Rattaat kaarista ulos
Rattaat kaarista ulos
Eli kuinka paljon kestää tulla rattaat kaarista pihalle? Tuli ostettua 8" ET35 vanteet joissa päällä 225,45,17 nakit. Näyttää tulevan hieman kaarista pihalle. W124 on pirssi. hyvin sopii pyörimään kyllä ku ei ole madallettu vielä. Mitähän katsastusmies mahtaa tuumata? Onko teillä ollut ongelmia kyseisessä asiassa?
Ja eipäs muuten menekään noinPasi H. kirjoitti:Niin kauan kuin renkaan kuvio/kulutuspinta pysyy kaaren sisäpuolella, niin ei tule mitään ongelmaa katsastuksen suhteen.


Yleinen käytäntöhän suomessa on ajoneuvoihin liittyvien lakien tulkinnan suhteen se, että mitä ei ole erikseen laissa sallittu, on automaattisesti kielletty. Muissa laissa se tahtoo olla tosin toisin päin.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Kiitos tiedoista. Piru ku on vielä semmoset vanteet että niitä teräviä särmiä tulee "TOMASON 1" http://www.tomason.de/tn1_gallery.php . Testasin takana laskemalla väliaikaisesti perää "hydrauli iskarit" ja siellä tilanne olisi madalluksen jälkeen ihan jees mut edestä ei tietoa, pitäis vaihtaa n.-40mm jouset alkuun jos se auttais samalla tavalla ku takanakin.
Joo ei taida insinöörit konttorilla tietää sitten mistään mitään... Kaverin corradoon pistettiin 9" leveelle 16" vanteelle 195/40 gummit, ja leima tuli että heilahti.AM kirjoitti:STRO normiston mukaan mennään.Profiili vaikuttaa myös miten kapean saa laittaa.Esim: 225/40 on vielä sallittu 9" vanteelle..
Ja myöskin tuo, että ulkonevia teräviä särmiä ei korissa saisi olla, niin sitten saisi kaikista thuuning autoista repiä kilvet irti, muun muassa takaspoilerien ja korisarjojen takia. Järki käteen tässäkin asiassa.
Ikinä en ole kuullut, että olisi katsastus hylätty sen takia että vanne on liian "särmikäs" tai "ulkoneva" tms.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Niin,noin se laki vaan menee,eri asia sitten miten sitä sovelletaan käytäntöön.Kyllä noita spoilereitakin on katsastuksessa hylätty,jos tulee sivulinjan yli..Pasi H. kirjoitti: Joo ei taida insinöörit konttorilla tietää sitten mistään mitään... Kaverin corradoon pistettiin 9" leveelle 16" vanteelle 195/40 gummit, ja leima tuli että heilahti.
Ja myöskin tuo, että ulkonevia teräviä särmiä ei korissa saisi olla, niin sitten saisi kaikista thuuning autoista repiä kilvet irti, muun muassa takaspoilerien ja korisarjojen takia. Järki käteen tässäkin asiassa.
Ikinä en ole kuullut, että olisi katsastus hylätty sen takia että vanne on liian "särmikäs" tai "ulkoneva" tms.
Mutta nyt on minulla leimattu,takavanteita 2cm sisäänpäin ja laillinen on...
Noikin pykälät kannattaa ehkä mielummin lueskella ihan tieliikennelainsäädännöstä eikä kuunnella mitä milläkin nimismiehellä on minäkin päivänä mielessä.AM kirjoitti:Ja eipäs muuten menekään noinPasi H. kirjoitti:Niin kauan kuin renkaan kuvio/kulutuspinta pysyy kaaren sisäpuolella, niin ei tule mitään ongelmaa katsastuksen suhteen.Ihan kysymättä näin kertoivat liikkuvan poijjaat....On kuulemma vaarallinen tuollainen ulkoneva vanne,teräviä särmiä ei saa tulla korin ulkopuolelle...

Koskahan Mersuista pitää poistaa keulatähdet, vaaraa aiheuttavina.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
No tähdethän on hyväksytty mallin tyyppihyväksynnän yhteydessäJuhis. kirjoitti:Noikin pykälät kannattaa ehkä mielummin lueskella ihan tieliikennelainsäädännöstä eikä kuunnella mitä milläkin nimismiehellä on minäkin päivänä mielessä.AM kirjoitti:Ja eipäs muuten menekään noinPasi H. kirjoitti:Niin kauan kuin renkaan kuvio/kulutuspinta pysyy kaaren sisäpuolella, niin ei tule mitään ongelmaa katsastuksen suhteen.Ihan kysymättä näin kertoivat liikkuvan poijjaat....On kuulemma vaarallinen tuollainen ulkoneva vanne,teräviä särmiä ei saa tulla korin ulkopuolelle...
Löytyy esim. AKE:ns sivuilta.
Koskahan Mersuista pitää poistaa keulatähdet, vaaraa aiheuttavina.

No pykäliä voi tosiaan soveltaa miten haluaa...kaikki saa laittomaksi,riippuu miten lakia lukee.