CLK:N ostossa huomioitavaa?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jpartan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 09.03.2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

CLK:N ostossa huomioitavaa?

Viesti Kirjoittaja Jpartan »

Netti.auto.com:ssa löytyy CLK-malleja 16-20 000 e hintaan. Onko näissä samoja ruostehäröjä kuin 4-ovisessa väyrysessä? Taas kaivataan käyttäjien kokemuksia esim. huollon, varaosien tai muiden asioiden osalta.

Asiantuntijat, astukaa esiin :D
MB C 180 vm. 1994
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: CLK:N ostossa huomioitavaa?

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jpartan kirjoitti:Netti.auto.com:ssa löytyy CLK-malleja 16-20 000 e hintaan. Onko näissä samoja ruostehäröjä kuin 4-ovisessa väyrysessä?...
Arvatenkin tarkoitat 208-korin CLK:ta. Asiasta löytyy aika hyvin Haku-toiminnolla. Esimerkiksi täällä on viestiketju otsikolla "CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?" Sinne olen linkittänyt kokemuksiani 208-korisesta CLK:sta.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jpartan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 09.03.2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jpartan »

Kiitos, tein haun aikaisemmin huonosti rajattuna ja tavaraa tuli liikaa. :D
MB C 180 vm. 1994
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jos tulee kysymyksiä, niin kysy vapaasti! CLK on hieno auto!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

eerola kirjoitti:Jos tulee kysymyksiä, niin kysy vapaasti! CLK on hieno auto!
Jep..CLK on ensimmäinen auto koskaan meikäläisellä olleista josta en keksi vieläkää (noin 10kk:n jälkeen) mitään moitittavaa..ja se tarkoittaa sitä että silloin sen täytyy todella olla hyvä :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Jpartan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 09.03.2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jpartan »

Googletin joitakin linkkejä englannin- ja saksankielisille sivuille mutta suomeksi en paljon löytänyt.

Onko CLK tehty tavallaan E-mallin coupeksi vai onko sillä enemmän tekemistä C-sarjan kanssa? C-sarjallahan on oma 2-ovinen...

Miten talvikelissä CLK menee, siitähän löytyy luistonesto ja muuta mukavaa.

Onko kovin kallista ylläpitää perusmallia (CLK 200)? Polttoaineen kulutus, huollot?
MB C 180 vm. 1994
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Jpartan kirjoitti:Onko CLK tehty tavallaan E-mallin coupeksi vai onko sillä enemmän tekemistä C-sarjan kanssa? C-sarjallahan on oma 2-ovinen...
W208-korinen (vanhempi) CLK on nimenomaan tehty W202:n, eli C-mallin pohjalle. Vaikka etuvaloista tuleekin mieleen jotain aivan muuta. C-sarjan "oma" ns. Coupe, eli kolmiovinen kauppakassi Sportcoupehan tuli vasta seuraavan W203-korin myötä.
Jpartan kirjoitti:Miten talvikelissä CLK menee, siitähän löytyy luistonesto ja muuta mukavaa.

Mennee talviajossa samalla tavalla kun esim. C-sarjalainen, eli hyvin. :D
Jpartan kirjoitti:Onko kovin kallista ylläpitää perusmallia (CLK 200)? Polttoaineen kulutus, huollot?
Nämäkin aika yhteneviä muiden samaa tekniikkaa sisältävien Mersujen kanssa, tekniikan osat pääosin samoja, peltiosat tietty eri, mutta harvemminpa niitä kolaroimatta tuonikäsissä vielä menee.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Tämä on ennekin esillä ollut..ja itseasiassa mielenkiintoinen aihe tämä mihin CLK perustuu/ minkä mallin coupe se on..

On totta että CLK(sekä uusi että vanha) perustuu C-mallin tekniikalle ja pohjalevylle ym ym, mutta mielestäni on kuitenkin väärin ajatella että CLK olisi C-mallin coupe.
Aivan samoin on väärin ajatella CLS:ää E-mallin coupena..vaikka CLS pitkälti E:n tekniikkaan tukeutuukin..tai että CL olisi S-mallin coupe, vaikka edellä mainitut tekniset yhteneväisyydet pätevät myös ässän ja CL:n välillä.

Jos aavistuksen kärjistää niin voisi varmaankin sanoa että Golfilla ja AudiTT:llä on yhtä paljon yhteistä kuin C:llä ja CLK:lla tai E:llä ja CLS:llä tai S:llä ja CL:llä. Eli yllättävänkin paljon yhteistä löytyy myös Golfista ja TT:stä..mutta tuskin kukaan kuitenkaan pitää TT:tä "Golfin coupena"...
Jos C-sarjaan pitää väkisin joku coupemalli löytää niin sitten se lienee ilman muuta C-Sportcoupe.

Jos tekniset yhtäläisyydet unohdetaan ja yritetään löytää CLK:lle paikka/rinnastukset autoluokista, niin tältä suunnalta asiaa lähestyen CLK löytää paikkansa ehkä parhaiten E-sarjan kanssa samasta autoluokasta.

Tosin kaikkiaan on minusta mahdotonta ja oikeastaan väärinkin yrittää yhdistää CLK:n kaltaisia Coupeja yhtään mihinkään muuhun autoluokkaan..koska niille on olemassa ihan omakin luokkansa..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Jpartan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 09.03.2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jpartan »

Olen huomannut että tämä W202 on sopiva kokoluokaltaan. Meneekö tuo W208 kooltaan jo E-sarjan kokoluokkaan? Siis pituus, leveys jne.
MB C 180 vm. 1994
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

208 on lähellä C-Mersun mittoja. Tarkkoja mittoja löytyy Mercefreakenista | Modellne
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Jpartan kirjoitti:Olen huomannut että tämä W202 on sopiva kokoluokaltaan. Meneekö tuo W208 kooltaan jo E-sarjan kokoluokkaan? Siis pituus, leveys jne.
Harvoin 2-ovinen coupe yltää kovin suuriin mittoihin muutenkaan, sen enempää sisä- kuin ulkomitoiltaankaan.

Mielestäni coupeja on aika vaikeaa ja suorastaan turhaa yrittää rinnastaa miltään osin mihinkään sedan-luokkaan, koska se ei yksinkertaisesti ole mahdollista.
Jos coupeja halutaan jotenkin kuitenkin sedaneihin rinnastaa niin sitten ehkä luokitteluperusteena pitäisi käyttää hintaa..joka on huonohko peruste sinällään sekin.

Muttamutta..mitä CLK:n tiloihin/kokoon yleisesti ottaen tulee, niin ainakin 209 CLK tarjoaa takamatkustajalle paremmat tilat kuin esim Audin A4. Ainoa miinus..tai kelle se nyt miinus ylipäätään on..tulee siitä että neliovisen takapenkille on helpompi mennä kuin 2-ovisen. Mutta kun sinne pääsee, tarjoaa siis ainakin 209 CLK hyvinkin yllättävän tilavat olot matkustajalle.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jpartan kirjoitti:Olen huomannut että tämä W202 on sopiva kokoluokaltaan. Meneekö tuo W208 kooltaan jo E-sarjan kokoluokkaan? Siis pituus, leveys jne.
...mutta jos suoraan kysymykseen vastaa suoralla vastauksella, voi sanoa, että CLK on samaa kokoluokkaa saman aikakauden C-Mersun kanssa. Suurimman osan osistaan se jakaa saman aikakauden C-Mersun kanssa, mutta poimii osia myös muista mallistoista.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:...voi sanoa, että CLK on samaa kokoluokkaa saman aikakauden C-Mersun kanssa...
CLK230K W208
Akseliväli 269,0 cm
Raideleveys 150,5 cm (edessä)/ 147,4 cm (takana)
Pituus 456,7 cm
Leveys 172,2 cm
Korkeus 137,1 cm

C230K W202
Akseliväli
269,0 cm
Raideleveys (Esprit/ Sport) 150,5 cm (edessä)/ 146,9 cm (takana)
Pituus 451,6 cm
Leveys 172,3 cm
Korkeus (Esprit/ Sport) 139,5 cm

CLK240 W209
Akseliväli 271,5 cm
Raideleveys 149,3 cm (edessä)/ 147,4 cm (takana)
Pituus 463,8 cm
Leveys 174,0 cm
Korkeus 141,3 cm

C240 W203
Akseliväli 271,5 cm
Raideleveys 149,3 cm (edessä)/ 146,4 (takana)
Pituus 452,6 cm
Leveys 172,8 cm
Korkeus 142,7 cm
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Onko foorumilla ketään jolla ois CLK 430, kiinnostas kyseinen rassi?
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
jokeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Ti 09.01.2007 19:24
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja jokeri »

väyrysissä on kai ollu vähä ruosteongelmia,mutta c-sarjalaisissa ei ja clk on tehty c-sarjan pohjalle joten sitä samaa ruostumisen pelkoa ei oo, itselläni on clk(208) vm 98 ja ei tietoakaan ruosteesta :D
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

jva kirjoitti:Tämä on ennekin esillä ollut..ja itseasiassa mielenkiintoinen aihe tämä mihin CLK perustuu/ minkä mallin coupe se on..

On totta että CLK(sekä uusi että vanha) perustuu C-mallin tekniikalle ja pohjalevylle ym ym, mutta mielestäni on kuitenkin väärin ajatella että CLK olisi C-mallin coupe.
Aivan samoin on väärin ajatella CLS:ää E-mallin coupena..vaikka CLS pitkälti E:n tekniikkaan tukeutuukin..tai että CL olisi S-mallin coupe, vaikka edellä mainitut tekniset yhteneväisyydet pätevät myös ässän ja CL:n välillä.

Jos tekniset yhtäläisyydet unohdetaan ja yritetään löytää CLK:lle paikka/rinnastukset autoluokista, niin tältä suunnalta asiaa lähestyen CLK löytää paikkansa ehkä parhaiten E-sarjan kanssa samasta autoluokasta.
Tulipas kaivettua vanha threadi esille, tuo "onglema" mietittytti edelleen, Ajoltaan (mielestäni) W202 ja W210 ovat ihan eri luokan autoja, W202:sta jää mieleen keveä, ehkä vähän halvahkon oloinen leima verrattuna vaikka raskaampaan väyryseen, mutta totahan tuo, vaikeahan näitä sinänsä vertailla.

En ole ikinä W208:ia ajanut, mikä pitää varmaan yrittää korjata jossain vaiheessa tilaisuuden tullen. Mallina ihan harkitsemisen arvoinen, etenkin jos ajotuntuma olisi yhtään lähempänä Väyrystä, kun C-sarjaa...mutta eihän se varmaan näin ole, kun teknisesti auto perustuu W202:een. :? Vai mitä mieltä em. automalleja kokeilleet ovat?

Tää vaan tälläisenä nojatuolispekulointina... :P
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Juhis. kirjoitti:En ole ikinä W208:ia ajanut, mikä pitää varmaan yrittää korjata jossain vaiheessa tilaisuuden tullen. Mallina ihan harkitsemisen arvoinen, etenkin jos ajotuntuma olisi yhtään lähempänä Väyrystä, kun C-sarjaa...mutta eihän se varmaan näin ole, kun teknisesti auto perustuu W202:een. :? Vai mitä mieltä em. automalleja kokeilleet ovat?

Tää vaan tälläisenä nojatuolispekulointina... :P
Nojoo..mulla ei ole tuoreessa muistissa olevaa kokemusta juurikaan 208:sta mutta 209:stä vielä on..ja sikäli aihe on otollinen että mulla on myös kohtuullinen vertailupohja 209:n ja samaista tekniikkaa omaavasta C-sarjalaisesta sekä myös E:stä.

Kun vertaan noiden mallisarjojen C:tä ja CLK:ta niin yhteisestä tekniikasta huolimatta niillä ei ratin takana istuen juurikaan mielestäni ole yhteistä. Eri autoja ne ovat..aivan samoin kuin vaikkapa Golf ja AudiTT tai ehkä parempi rinnastus olisi A3 ja TT..jotka ovat aivan eri autoja huolimatta siitä että niiden tekniikassa on paljon yhteistä.

Jos yhtäläisyyksiä haluaa CLK (209:stä) hakea niin kyllä se lähempänä E-sarjalaista on kuin C:tä..joskin olen vankasti sitä mieltä että CLK on CLK ja sellaisena erilainen kuin kumpikaan, tai mikään muu Mersun mallisarja.

Tältä pohjalta heitän vahvan veikkauksen että 208 CLK:n kanssa tilanne on hyvin samankaltainen. "Eerola" osannee kommentoida paremmin koska hänen kokemuksensa 208 CLK:sta on suurempi kuin minun.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

jva kirjoitti:...208 CLK:n kanssa tilanne on hyvin samankaltainen. "Eerola" osannee kommentoida paremmin koska hänen kokemuksensa 208 CLK:sta on suurempi kuin minun.
Hyvin puhuttu jäsen jva:lta. Monien osien varaosanumerot alkavat 202 tai 210, mutta tuntuma ratin takana on (minun mielestäni positiivisella tavalla) erilainen.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Vastaa Viestiin