W124 320TE, kickdown ei pelaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
iukkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 08.11.2005 20:11

W124 320TE, kickdown ei pelaa

Viesti Kirjoittaja iukkonen »

otsikkoasian mukainen ongelma esiintyy -93 vm. mersussa.eli aluksi ykkönen ei mennyt päälle ja kickdown ei toiminut. ajettiin sitä dynossa ja asentaja sanoi ettei ole laatikkovika, vaan imukurkku on rikki. ovh. oli jotain 1200€, saatiin b-osa. auto rupes kulkemaan paremmin ja vaihtaa ykköselle, edelleen kickdown ei toimi. koitin toisella katkaisijalla, mutta ei auttanut.

onko jollain kokemuksia kuvailemastani ongelmasta, tai osaako joku antaa suuntaa mistä vikaa voi etsiä. jos halukas asentaja löytyy pääkaupunkiseudulta, niin korjatakin saa.
iukkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 08.11.2005 20:11

Re: W124 320TE, kickdown ei pelaa

Viesti Kirjoittaja iukkonen »

eikö ole ketään laatikkospesialistiä, joka osaisi kertoa tai edes arvata mistä on kyse tässä kickdown ongelmassa.
Avatar
JKL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: To 04.08.2005 13:12
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JKL »

Kysypä suoraan tai etsi topiceista nimimerkillä Jarkko S :)
MB 300CE 24V
MB ML320
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Hep :)

Ööhhh... mitenkäs vaijeri, oletko tarkastanut/säätänyt?

KD:lla on relekkin siellä jossain konehuoneessa, itse en muista vaan että missä.
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Jarkko S kirjoitti:Hep :)

Ööhhh... mitenkäs vaijeri, oletko tarkastanut/säätänyt?

KD:lla on relekkin siellä jossain konehuoneessa, itse en muista vaan että missä.
Kickdown rele on musta ja sijaitsee polttoainepumpunreleen (vihreä) vieressä akun ja loksun välissä. Katso päällinen kunto ja jos olet nikkari niin voit kurkata sisällekin ja mitata releen.


Osku
iukkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 08.11.2005 20:11

Viesti Kirjoittaja iukkonen »

Kiitoksia neuvoista. kun laittaa pakko 2:n päälle 1:n toimii ja vaihtaa kaasu pohjassa kiihdytettäessä n~6000 kohdalla 2:lle. Pakko 3:lla kiihdytettäessä ei vedätä 1:llä juuri lainkaan jos ollenkaan, ja lähtee muutenkin tosi tahmeesti, sama D:llä, eikä vaihda 3:lta tai D:ltä alaspäin, kun vasta hiljennettäessä vauhtia.

Lisäksi paikallaan ollessa välillä oireilee niin että, ei lähde ryömimään. tätä ei tapahdu 2:n ollessa päällä, vaan tällöin lähtee aina ryömimään. siis ilman kaasua.

vaijeria säädetty kireämmälle/kuorta pidemmäksi. ei vaan ole tuttu alue toi automaatti loota, niin ei oikein osaa etsiä tota vikaa. tulisiko releen naksua, jos tyhjäkäynnillä painaa KD:n katkaisijaa, vai onko senkin toiminta polkimen asennosta kiinni. ryömin myös auton alla etsimässä sitä T:n muotoista säätönamikkaa, mutta ei löytynyt sellaista kuppia jonka alla se olisi, onkohan tossa samanlainen säätö, kuin 722.3 lootassa.
Vastaa Viestiin