet mustakeskiöisetkin vielä tallella. Tänä kesänä ei ehtinyt autolla ajellakkaan, kun tuo talonrakennusharrastus on vienyt kaiken ajan, ja betonisäkkien ja muiden kuljetus on hoidettu vähän tarkoitukseen sopivammilla vehkeillä. Hyvin Mersu lähti käyntiin vaikkei olekkaan jokuseen aikaan käynnistelty. Vähän tuodetta öljyä ventiilikopan alle ja akku kiinni, niin laitehan hyrähty käyntiin kun palmun alta. :lol:

Keväällä olisi tarkoitu ottaa taas Mersu kesäkäyttöön pienten fiksailujen jälkeen. Oli nimittäin hiiri perhana päässyt autoon sisään. :evil: Tuli heti jälkeenpäin mieleen että olin laittanut vaahdomuovia takapaksin sivuilla oleviin räppänöihin kun resonoivat äänenpaineen tahtyyn, ja sieltähän se riiviö tietysti oli sisään möyrinyt. Takapaksissa muhennettu kasa papereita ja avoimien hattyhyllyn "äänenpaine"reikien kautta tietysti ohjaamon puolellekin. Papanoita oli kojelaudalla, ja kaksi turvavyötä järsitty puoliksi poikki, mitä makeaa näissäkin sitten liene? Onneksi sisusta oli pesty kauttaaltaan viimeisen käytön aikoihin, joten mikään muu ei liene haissut syötävän hyvälle. Muita vaurioita ei onneksi ollut, lukuunottamatta sitä että olipa hiiri sitten vielä heittänyt veivinsä sinne takapaksin paperikasaan, ja haju oli arvatenkin mielenkiintoinen.

Pitänee katsella jos jollain olisi purettavana CE:tä josta parit vyöt löytyisi, mutta onko kenelläkään omakohtaista kokemusta inonisoinnista tai ionisaattoreista, niillä ilmeisesti saattaisi saada kaikki hajut katoamaan?
Viimeksi muokannut Juhis., Ma 15.12.2008 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3796
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juhis. kirjoitti:Pitänee katsella jos jollain olisi purettavana CE:tä josta parit vyöt löytyisi, mutta onko kenelläkään omakohtaista kokemusta inonisoinnista tai ionisaattoreista, niillä ilmeisesti saattaisi saada kaikki hajut katoamaan?
Meillä on pari autoa käynyt ionisoinnissa, ja ainakin tupakan haju on lähtenyt täysin. Auto haisee viikon verran "kuolemalta" (vähän niinkun vanhalta jääkaapilta), mutta ton ionisoinnin jälkeen kun vielä käyttää vaikka sisäpesussa niin sit on hyvä. Ilman sisäpesuakin ionisoinnin haju lähtee jonkun ajan päästä. Nettivaraosass on aika hyvin olut CE:tä purussa, alkaa olla jo ikää noillakin, joten se tarkoittaa helpompaa varaosa saatavuutta.

OT. Onnittelut Jenkkirassista!! 8) Sehän näyttää olevan aikasta siisti! Toisin kuin tuo oma
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Pitäneepäs kysellä mistä löytyisi ionisointi-ukkoja, jostain autopesuloista ehkä, jos ei ihan hautaustoimiston puoleen tarvisi vielä kääntyä.
EVO X kirjoitti:OT. Onnittelut Jenkkirassista!! 8) Sehän näyttää olevan aikasta siisti! Toisin kuin tuo oma
No, siisti ja siisti, kaikki näyttää siistiltä noin pienissä kuvissa, todellisuus on että tuo on American Joen vetämä myyntimaalaus (joka oli tosin jo tiedossa ostaessa), nyt toinen puoli autosta on jo hiottu pellille, ja sama kohtalo lopullekin autolle, kun aikaa siunaantuu. Etujalkatilat oli vähän haperoa kun vettä on päässyt maton alle, uudet jalkatilapellit kävin hakemassa tuossa viikonloppuna, samaten uusia osia on tullut jonkinverran osteltua Atlantin takaa. Mm. Sisustaan on jo kaikki tuoreet verhoilupinnat, lattiamatto ja kojelaudan mittaristojen kehykset radion kehystä lukuunottamatta uusina jemmassa.

Ooteen Ootee: Onks Käkkylästä jossain projektikuvia/topiccia?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

EVO X kirjoitti: OT. Onnittelut Jenkkirassista!! 8) Sehän näyttää olevan aikasta siisti! Toisin kuin tuo oma
Tämä kuva taitaa valehdella autosta hieman liikaa :lol:
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

pt kirjoitti:Tämä kuva taitaa valehdella autosta hieman liikaa :lol:
Eikä ole edes Photoshopattu :-D

Tälläinen kuva olisi ehkä vähän todenmukaisempi, mutta eihän se näyttäisi niin hyvältä tuossa Avatarissa ;-)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3796
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juhis. kirjoitti:Ooteen Ootee: Onks Käkkylästä jossain projektikuvia/topiccia?
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... tri005.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... tri012.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... kohta3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... hta4-1.jpg

Ei ole vielä topiccia missään, ja eipä ole autollekkaan tehty vielä mitään kun tallin lattia on vielä maalaamatta. 2 uutta lattiapeltiä siihen tilailin apukuskinetu- ja kuskin takajalkatilaan. Myöskin kaikki ulkokuoren kromit ja täysin uusi alkuperäis sisusta on tulossa Jenkeistä kesä-heinäkuussa, kunhan ne ensin valmistuu. Jäljelle jää siis tekniikan, alustan, rungon ja korin korjaus ja viimeistely. Täysin entisöity museoauto tuosta olis tarkoitus tehdä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Juhis. kirjoitti:
EVO X kirjoitti:OT. Onnittelut Jenkkirassista!! 8) Sehän näyttää olevan aikasta siisti! Toisin kuin tuo oma
Ooteen Ootee: Onks Käkkylästä jossain projektikuvia/topiccia?


OoTee OoTee OoTee -varoitus :wink: . Onnittelut pojille jenkkiautojen johdosta; molemmat klassisia malleja :D . Käkkylässä näyttää olevan työtä mutta viisysi on aina vaivan arvoinen.

Tässä kuvia autosta jonka olen jo siis maksanut mutta mikä ei koskaan saapunut euroopan kamaralle...ehkä se joskus tulee mutta katsotaan sitten kenelle :) . Kauppa siis purettu (onneksi) ja uusi MB-merkkinen projekti (onneksi) tallissa :D .

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... P19672.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... P19671.jpg
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

EVO X kirjoitti:
Juhis. kirjoitti:Ooteen Ootee: Onks Käkkylästä jossain projektikuvia/topiccia?
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... tri005.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... tri012.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... kohta3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... hta4-1.jpg

Ei ole vielä topiccia missään, ja eipä ole autollekkaan tehty vielä mitään kun tallin lattia on vielä maalaamatta. 2 uutta lattiapeltiä siihen tilailin apukuskinetu- ja kuskin takajalkatilaan. Myöskin kaikki ulkokuoren kromit ja täysin uusi alkuperäis sisusta on tulossa Jenkeistä kesä-heinäkuussa, kunhan ne ensin valmistuu. Jäljelle jää siis tekniikan, alustan, rungon ja korin korjaus ja viimeistely. Täysin entisöity museoauto tuosta olis tarkoitus tehdä.
Eihän tuo ny paha ole! Töitä riittää mut kyllä tosta kannattaa tehdä laite. Ja kun mallikin tahtoo silmä miellyttää.
Eikun onnee ja menestystä rojektille.

Kai sitä joskus päästään valmiista vielä kuvia kahtoo :wink:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Jaahas, päivitellääs tälleen "kahden vuoden välein" topiccia. Edellisen päivityksen jälkeen on tullut rakennettua talo + talli ja haalittua pari Ameriikan lasikuituihmettä lisää. Mersua käytelty ja liikuteltu säännöllisesti tallissa tämänkin talven, mutta on tässä mietityttänyt että mitä tehdä Mersun kanssa?

Auto on hankittu jo vuonna 2003, ja siihen olen toiminnan kannalta ollut hyvinkin tyytyväinen. Perushuolloilla on pärjätty, ja miksikäs ei nyt 170tkm ajetulla W124:llä (C124 :wink:) pärjäisi. Harmittaa vaan kun on niin vähällä käytöllä, talvisin en tällä tule ajamaan, ja kesäksi lämpimille keleille on tuo avo-BMW, sateisemmilla keleillä tullut liikuttua umpi-BMW:llä. Viime kesä tosin "raksafarmarilla", mutta siitä on onneksi päästy jo eroon. :D

Myydähän hyvää autoa ei tavallaan tekisi mieli, ja eipä näiden myynnillä enää paljoa pääse rikastumaankaan. Mutta kannttaako tälläistä vielä taltioida "tuleville sukupolvillekaan", kun ei mikään sen kummempi harvinaisuus ole kyseessä, tallipaikka kyllä löytyisi, mutta tuskin lämpimänä.

Suunnitelmissa olisi kuitenkin tänä keväänä suorittaa nestehuoltoa, ja muuta pientä kevätfiksausta, ja katsastaa tuo parin vuoden tauon jälkeen ja ajella kuukausi-pari, niin saisi vähän liikuntaa Hänkin.

Painiiko joku samojen ongelmien kanssa, olisiko muita ideoita...? Entisöimään en ala... :lol:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
RapSu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 12.02.2010 19:06
Paikkakunta: Luumäki

Viesti Kirjoittaja RapSu »

Laita auto talteen jonnekkin. Otat sitten eläkepäivillä takasin käyttöön 8)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3796
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Mullahan oli taannoin sama ongelma oman coupen kanssa. Sekään ei ollut alkuperäinen, joten taltiointi ei olisi tullut kyseeseen. Auto myytiin viime pääsiäisenä ja vieläpä ihan hyvään hintaan. En ole kyllä katunut myymistä päivääkään. Päinvastoin nyt pääsee vihdoin tekemään sitä unelma-autoa eli viisysiä.. Jos kyseessä olis ollu virheetön orkkis 150tkm Coupe ja mieluiten vielä 24v koneella tai avo, niin siinätapauksessa olin jättänyt itselle.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

No, eipä tullut ainakaan vielä myytyä. Eikä kyllä kaupattuakaan.

Kävin toissapäivänä leimaamassa auton, edellinen leima näytti olleen muutaman vuoden takaa, eipä ole kyllä monia kilometrejä ajeltukkaan. Mutta josko tällä taas. 8)

Alle tuli kiepsautettua tuollaiset Brabus Monoblock VI -replikat, laskujeni mukaan yhdeksännet vanteet, jolla on rullailtu omistusaikanani, tällä kertaa halkaisijaa 20", ja vähän "Saksa-lookkihan" noilla 225/30R20 kumeilla tulee.

Kuva

Keula on varmaan vähän koholla kun kuva napsastu tunkkailun jälkeen. Mutta liian korkeahan tuo on kun korokkeista pystyy ajamaan normaalisti eikä katsastusmies nurise. :? Pahoittelen Nokian sponsoroimaa kuvanlaatua, otetaan paremmalla ilmalla parempia.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Noniin, pannaas vähän tämänkin kesän asusta kuvia. Tänä kesänä tullut Coupella ajeltua jo melkein kaksi kuukautta, alkaa olla ennätys. Katsastusmieskään kun ei löytänyt mitään huomautetttavaa kokonaisuudesta, leimattiinpa myös rengaskooksi 225/30R20, alkaa olla otteessakin aika hyvin noita rengaskokovaihtoehtoja :-D

Tuossa parit otokset tältä kesältä:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ja tässä vähän Photoshopilla lämmitettyä tunnelmaa...
Kuva :lol:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: CE Styling-projekti. (vuodesta 2003 => ...?)

Viesti Kirjoittaja pt »

Raakaotoksilla mennään, joten pahoitellaan laatua :D

Kuva

Tyyli kestää ajan hampaan, vai kuinka se menikään.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: CE Styling-projekti. (vuodesta 2003 => ...?)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Kyllä. Tyyli on ikuista..vai olikos se kauneus. :D

Jokakesäistä pähkäilyä "Donkki"- ja Old Skool -tyylisten vanteiden välillä. Ei kai tuo taaskaan oikein muuta vaadi kun tuoreet öljyt ja syksyllä takaisin talliin. Jo melkeen 200 km tullut kruisattua tänä kesänä.

Kuva

No ens vuonna ois 10-vuotis taitelijajuhla tämän auton (omistuksen) kanssa. :o Kyllä aika menee nopiaan.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: CE Styling-projekti. (vuodesta 2003 => ...?)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllähä se o ku sul o kaikki valot ristallia ni noi donkit kelpaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: CE Styling-projekti. (vuodesta 2003 => ...?)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Jaahas, tälle kesälle ei kerenny ottaa Mersua edes tallista ulos, mut eihän näin vanhoja nyt joka kesä raattikkaan. :D Helmikuussa tuli 10 vuotta täyteen Coupen kanssa, eikä oikein isompaa projektoitavaa enää ole keksinyt. Joskohan ensi kesänä taas olisi innostusta ottaa vanhus liikenteseen.

Niin ja ettei nyt projektitopiccia tyhjillä kommenteilla vaan täytetä, niin klipsuttelin tänään eBaystä ostetut rinkulat mittaristoon. :mrgreen:

Kuva
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: CE Styling-projekti. (vuodesta 2003 => ...?)

Viesti Kirjoittaja pt »

Huippunopeuskin tippui, mutta onko tässä sama toleranssi, kuin konetehoissa? Eli luetaan onnistuneeksi, koska huippunopeus tippui alle 10%:a :D
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Vastaa Viestiin