Tärinä tyhjäkäynnillä
Tärinä tyhjäkäynnillä
Eemeli ei vaan nyt tahdo tulla kuntoon:
Tärisee välillä tyhjäkäynnillä hieman, toisinaan taas ei. Suuttimissako vika?
Tärisee välillä tyhjäkäynnillä hieman, toisinaan taas ei. Suuttimissako vika?
Viimeksi muokannut allu, Ma 08.05.2006 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Re: Tärinä tyhjäkäynnillä
Ettei ole samoja oireita kuin minun
Perheeseen tuli uudempi mersu ja Uutena automaattiaskilla varustetun auton omaavana tarvittais tietoa: Askin toiminta kylmänä ei ole kunnossa. Kun auton käynnistää alkaa aski ravistamaan oli keppi missä asennossa hyvänsä.
Peruutusvaihde on ainoa joka ei juurikaan täristä. Kun lähtee liikkeelle täristys loppuu ja alkaa uudelleen kun kierrokset putoaa joutokäynnille ja auton pysäyttää jarrulla. Samoin kun keppi on P tai N -asennossa ja nostaa motin kierroslukua täristyts lakkaa. Muuten laatikko tuntuisi toimivan ok ei luista ja vaihtaa normaalisti. Kun autolla on ajanut niin että laatikon öljyt ovat lämmenneet loppuu tuo ravistus. +8 asteteen lämpötila näyttäisi olevan kriittinen. Se on varmistettu että täristys ei tule motista.
Tuo 200D manuaali on ollu 6.5 vuotta perheessä ja sen akilleen kantapäät on tiedossa hyvin. Ainoat paikat joita en ole siitä käynyt läpi on motti loota sekä perä.
Kaikki muut huollot/korjaukset olen tehnyt itse. Mottikin käydään läpi lähiaikoina.
Perheeseen tuli uudempi mersu ja Uutena automaattiaskilla varustetun auton omaavana tarvittais tietoa: Askin toiminta kylmänä ei ole kunnossa. Kun auton käynnistää alkaa aski ravistamaan oli keppi missä asennossa hyvänsä.
Peruutusvaihde on ainoa joka ei juurikaan täristä. Kun lähtee liikkeelle täristys loppuu ja alkaa uudelleen kun kierrokset putoaa joutokäynnille ja auton pysäyttää jarrulla. Samoin kun keppi on P tai N -asennossa ja nostaa motin kierroslukua täristyts lakkaa. Muuten laatikko tuntuisi toimivan ok ei luista ja vaihtaa normaalisti. Kun autolla on ajanut niin että laatikon öljyt ovat lämmenneet loppuu tuo ravistus. +8 asteteen lämpötila näyttäisi olevan kriittinen. Se on varmistettu että täristys ei tule motista.
Tuo 200D manuaali on ollu 6.5 vuotta perheessä ja sen akilleen kantapäät on tiedossa hyvin. Ainoat paikat joita en ole siitä käynyt läpi on motti loota sekä perä.
Kaikki muut huollot/korjaukset olen tehnyt itse. Mottikin käydään läpi lähiaikoina.
2-T Öljyä Ilmeisesti Dieselin sekaan tankkauksen yhteydessä. Minulla on myös tuo vanhempi 200D ja talvella olen käyttänyt 2-T oljyä siinä joka toisella tankillisella. Syy se että talvilaadun p-aine on kuivempa arktinen laatu eritoten. (tutun taksimiehen neuvo jolla on ollut mersuja paljon) 2-T öljy siis vain syöttöpumpun voitelun takia enkä käyntiäänessä tms. ainakaan 200D eroa oli öljyä tai ei. Pyöriikö turbiini jos keppi on P -asennossa? Laatikossa lienee jonkinlainen öljypumppu joka tuottaa tarvittavan paineen laatikon toimintaa varten? Onko laatikossa aina öljynpaine "päällä" kepin asennosta riippumatta vai lähteekö oljypumppu päälle vasta kun keppi on esim N asennossa?
Kysyy askin toiminnasta tietämätön
Kysyy askin toiminnasta tietämätön