Asiantuntijat, astukaa esiin

Arvatenkin tarkoitat 208-korin CLK:ta. Asiasta löytyy aika hyvin Haku-toiminnolla. Esimerkiksi täällä on viestiketju otsikolla "CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?" Sinne olen linkittänyt kokemuksiani 208-korisesta CLK:sta.Jpartan kirjoitti:Netti.auto.com:ssa löytyy CLK-malleja 16-20 000 e hintaan. Onko näissä samoja ruostehäröjä kuin 4-ovisessa väyrysessä?...
Jep..CLK on ensimmäinen auto koskaan meikäläisellä olleista josta en keksi vieläkää (noin 10kk:n jälkeen) mitään moitittavaa..ja se tarkoittaa sitä että silloin sen täytyy todella olla hyväeerola kirjoitti:Jos tulee kysymyksiä, niin kysy vapaasti! CLK on hieno auto!
W208-korinen (vanhempi) CLK on nimenomaan tehty W202:n, eli C-mallin pohjalle. Vaikka etuvaloista tuleekin mieleen jotain aivan muuta. C-sarjan "oma" ns. Coupe, eli kolmiovinen kauppakassi Sportcoupehan tuli vasta seuraavan W203-korin myötä.Jpartan kirjoitti:Onko CLK tehty tavallaan E-mallin coupeksi vai onko sillä enemmän tekemistä C-sarjan kanssa? C-sarjallahan on oma 2-ovinen...
Jpartan kirjoitti:Miten talvikelissä CLK menee, siitähän löytyy luistonesto ja muuta mukavaa.
Nämäkin aika yhteneviä muiden samaa tekniikkaa sisältävien Mersujen kanssa, tekniikan osat pääosin samoja, peltiosat tietty eri, mutta harvemminpa niitä kolaroimatta tuonikäsissä vielä menee.Jpartan kirjoitti:Onko kovin kallista ylläpitää perusmallia (CLK 200)? Polttoaineen kulutus, huollot?
Harvoin 2-ovinen coupe yltää kovin suuriin mittoihin muutenkaan, sen enempää sisä- kuin ulkomitoiltaankaan.Jpartan kirjoitti:Olen huomannut että tämä W202 on sopiva kokoluokaltaan. Meneekö tuo W208 kooltaan jo E-sarjan kokoluokkaan? Siis pituus, leveys jne.
...mutta jos suoraan kysymykseen vastaa suoralla vastauksella, voi sanoa, että CLK on samaa kokoluokkaa saman aikakauden C-Mersun kanssa. Suurimman osan osistaan se jakaa saman aikakauden C-Mersun kanssa, mutta poimii osia myös muista mallistoista.Jpartan kirjoitti:Olen huomannut että tämä W202 on sopiva kokoluokaltaan. Meneekö tuo W208 kooltaan jo E-sarjan kokoluokkaan? Siis pituus, leveys jne.
CLK230K W208eerola kirjoitti:...voi sanoa, että CLK on samaa kokoluokkaa saman aikakauden C-Mersun kanssa...
Tulipas kaivettua vanha threadi esille, tuo "onglema" mietittytti edelleen, Ajoltaan (mielestäni) W202 ja W210 ovat ihan eri luokan autoja, W202:sta jää mieleen keveä, ehkä vähän halvahkon oloinen leima verrattuna vaikka raskaampaan väyryseen, mutta totahan tuo, vaikeahan näitä sinänsä vertailla.jva kirjoitti:Tämä on ennekin esillä ollut..ja itseasiassa mielenkiintoinen aihe tämä mihin CLK perustuu/ minkä mallin coupe se on..
On totta että CLK(sekä uusi että vanha) perustuu C-mallin tekniikalle ja pohjalevylle ym ym, mutta mielestäni on kuitenkin väärin ajatella että CLK olisi C-mallin coupe.
Aivan samoin on väärin ajatella CLS:ää E-mallin coupena..vaikka CLS pitkälti E:n tekniikkaan tukeutuukin..tai että CL olisi S-mallin coupe, vaikka edellä mainitut tekniset yhteneväisyydet pätevät myös ässän ja CL:n välillä.
Jos tekniset yhtäläisyydet unohdetaan ja yritetään löytää CLK:lle paikka/rinnastukset autoluokista, niin tältä suunnalta asiaa lähestyen CLK löytää paikkansa ehkä parhaiten E-sarjan kanssa samasta autoluokasta.
Nojoo..mulla ei ole tuoreessa muistissa olevaa kokemusta juurikaan 208:sta mutta 209:stä vielä on..ja sikäli aihe on otollinen että mulla on myös kohtuullinen vertailupohja 209:n ja samaista tekniikkaa omaavasta C-sarjalaisesta sekä myös E:stä.Juhis. kirjoitti:En ole ikinä W208:ia ajanut, mikä pitää varmaan yrittää korjata jossain vaiheessa tilaisuuden tullen. Mallina ihan harkitsemisen arvoinen, etenkin jos ajotuntuma olisi yhtään lähempänä Väyrystä, kun C-sarjaa...mutta eihän se varmaan näin ole, kun teknisesti auto perustuu W202:een.Vai mitä mieltä em. automalleja kokeilleet ovat?
Tää vaan tälläisenä nojatuolispekulointina...
Hyvin puhuttu jäsen jva:lta. Monien osien varaosanumerot alkavat 202 tai 210, mutta tuntuma ratin takana on (minun mielestäni positiivisella tavalla) erilainen.jva kirjoitti:...208 CLK:n kanssa tilanne on hyvin samankaltainen. "Eerola" osannee kommentoida paremmin koska hänen kokemuksensa 208 CLK:sta on suurempi kuin minun.