otsikkoasian mukainen ongelma esiintyy -93 vm. mersussa.eli aluksi ykkönen ei mennyt päälle ja kickdown ei toiminut. ajettiin sitä dynossa ja asentaja sanoi ettei ole laatikkovika, vaan imukurkku on rikki. ovh. oli jotain 1200€, saatiin b-osa. auto rupes kulkemaan paremmin ja vaihtaa ykköselle, edelleen kickdown ei toimi. koitin toisella katkaisijalla, mutta ei auttanut.
onko jollain kokemuksia kuvailemastani ongelmasta, tai osaako joku antaa suuntaa mistä vikaa voi etsiä. jos halukas asentaja löytyy pääkaupunkiseudulta, niin korjatakin saa.
W124 320TE, kickdown ei pelaa
Re: W124 320TE, kickdown ei pelaa
eikö ole ketään laatikkospesialistiä, joka osaisi kertoa tai edes arvata mistä on kyse tässä kickdown ongelmassa.
Kickdown rele on musta ja sijaitsee polttoainepumpunreleen (vihreä) vieressä akun ja loksun välissä. Katso päällinen kunto ja jos olet nikkari niin voit kurkata sisällekin ja mitata releen.Jarkko S kirjoitti:Hep
Ööhhh... mitenkäs vaijeri, oletko tarkastanut/säätänyt?
KD:lla on relekkin siellä jossain konehuoneessa, itse en muista vaan että missä.
Osku
Kiitoksia neuvoista. kun laittaa pakko 2:n päälle 1:n toimii ja vaihtaa kaasu pohjassa kiihdytettäessä n~6000 kohdalla 2:lle. Pakko 3:lla kiihdytettäessä ei vedätä 1:llä juuri lainkaan jos ollenkaan, ja lähtee muutenkin tosi tahmeesti, sama D:llä, eikä vaihda 3:lta tai D:ltä alaspäin, kun vasta hiljennettäessä vauhtia.
Lisäksi paikallaan ollessa välillä oireilee niin että, ei lähde ryömimään. tätä ei tapahdu 2:n ollessa päällä, vaan tällöin lähtee aina ryömimään. siis ilman kaasua.
vaijeria säädetty kireämmälle/kuorta pidemmäksi. ei vaan ole tuttu alue toi automaatti loota, niin ei oikein osaa etsiä tota vikaa. tulisiko releen naksua, jos tyhjäkäynnillä painaa KD:n katkaisijaa, vai onko senkin toiminta polkimen asennosta kiinni. ryömin myös auton alla etsimässä sitä T:n muotoista säätönamikkaa, mutta ei löytynyt sellaista kuppia jonka alla se olisi, onkohan tossa samanlainen säätö, kuin 722.3 lootassa.
Lisäksi paikallaan ollessa välillä oireilee niin että, ei lähde ryömimään. tätä ei tapahdu 2:n ollessa päällä, vaan tällöin lähtee aina ryömimään. siis ilman kaasua.
vaijeria säädetty kireämmälle/kuorta pidemmäksi. ei vaan ole tuttu alue toi automaatti loota, niin ei oikein osaa etsiä tota vikaa. tulisiko releen naksua, jos tyhjäkäynnillä painaa KD:n katkaisijaa, vai onko senkin toiminta polkimen asennosta kiinni. ryömin myös auton alla etsimässä sitä T:n muotoista säätönamikkaa, mutta ei löytynyt sellaista kuppia jonka alla se olisi, onkohan tossa samanlainen säätö, kuin 722.3 lootassa.