Tärinä tyhjäkäynnillä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Tärinä tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja allu »

Eemeli ei vaan nyt tahdo tulla kuntoon:

Tärisee välillä tyhjäkäynnillä hieman, toisinaan taas ei. Suuttimissako vika?
Viimeksi muokannut allu, Ma 08.05.2006 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

väärän arvoinen poltin :wink:
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

tyhjäkäyntitärinä vielä vaivaa, löytyykö vinkkejä?
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Voi olla, että jokin suutin meinaa jumia lorauta 2 dl tankilliseen 2-t öljyä ja seuraa ravistaako vielä! 8)
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

Kakstahtiöljyä? Herranjumppeli, kaikki aina varoitellut ettei tunne naftan sekaan saa laittaa mitään. Uskaltaisko kokeilla?
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5445
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Tärinä tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Ettei ole samoja oireita kuin minun

Perheeseen tuli uudempi mersu ja Uutena automaattiaskilla varustetun auton omaavana tarvittais tietoa: Askin toiminta kylmänä ei ole kunnossa. Kun auton käynnistää alkaa aski ravistamaan oli keppi missä asennossa hyvänsä.
Peruutusvaihde on ainoa joka ei juurikaan täristä. Kun lähtee liikkeelle täristys loppuu ja alkaa uudelleen kun kierrokset putoaa joutokäynnille ja auton pysäyttää jarrulla. Samoin kun keppi on P tai N -asennossa ja nostaa motin kierroslukua täristyts lakkaa. Muuten laatikko tuntuisi toimivan ok ei luista ja vaihtaa normaalisti. Kun autolla on ajanut niin että laatikon öljyt ovat lämmenneet loppuu tuo ravistus. +8 asteteen lämpötila näyttäisi olevan kriittinen. Se on varmistettu että täristys ei tule motista.

Tuo 200D manuaali on ollu 6.5 vuotta perheessä ja sen akilleen kantapäät on tiedossa hyvin. Ainoat paikat joita en ole siitä käynyt läpi on motti loota sekä perä.
Kaikki muut huollot/korjaukset olen tehnyt itse. Mottikin käydään läpi lähiaikoina.
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Kyllä palstalla on moni käyttänyt 2-t öljyä (itse olen myös käyttänyt) ja haulla löytyy asiasta lisätietoa ja kokemuksia sen käytöstä!
Olen myös kuullut, että lootan säätö voisi auttaa ja haulla löytyne siihenki ohjeet!
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5445
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

2-T Öljyä Ilmeisesti Dieselin sekaan tankkauksen yhteydessä. Minulla on myös tuo vanhempi 200D ja talvella olen käyttänyt 2-T oljyä siinä joka toisella tankillisella. Syy se että talvilaadun p-aine on kuivempa arktinen laatu eritoten. (tutun taksimiehen neuvo jolla on ollut mersuja paljon) 2-T öljy siis vain syöttöpumpun voitelun takia enkä käyntiäänessä tms. ainakaan 200D eroa oli öljyä tai ei. Pyöriikö turbiini jos keppi on P -asennossa? Laatikossa lienee jonkinlainen öljypumppu joka tuottaa tarvittavan paineen laatikon toimintaa varten? Onko laatikossa aina öljynpaine "päällä" kepin asennosta riippumatta vai lähteekö oljypumppu päälle vasta kun keppi on esim N asennossa?

Kysyy askin toiminnasta tietämätön :)
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

Ongelma vaivaa vielä, vaikka 2-T öljyjä käytin sen 2dl yhteen tankilliseen.

Onko Oulussa hyvää Dieselpajaa, missä voisivat tarkistaa suuttimet ja korjata tarvittaessa?
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Avatar
jimi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 13.01.2006 14:42
Paikkakunta: martinniemi

Viesti Kirjoittaja jimi82 »

oulussa on hyvä paikka diesel turunen. siellä on osaava ja tietävä henkilökunta. suosittelen käymään siellä :)
123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Joo eikai tuota 2-t öljyä ihan noihin CDI-konneisiin kyllä tarvi kaadella :? :?

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

Auto kävi Diesel Turusella, tuomio: suutinvika ainakin kolmessa suuttimessa, eli kärjet vaihtoon. Nyt armoton pohdinta, että laittaisko vakio kärjet vai jotku virivirit.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Malm kirjoitti:Joo eikai tuota 2-t öljyä ihan noihin CDI-konneisiin kyllä tarvi kaadella :? :?

-risto
Miksi ei? Liikkuvia osia on sieläkin naftalla voideltuna.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Pistä Fortea tankkiin voi hyvinkin auttaa, kannattaa pistää hakusanaksi toi diesel turunen.....
Vastaa Viestiin