Ilmavaivoja väyrysessä OM606
No niitä ei tarvi jännittää... Uutta on laitettu.
Pikkusen epäilyttää itsellä tuo sammuttimen ympärystä ja siirtopumppu.
Siirtopumpun tiivisteet vaihtamalla tilanne parani paljon, toisaalta tuo sammuttimen kosteus aiheuttaa epäilyjä.
Sammutin kyllä meni reikäänsä hieman liian helposti, mutta onhan se kyllä kasattu orkkis O-renkaalla. Mielestäni olisi kyllä voinut olla hieman paksumpaa tavaraa.
Täytyy kyllä todeta, että on ollu melko umpitollo suunnittelija, joka on keksinyt siirtyä tähän O-rengas viidakkoon...
Pikkusen epäilyttää itsellä tuo sammuttimen ympärystä ja siirtopumppu.
Siirtopumpun tiivisteet vaihtamalla tilanne parani paljon, toisaalta tuo sammuttimen kosteus aiheuttaa epäilyjä.
Sammutin kyllä meni reikäänsä hieman liian helposti, mutta onhan se kyllä kasattu orkkis O-renkaalla. Mielestäni olisi kyllä voinut olla hieman paksumpaa tavaraa.
Täytyy kyllä todeta, että on ollu melko umpitollo suunnittelija, joka on keksinyt siirtyä tähän O-rengas viidakkoon...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Ite laitoin tuohon sellasen joka oli aika tiukka työntää paikoilleen. Ei menny ilman liukastetta paikoilleen.pyhimys kirjoitti: Sammutin kyllä meni reikäänsä hieman liian helposti, mutta onhan se kyllä kasattu orkkis O-renkaalla. Mielestäni olisi kyllä voinut olla hieman paksumpaa tavaraa.
Täytyy kyllä todeta, että on ollu melko umpitollo suunnittelija, joka on keksinyt siirtyä tähän O-rengas viidakkoon...
Vai tollo.....
.....varmaan omistaa nykyään mersukorjaamon..??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Nyt tuo seisoo taas tuolla parkkihallissa... ois pitäny käydä vaihtamassa heti ku toimi jonku aikaa... Siis melkein kokonaisen viikon.
Nyt vuotaa taas ihan reilusti.
PItää vaihtaa tuohon sammuttajaan vielä se reilumman kokonen tarvikerengas. (Onko sulla KOS sen renkaan mittoja ylähäällä) Jos ei sekään auta niin pitänee hommata aivan uusi siirtopumppu.
Nyt vuotaa taas ihan reilusti.
PItää vaihtaa tuohon sammuttajaan vielä se reilumman kokonen tarvikerengas. (Onko sulla KOS sen renkaan mittoja ylähäällä) Jos ei sekään auta niin pitänee hommata aivan uusi siirtopumppu.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Voishan tuota siirtopumppua kokeillakkin... saattaa vaan käytetyssä olla samat ongelmat kuin nytkin... On tuohon omaankin kuitenkin kaikki tiivisteet vaihdettu...KOS kirjoitti:Muistaakseni on mut kämpillä....
Meen illalla käväseen Roissa mutkan niin katon samalla.
Btw. noita osia kantsii kysyä Mauri H:lta!!!
~KOS~
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Just kanssa tulin tallilta, kun nyt se sitten alkoi aivastelee oikein runsaasti. Mulla alkoi tihuttamaan sen siirtopumpun päälle naftaa ja ensiksi vaihdoin noi kaikki O-renkaat. Ei auttanut huononi kokoajan.
Tämän jälkeen otin kanssa sen sammutin/käynnistyksenesto hässäkän pois ja yritin tiivistää sen tiiviiksi pumpun kylkeen. Tällöin kanssa huomasin sen olevan aika heppoisesti kiinni pumpussa, mutta kun ei ollut uutta tiivistettä, tuossa venäläisten kuvassa no 32 olevaa rengasta, kokeilin vain tiivistää tasot. No sen jälkeenhän se oli kuin pikkupoika pissillä, joten auki ja yksi ylimääräiseksi jäänyt O-rengas vanhan tiivisteen kaveriksi ja ilmavaivat, ainakin toistaiseksi, tuntuvat voitetuilta.
No kyllähän se taas tälläkertaa viisaampi anto periksi ja se en ole minä

Tämän jälkeen otin kanssa sen sammutin/käynnistyksenesto hässäkän pois ja yritin tiivistää sen tiiviiksi pumpun kylkeen. Tällöin kanssa huomasin sen olevan aika heppoisesti kiinni pumpussa, mutta kun ei ollut uutta tiivistettä, tuossa venäläisten kuvassa no 32 olevaa rengasta, kokeilin vain tiivistää tasot. No sen jälkeenhän se oli kuin pikkupoika pissillä, joten auki ja yksi ylimääräiseksi jäänyt O-rengas vanhan tiivisteen kaveriksi ja ilmavaivat, ainakin toistaiseksi, tuntuvat voitetuilta.
No kyllähän se taas tälläkertaa viisaampi anto periksi ja se en ole minä


SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Eli laitoitko noita 32:sia kaksi rinnan? mietin itsekkin meinaan tuota vaihtoehtoa...Antti V kirjoitti:Just kanssa tulin tallilta, kun nyt se sitten alkoi aivastelee oikein runsaasti. Mulla alkoi tihuttamaan sen siirtopumpun päälle naftaa ja ensiksi vaihdoin noi kaikki O-renkaat. Ei auttanut huononi kokoajan.
Tämän jälkeen otin kanssa sen sammutin/käynnistyksenesto hässäkän pois ja yritin tiivistää sen tiiviiksi pumpun kylkeen. Tällöin kanssa huomasin sen olevan aika heppoisesti kiinni pumpussa, mutta kun ei ollut uutta tiivistettä, tuossa venäläisten kuvassa no 32 olevaa rengasta, kokeilin vain tiivistää tasot. No sen jälkeenhän se oli kuin pikkupoika pissillä, joten auki ja yksi ylimääräiseksi jäänyt O-rengas vanhan tiivisteen kaveriksi ja ilmavaivat, ainakin toistaiseksi, tuntuvat voitetuilta.
No kyllähän se taas tälläkertaa viisaampi anto periksi ja se en ole minä![]()
Ajattelin tuossa laittaa konehuoneen tuloletkuun paineilman ja tulpata paluupuolen ja alkaa kuulostelemaan/ruiskimaan pesuainetta, että vuotopaikka löytyisi... Mutta paljonkohan tuonne kestää painatta laittaa??
Siirtopumppu testauskin on vielä kesken...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Mä laitoin sellaisen isomman O-renkaan, sen vanhan 32 seuraksi, semmoisen mitä niissä letkuissa oli, multa jäi pari niitä ylimääräiseksi. Se antaa, ainakin tuoreena, sen verran hyvin periksi, että päätin kokeilla, sillä ei siinä ainakaan mitään menetä. No aamulla nähdään, kuin äijän käy, lähdetäänkö Märssulla, vai tyydytäänkö Volkkarin kyytiinpyhimys kirjoitti:Eli laitoitko noita 32:sia kaksi rinnan? mietin itsekkin meinaan tuota vaihtoehtoa...
Ajattelin tuossa laittaa konehuoneen tuloletkuun paineilman ja tulpata paluupuolen ja alkaa kuulostelemaan/ruiskimaan pesuainetta, että vuotopaikka löytyisi... Mutta paljonkohan tuonne kestää painatta laittaa??
Siirtopumppu testauskin on vielä kesken...

SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ei lähetty Volkkarilla, puolen sekan starttaus ja vot. Sitten kanssa kun eilen tuli vaihdettua rasvat laatikkoon, alko muistaa kuinka upea aski toi 722.6XX vaan onkaan. Mutta nyt ainakin tämän päivän osalta ilmavaivat näyttää voitetuilta. No toisaalta mulla se alkoi liruttaa ihan oikoseen, joten vikaa oli helpompi koordinoida
Mutta kuten jo aiemmin sanoin, lopulta viisaampi antaa periks ja se en ole minä
Menee OM 605:ssa sen verran ahtaaks, että mä otan ainakin suosiolla sarjan irti, ei ole iso homma.KOS kirjoitti:On kyllä helppo vaihtaa (/lisätä) jälkeenpäinki ku ei tarvi imusarjaa irrottaa.
~KOS~
Mutta kuten jo aiemmin sanoin, lopulta viisaampi antaa periks ja se en ole minä

SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Nyt on taas tutkimusta tehty... vielä kun osaisi tulkita tuloksia..
Ensinnäkin kun putkistot imee täyteen polttoainetta ja starttaa niin kupla liikkuu edestakaisin karkeasuodattimen ja esilämmittimen välisessä putkessa.. kun starttaus loppuu niin polttoaine pakenee esilämmittimeen ja putki on täynnä ilmaa... Eli siis aivan kuin siirtopumppu ei toimisi...
Toisaalta taas kun pumppuun imee paluu putkesta polttoainetta niin pumpun kyljestä tulevassa paluuputkessa tulee ilmaa.. Muissa putkissa ilmaa ei liiku.
Kun paineistin järjestelmän niin vuotoa ilmeni 6 sylinterin lähdöstä ja pumpun takaosasta alhaalta. Nytpä sitten muutama kysymys pumppuexperteille...
Onko pumpun perässä jokin tiiviste, jonka kautta ilmaa voi vuotaa pumpun rungon sisälle vai vuotaako 6 sylinterin lähtö polttoainetta pumpun sisälle ja se tulee vain ulos sieltä alhaalta??
Vuoto pumpun koneistossa (lähdöissä) taas toisaalta voisi selittää tuon pumpun takaosan letkussa liikkuvan ilman, mutta se tuskin vaikuttaisi kuitenkaan tuohon tulopuoleen outoon käyttäytymiseen...
Samalla ihmetytti se ettei auto enää edes yskähdellyt vaikka järjestelmän imi täyteen polttoainetta... Sekin taas osaltaan viittaisi siirtopumpun ongelmaan...
Arvauksia, tietoaja ja pumpun hajotuskuvia otetaan vastaan..
Ensinnäkin kun putkistot imee täyteen polttoainetta ja starttaa niin kupla liikkuu edestakaisin karkeasuodattimen ja esilämmittimen välisessä putkessa.. kun starttaus loppuu niin polttoaine pakenee esilämmittimeen ja putki on täynnä ilmaa... Eli siis aivan kuin siirtopumppu ei toimisi...
Toisaalta taas kun pumppuun imee paluu putkesta polttoainetta niin pumpun kyljestä tulevassa paluuputkessa tulee ilmaa.. Muissa putkissa ilmaa ei liiku.
Kun paineistin järjestelmän niin vuotoa ilmeni 6 sylinterin lähdöstä ja pumpun takaosasta alhaalta. Nytpä sitten muutama kysymys pumppuexperteille...
Onko pumpun perässä jokin tiiviste, jonka kautta ilmaa voi vuotaa pumpun rungon sisälle vai vuotaako 6 sylinterin lähtö polttoainetta pumpun sisälle ja se tulee vain ulos sieltä alhaalta??
Vuoto pumpun koneistossa (lähdöissä) taas toisaalta voisi selittää tuon pumpun takaosan letkussa liikkuvan ilman, mutta se tuskin vaikuttaisi kuitenkaan tuohon tulopuoleen outoon käyttäytymiseen...
Samalla ihmetytti se ettei auto enää edes yskähdellyt vaikka järjestelmän imi täyteen polttoainetta... Sekin taas osaltaan viittaisi siirtopumpun ongelmaan...
Arvauksia, tietoaja ja pumpun hajotuskuvia otetaan vastaan..
Ei oppinut olutta ojaan kaada
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Asian sivusta ehkä, mutta kuitenkin....
Itse huomasin eilen auton ollessa nosturilla, että pohjassa olevista muutamasta putkenkannakkeesta yksi oli kääntynyt vinoon siten, että tämä rautakannake painoi suoraan polttoaineputkia.
Välissähän tulee olla kumipehmike, joka nyt olikin tallessa, mutta tuo ruuvinsa varassa kääntyvä kannake oli kääntynyt hankaamaan polttoaineputkia.
Syynä arvatenkin pohjakosketus, joka tuon on kääntänyt väärään asentoon.
Muutaman viikon jos noin vielä olisi ajanut, ihmettelisin täällä myöskin ilmaongelmia
Itse huomasin eilen auton ollessa nosturilla, että pohjassa olevista muutamasta putkenkannakkeesta yksi oli kääntynyt vinoon siten, että tämä rautakannake painoi suoraan polttoaineputkia.
Välissähän tulee olla kumipehmike, joka nyt olikin tallessa, mutta tuo ruuvinsa varassa kääntyvä kannake oli kääntynyt hankaamaan polttoaineputkia.
Syynä arvatenkin pohjakosketus, joka tuon on kääntänyt väärään asentoon.
Muutaman viikon jos noin vielä olisi ajanut, ihmettelisin täällä myöskin ilmaongelmia

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Riippuu ihan siitä, missä se vika on. Esimerkiksi mulla siitä ei olisi ollut mitään hyötyä, tai tällähetkellä se tuntuu siltä. No jokatapauksessa, toimii toi nykyinen samoin kuin edellinen, eli kylmänä alle sekan starttaus ja lämpösenä noin sekka ja pörisee.mike69 kirjoitti:Kaveri laitto Chevy Vaniin (diesel) sähkösen polttoainepumpun. Siitä loppu ainakin ilmavaivat. Toimiskohan Mersussa?
Niin ja siitä kulutuksesta, tänään tankkasin ja noin 1,5 litraa satkulla enemmän kuin normaalisti, mutta sehän on uusiutuva luonnonvara, se uusiutuu aina huoltoasemalla

SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ei ...kele näitä paskoja! Pysyi peräti pari kuukautta kunnossa ja nyt ei käynnisty vaikka seisoisi vaan puoli päivää yhden asteen ylämäessä Suomen kesäkeleissä! Alkaa usko ihan aikuisten oikeasti loppua tämän Mersulaitteen kanssa. Sammuttimen ja siirtopumpun välillä on löpöä putkien ulkopuolella, joten jostain sieltä kusee ainetta ulos ja ilmaa sisään.
Eikun imusarja taas irti ja rassaamaan toivottoman urakan edessä. Mitähän tällä kertaa vaihtaisi? (Tai jos Mersun anjovikseen??)
Anteeksi tämä purkaus...
Eikun imusarja taas irti ja rassaamaan toivottoman urakan edessä. Mitähän tällä kertaa vaihtaisi? (Tai jos Mersun anjovikseen??)
Anteeksi tämä purkaus...

Jos vuotaa siitä sammuttimen ja pumpu välistä niin sen saa kyllä irti ilman imusarjan irroitustakin... Itse osaan ottaa irti jo unissaanikinRassaaja kirjoitti:Ei ...kele näitä paskoja! Pysyi peräti pari kuukautta kunnossa ja nyt ei käynnisty vaikka seisoisi vaan puoli päivää yhden asteen ylämäessä Suomen kesäkeleissä! Alkaa usko ihan aikuisten oikeasti loppua tämän Mersulaitteen kanssa. Sammuttimen ja siirtopumpun välillä on löpöä putkien ulkopuolella, joten jostain sieltä kusee ainetta ulos ja ilmaa sisään.
Eikun imusarja taas irti ja rassaamaan toivottoman urakan edessä. Mitähän tällä kertaa vaihtaisi? (Tai jos Mersun anjovikseen??)
Anteeksi tämä purkaus...![]()

Omasta on nyt pumppu irti ja sitä odotellaan pajalta... saa nähdä joko vika alkaa olemaan selätetty? Tuntuu että vuotoa on ollut vähän jokapuolella polttoainejärjestelmää ja ne on nyt vuoronperään kaikki kiusanneet.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
No vaihtoehtoina ilmavuotoon tuon lisäksi on myös tulo ja pooistopuolen kumiletkut (etenki niiden liitokset), polttoaineen esilämmitin, jakopumppuun liittyvät kirkkaat muoviletkut sekä niihin liittyvät O-renkaat, polttoainesuodatin ja sen jalka, siirtopumppu, suihkujen ylivuotoletkut.... No jokos ne siinä olikinRassaaja kirjoitti:Niinpä olikin kun otti silmän käteen! Tyhmästä päästä meinasi kärsiä koko lompakko.![]()
No, on se tiiviste nyt sitten vaihdettu. Seuraavaksi varmaan siirtopumpun kimppuun??

Itse löysin siirtopumpun vuodon vasta paineistaessa järjestelmän.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Tällä hetkellä kokonaan uutta tai alle puoli vuotta vanhaa tavaraa:
- kirkkaat muoviletkut O-renkaineen + muine tiivisteineen
- polttoaine pääsuodatin + tiivisteet
- polttoaine karkeasuodatin + tiiviste
- sammuttimen ja pumpun välinen O-rengas
- suihkujen ylivuotoletkut
Mustat kumiletkut ovat vanhoja, mutta "puristusklemmarit" vaihdettu normaaleihin ruuvattaviin klemmareihin. Siirtopumpun ja itse ruiskupumpun tiivisteet ovat vanhoja, mutta siihen ne "halvat" osanvaihdot sitten loppuvatkin.
Auto lähti nyt aamulla töihin lähtiessä käyntiin, joten seuraillaan taas tilannetta ja haetaan aina ylämäkiä ja pakkaskelejä pysäköintiin. Ei toi nyt niin rakettitekniikkaa voi olla, ettei sitä joskus kuntoon saisi.
- kirkkaat muoviletkut O-renkaineen + muine tiivisteineen
- polttoaine pääsuodatin + tiivisteet
- polttoaine karkeasuodatin + tiiviste
- sammuttimen ja pumpun välinen O-rengas
- suihkujen ylivuotoletkut
Mustat kumiletkut ovat vanhoja, mutta "puristusklemmarit" vaihdettu normaaleihin ruuvattaviin klemmareihin. Siirtopumpun ja itse ruiskupumpun tiivisteet ovat vanhoja, mutta siihen ne "halvat" osanvaihdot sitten loppuvatkin.
Auto lähti nyt aamulla töihin lähtiessä käyntiin, joten seuraillaan taas tilannetta ja haetaan aina ylämäkiä ja pakkaskelejä pysäköintiin. Ei toi nyt niin rakettitekniikkaa voi olla, ettei sitä joskus kuntoon saisi.