Rattaat kaarista ulos

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pasic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 16.08.2004 22:18
Paikkakunta: kajaani

Rattaat kaarista ulos

Viesti Kirjoittaja pasic »

Eli kuinka paljon kestää tulla rattaat kaarista pihalle? Tuli ostettua 8" ET35 vanteet joissa päällä 225,45,17 nakit. Näyttää tulevan hieman kaarista pihalle. W124 on pirssi. hyvin sopii pyörimään kyllä ku ei ole madallettu vielä. Mitähän katsastusmies mahtaa tuumata? Onko teillä ollut ongelmia kyseisessä asiassa?
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Niin kauan kuin renkaan kuvio/kulutuspinta pysyy kaaren sisäpuolella, niin ei tule mitään ongelmaa katsastuksen suhteen.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kun autoa ei madallettu niin renkaat ainakin näyttävät siltä kuin tulisivat enemmän ulos.Tosiaan ei ongelmaa jos kulutuspinta pysyy kaaren sisässä.Noilla vanteilla/renkailla pyörii kyllä hyvin vaikka madaltaakin,reilumminkin...
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Pasi H. kirjoitti:Niin kauan kuin renkaan kuvio/kulutuspinta pysyy kaaren sisäpuolella, niin ei tule mitään ongelmaa katsastuksen suhteen.
Ja eipäs muuten menekään noin :roll: Ihan kysymättä näin kertoivat liikkuvan poijjaat....On kuulemma vaarallinen tuollainen ulkoneva vanne,teräviä särmiä ei saa tulla korin ulkopuolelle :roll: Konttorilla eivät oikein löytäneet pykälää miksi eivät olisi lailliset.Mutta siunausta eivät kuitenkaan antaneet,"kaikki mikä ei ole kiellettyä,ei ole sallittua"
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

Yleinen käytäntöhän suomessa on ajoneuvoihin liittyvien lakien tulkinnan suhteen se, että mitä ei ole erikseen laissa sallittu, on automaattisesti kielletty. Muissa laissa se tahtoo olla tosin toisin päin.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Avatar
pasic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 16.08.2004 22:18
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pasic »

Kiitos tiedoista. Piru ku on vielä semmoset vanteet että niitä teräviä särmiä tulee "TOMASON 1" http://www.tomason.de/tn1_gallery.php . Testasin takana laskemalla väliaikaisesti perää "hydrauli iskarit" ja siellä tilanne olisi madalluksen jälkeen ihan jees mut edestä ei tietoa, pitäis vaihtaa n.-40mm jouset alkuun jos se auttais samalla tavalla ku takanakin.
Tonppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 21.10.2005 09:58
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Niin miten on sitte nämä renkaan ja vanteen leveytet.. Että kuin kapean kumin saa vääntää 9" vanteelle.. onko kellään mitään tietoa näistä..
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tonppa kirjoitti:Niin miten on sitte nämä renkaan ja vanteen leveytet.. Että kuin kapean kumin saa vääntää 9" vanteelle.. onko kellään mitään tietoa näistä..
STRO normiston mukaan mennään.Profiili vaikuttaa myös miten kapean saa laittaa.Esim: 225/40 on vielä sallittu 9" vanteelle..
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

AM kirjoitti:STRO normiston mukaan mennään.Profiili vaikuttaa myös miten kapean saa laittaa.Esim: 225/40 on vielä sallittu 9" vanteelle..
Joo ei taida insinöörit konttorilla tietää sitten mistään mitään... Kaverin corradoon pistettiin 9" leveelle 16" vanteelle 195/40 gummit, ja leima tuli että heilahti.

Ja myöskin tuo, että ulkonevia teräviä särmiä ei korissa saisi olla, niin sitten saisi kaikista thuuning autoista repiä kilvet irti, muun muassa takaspoilerien ja korisarjojen takia. Järki käteen tässäkin asiassa.

Ikinä en ole kuullut, että olisi katsastus hylätty sen takia että vanne on liian "särmikäs" tai "ulkoneva" tms.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Pasi H. kirjoitti: Joo ei taida insinöörit konttorilla tietää sitten mistään mitään... Kaverin corradoon pistettiin 9" leveelle 16" vanteelle 195/40 gummit, ja leima tuli että heilahti.

Ja myöskin tuo, että ulkonevia teräviä särmiä ei korissa saisi olla, niin sitten saisi kaikista thuuning autoista repiä kilvet irti, muun muassa takaspoilerien ja korisarjojen takia. Järki käteen tässäkin asiassa.

Ikinä en ole kuullut, että olisi katsastus hylätty sen takia että vanne on liian "särmikäs" tai "ulkoneva" tms.
Niin,noin se laki vaan menee,eri asia sitten miten sitä sovelletaan käytäntöön.Kyllä noita spoilereitakin on katsastuksessa hylätty,jos tulee sivulinjan yli..

Mutta nyt on minulla leimattu,takavanteita 2cm sisäänpäin ja laillinen on...
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

AM kirjoitti:
Pasi H. kirjoitti:Niin kauan kuin renkaan kuvio/kulutuspinta pysyy kaaren sisäpuolella, niin ei tule mitään ongelmaa katsastuksen suhteen.
Ja eipäs muuten menekään noin :roll: Ihan kysymättä näin kertoivat liikkuvan poijjaat....On kuulemma vaarallinen tuollainen ulkoneva vanne,teräviä särmiä ei saa tulla korin ulkopuolelle...
Noikin pykälät kannattaa ehkä mielummin lueskella ihan tieliikennelainsäädännöstä eikä kuunnella mitä milläkin nimismiehellä on minäkin päivänä mielessä. :lol: Löytyy esim. AKE:ns sivuilta.

Koskahan Mersuista pitää poistaa keulatähdet, vaaraa aiheuttavina.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Juhis. kirjoitti:
AM kirjoitti:
Pasi H. kirjoitti:Niin kauan kuin renkaan kuvio/kulutuspinta pysyy kaaren sisäpuolella, niin ei tule mitään ongelmaa katsastuksen suhteen.
Ja eipäs muuten menekään noin :roll: Ihan kysymättä näin kertoivat liikkuvan poijjaat....On kuulemma vaarallinen tuollainen ulkoneva vanne,teräviä särmiä ei saa tulla korin ulkopuolelle...
Noikin pykälät kannattaa ehkä mielummin lueskella ihan tieliikennelainsäädännöstä eikä kuunnella mitä milläkin nimismiehellä on minäkin päivänä mielessä. :lol: Löytyy esim. AKE:ns sivuilta.

Koskahan Mersuista pitää poistaa keulatähdet, vaaraa aiheuttavina.
No tähdethän on hyväksytty mallin tyyppihyväksynnän yhteydessä :roll:

No pykäliä voi tosiaan soveltaa miten haluaa...kaikki saa laittomaksi,riippuu miten lakia lukee.
Vastaa Viestiin