Autom. vaihteisto öljyn vaihtoa ja vähän muutakin
Autom. vaihteisto öljyn vaihtoa ja vähän muutakin
Kävin paikalliselta autokorjaajalta viikolla kysymässä tarjousta Mersun automaatin öljynvaiholle. Korjaamo on tunnettu mersukorjaamo. Mutta ihmetytti kun tuli puheeksi öljymäärä, niin selvisi etteivät harrasta turbiinin tyhjentämistä vaihdon yhdeydessä. Perustelivat sillä, että laatikko ei käy kuivana ilman voitelua milloinkaan. Ihmetyttää vaan kun melkein puolet öljystä jää vaihtamatta. Voiko pitää paikkaansa?
Lisäksi pyysin tarjouksen kartaanin kannatinlaakerin vaihdosta. Koko homma vaihteistoöljyt, suodatin kannaatinkumi ja laakeri osineen ja töineen n.200€ Onko paha hinta?
Lisäksi pyysin tarjouksen kartaanin kannatinlaakerin vaihdosta. Koko homma vaihteistoöljyt, suodatin kannaatinkumi ja laakeri osineen ja töineen n.200€ Onko paha hinta?
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Re: Autom. vaihteisto öljyn vaihtoa ja vähän muutakin
Tossa vaiheessa saa kääntyä ympäri. Tollaisen kommentin voi ohittaa ihan olan kohautuksella, sillä eihän tuollaisella öljynvaihdolla ole mitään virkaa, siellä on kokoajan laatikossa huonot öljyt. Ja jos nyt menisit vaatimaan, että turbiini vaihdettaisiin kanssa, sulle annettais uusi hinta, mutta mitä luulet, vaihdettaisiinko??Arto S kirjoitti:Kävin paikalliselta autokorjaajalta viikolla kysymässä tarjousta Mersun automaatin öljynvaiholle. Korjaamo on tunnettu mersukorjaamo. Mutta ihmetytti kun tuli puheeksi öljymäärä, niin selvisi etteivät harrasta turbiinin tyhjentämistä vaihdon yhdeydessä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ei se laatikko kuivana käy vaikka turbiinin tyhjentää, öljypumppu imee öljypohjasta ja työntää turbiiniin.Turbiini täyttyy hetkessä.
Turbiini vaan kestää melko kauan valua tyhjäksi, ehkä siksi eivät innostuneita tyhjentämään.Ehdottomasti kannattaisi tyhjentää kun on proppu.
Hinta on mielestäni edullinen jos sisältää osat ja öljyt.
JariN
Turbiini vaan kestää melko kauan valua tyhjäksi, ehkä siksi eivät innostuneita tyhjentämään.Ehdottomasti kannattaisi tyhjentää kun on proppu.
Hinta on mielestäni edullinen jos sisältää osat ja öljyt.
JariN
No näihän itsekkin olen ymmärtänyt. Aattelin vaan onko tuossa selityksessä järkeä, että laatikko kavisi ilman voitelua hetken. No täytyy yrittää saada tyhjentään myös turbiini kun tuli ensi keskiviikoksi aika varattua, tai vaihtaa korjaamoaTimo L. kirjoitti:Kyllä, ehdottomasti turbiini tyhjäksi.

W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Re: Autom. vaihteisto öljyn vaihtoa ja vähän muutakin
Samaa sanoivat minulle C*r center Laasosella Oulussa, ettei ole tapana turpiineja availla, kun etukäteen puhelimella öljynvaihdosta kyselin. On kuulemma "oma riskinsä" jos avataanArto S kirjoitti:Kävin paikalliselta autokorjaajalta viikolla kysymässä tarjousta Mersun automaatin öljynvaiholle. Korjaamo on tunnettu mersukorjaamo. Mutta ihmetytti kun tuli puheeksi öljymäärä, niin selvisi etteivät harrasta turbiinin tyhjentämistä vaihdon yhdeydessä. Perustelivat sillä, että laatikko ei käy kuivana ilman voitelua milloinkaan. Ihmetyttää vaan kun melkein puolet öljystä jää vaihtamatta. Voiko pitää paikkaansa?

Oulun Veholla taas sanoivat että turbiini avataan aina tottakai. Koko hommaan arvelivat kuluvan n. pari tuntia


No ei ole tosikaan... Minne täällä Oulussa kannattaa viedä Ässänsä automaattiöljynvaihtoon

420SE w126
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autom. vaihteisto öljyn vaihtoa ja vähän muutakin
Ainoa riski on se, että korkkaa tyhjennystulpan kuusiokolon, kuten entisessä 126:ssa oli tehty. Jos turbiinin osuutta ei viitsi vaihtaa, niin öljyn vaihtoväli ja etenkin suodatimen vaihtoväli on syytä pudottaa 40tkm:n paikkeille (normaalisti 60tkm/2v).EP kirjoitti:Samaa sanoivat minulle C*r center Laasosella Oulussa, ettei ole tapana turpiineja availla, kun etukäteen puhelimella öljynvaihdosta kyselin. On kuulemma "oma riskinsä" jos avataanArto S kirjoitti:Kävin paikalliselta autokorjaajalta viikolla kysymässä tarjousta Mersun automaatin öljynvaiholle. Korjaamo on tunnettu mersukorjaamo. Mutta ihmetytti kun tuli puheeksi öljymäärä, niin selvisi etteivät harrasta turbiinin tyhjentämistä vaihdon yhdeydessä. Perustelivat sillä, että laatikko ei käy kuivana ilman voitelua milloinkaan. Ihmetyttää vaan kun melkein puolet öljystä jää vaihtamatta. Voiko pitää paikkaansa?![]()
Yleisesti ottaen ropuista valuttamalla ei laatikkoa saa niin kuivaksi, että vaurioriskiä tyhjäkäyntikierroksilla ilman kuormaa olisi. Ja öljyn vaihdon jälkeenhän käytetään autoa vaikkapa minuutti pari tyhjäkäynnillä ennen vaihteen tarjontaa... Kyllä siinä ajassa uudet voiteet leviää.
Terveisin
Tero
Tero
Re: Autom. vaihteisto öljyn vaihtoa ja vähän muutakin
Tarkennetaan sen verran, että öljyn lisäämisen yheydessä laatikkoa käytetään, jotta öljy täyttää turbiinin ja öljyntäyttöaukontulppa laitetaan kiinni auton käydessä. Noin saadaan se laatikko riittävän täyteen öljyä.dieselflosse kirjoitti:Ja öljyn vaihdon jälkeenhän käytetään autoa vaikkapa minuutti pari tyhjäkäynnillä ennen vaihteen tarjontaa... Kyllä siinä ajassa uudet voiteet leviää.
Ainakin Vitossa.
Viimeksi muokannut veskola, Pe 09.06.2006 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Autom. vaihteisto öljyn vaihtoa ja vähän muutakin
Pitää olla vikkeläsorminen asentaja, että laittaa tulpan pyörivään turbiiniin.veskola kirjoitti:Tarkennetaan sen verran, että öljyn lisäämisen yheydessä laatikkoa käytetään, jotta öljy täyttää turbiinin ja tulppa laitetaan kiinni auton käydessä. Noin saadaan se laatikko riittävän täyteen öljyä.


t.
Risto
E500 – 211.070
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autom. vaihteisto öljyn vaihtoa ja vähän muutakin
123/124/126:ssa tuikataan öljy sisään mittatikun reiästä... Tai en muuta tapaa ole rekisteröinyt.veskola kirjoitti: Tarkennetaan sen verran, että öljyn lisäämisen yheydessä laatikkoa käytetään, jotta öljy täyttää turbiinin ja öljyntäyttöaukontulppa laitetaan kiinni auton käydessä. Noin saadaan se laatikko riittävän täyteen öljyä.
Ainakin Vitossa.
Normaaliproseduurini on se, että tyhjennyksen jälkeen suljetaan kaikki valutusluukut ja roput... Sen jälkeen lirutellaan reilu puolet ohjearvon mukaisesta öljymäärästä mittatikun reiästä. Auto hetkeksi käyntiin ja sen jälkeen lirutellaan lisää.
Ihan ohjearvoon ei kannata täytellä, kun lodju ei kuitenkaan ole ollut aivan tyhjä.
Sitten vain koelenkille ja palatessa auton edelleen käydessä voipi tarkastella öljyn määrän. Tikun ylärajaa ei sovi ylittää.
Terveisin
Tero
Tero
Re: Autom. vaihteisto öljyn vaihtoa ja vähän muutakin
Juu eli oleellista on jotta öljyn pinta tarkistetaan auton käydessä, ei sammuksissa olessa, tarkistetaan se sitten vaikka superhessun katseella
Paras tapa tosiaan olisi avata sitä "coolerin" letkua auton käydessä ja samalla upottaa sinne uutta öljyä, noin vanha öljy ei voi lähteä enää kiertoon, kun pumppu pumppaa sen suoraan ulos...noin luki jossain asiantuntijain ohjeissa

Paras tapa tosiaan olisi avata sitä "coolerin" letkua auton käydessä ja samalla upottaa sinne uutta öljyä, noin vanha öljy ei voi lähteä enää kiertoon, kun pumppu pumppaa sen suoraan ulos...noin luki jossain asiantuntijain ohjeissa

Lisää tietoa: www.skg.fi