2.3 16v kylmäkäynnistys ongelmia....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mpenttinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 31.05.2006 11:48
Paikkakunta: Saarijärvi

2.3 16v kylmäkäynnistys ongelmia....

Viesti Kirjoittaja mpenttinen »

Morjens! Olis kiva tietää mikä on vikana kun auto ei meinaa millään lähteä kylmänä käyntiin ja tyhjäkäynti kylmänä hirveän huonoa. Ja kun kylmänä antaa kaasua niin auto meinaa tukehtua ja sammua. Ilmeisesti saa kylmänä liikaa bensaa kun haisee välillä. Mutta kun auto lämpenee ja lämmöt on normaalissa niin toimii kuin unelma ottaa kierroksia ja käy tasaisesti. :?: Voi myös laittaa kuvia ja tietoa sähköpostiin: mika.penttinen@kotinet.com
Avatar
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 23.08.2005 18:00

Viesti Kirjoittaja akah »

Mulla on samaa ongelmaa omassa 2.3 16v:ssä... Tänne voi kertoa kans jos tietää että mistä johtuu!
depi80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 11.05.2006 21:59
Paikkakunta: Nurmes

kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja depi80 »

Voisiko johtua kylmäkäynnistys suuttimesta? Se kannattaa tutkia, jos se on kunnossa, niin sitten ehkä ilmamassa mittarissa tai sen anturissa jotain häikkää. Tuntus vaan , että ei saa tarpeeksi bensaa. Bensa haisee varmasti kun sähköpumppu työntää bensaa tulemaan, mutta jos ei kylmäkäynnistys suutin ole kunnossa niin ei se meinaa lähteä. Viisaammat selvittäköön, miten noi saa testattua...
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Noh näissä ei ole ilmamassa mittaria vaan ilmamäärämittari mikä haukutaan mekaaniseks ruiskuks.Nää kylmä käynnistys onkelmat johtunee joo toimimattomasta lisäpolttoaine suuttimesta joka antaa lisä soosia käynnistäessä muutaman sekunnin sen jälkeen.
Se suutin on 2-3 imu torvien välissä kun ottaa ilman putsarin pois ,niin näkyy,lienee sininen liitin päässä.
siitä mitata tuleeko virtaa kun auton laittaa kylmänä käymään.
aina vaan fixataan :) 230te -86
depi80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 11.05.2006 21:59
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja depi80 »

Sit on tietysti mahdollista että siinä ilmaMÄÄRÄmittarin potentiometrissa ei ole säädöt kohdallaan,mutta sitä ei tietysti kannata mennä kovin paljon omin päin säätämään..Se potentiometri on siinä määränjakajan kyljessä sellainen tulitikkulaatikon kokoinen musta möhkäle..Sieltä ruuvin alta löytyy sit vasta varsinainen säätö..Vähän avasin omastani niin parani kyllä vähän
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

depi80 kirjoitti:Sit on tietysti mahdollista että siinä ilmaMÄÄRÄmittarin potentiometrissa ei ole säädöt kohdallaan,mutta sitä ei tietysti kannata mennä kovin paljon omin päin säätämään..Se potentiometri on siinä määränjakajan kyljessä sellainen tulitikkulaatikon kokoinen musta möhkäle..Sieltä ruuvin alta löytyy sit vasta varsinainen säätö..Vähän avasin omastani niin parani kyllä vähän


:lol: .Nyt puhut määränjakajan paine-ero säätimestä,potentiometri on just ruiskun vastakkaisella puolella ja ei sisällä ruuvi säätöjä vaa koko potikkaa voi hieman kääntää,kun on tapana kulua tyhjäkäynti kohdalta puhki.
Paine-ero säädintä kannattaa säätää vaan 1/8 kierros kerrallaan ja muistaa alkuperänen asento.
aina vaan fixataan :) 230te -86
depi80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 11.05.2006 21:59
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja depi80 »

Mulle vaan paikallinen "mersuasentaja" kertoi toista kun ohjeisti mitä autosta kannattaisi fixata. Mutta olkoonpa kuin vaan niin nuo kyl kannattaa katsastaa :twisted:
Jamppu_83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 10.05.2006 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Jamppu_83 »

Mulla oli samaa oiretta, kylmänä huonosti käyntiin, jos paino kaasua sammu, kuumana lähti hiukan paremmin mut ei kuitenka hyvin. Ylijänniterele, otin irti, totesin sulakkeen jalkojen olevan huonossa hapessa joten putsaus ja kiinni, lähti ku palmun alta.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

depi80 kirjoitti:Sit on tietysti mahdollista että siinä ilmaMÄÄRÄmittarin potentiometrissa ei ole säädöt kohdallaan,mutta sitä ei tietysti kannata mennä kovin paljon omin päin säätämään..Se potentiometri on siinä määränjakajan kyljessä sellainen tulitikkulaatikon kokoinen musta möhkäle..Sieltä ruuvin alta löytyy sit vasta varsinainen säätö..Vähän avasin omastani niin parani kyllä vähän
yleensä tälläinen löytyy jos k-jetti mootorissa on lamda anturi koska milläs muulla sitä mekaanista ruiskua pystyisi poksi hienosäätämään :wink:
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Tyhjäkäyntimoottori (tai ent. lisäilmaluistin) :!:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
depi80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 11.05.2006 21:59
Paikkakunta: Nurmes

käynnistyksestä

Viesti Kirjoittaja depi80 »

No mulla on ollut noita vekottimia kaksi ja molemmista on löytynyt vaikka ei lambdasta ole ollut tietoakaan..
mpenttinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 31.05.2006 11:48
Paikkakunta: Saarijärvi

KIITOSTA VAAN KAIKILLE....

Viesti Kirjoittaja mpenttinen »

Niin että kiitosta vaan kaikille vinkeistä ja etenkin Jamppu_83:lle. Vika löytyi ja myös korjattu. Eipä ollut kovin iso vika mutta auton olemus muuttui täysin. Löysin kyseisen releen ja sulakkeen. Sulake oli hyvä mutta ei saanut kontaktia, eli oli löysällä ja tippu käytännössä pois. kiristin kiinnikkeet ja laitoin sulakkeen kiinni ja rele takaisin paikoilleen. Ja auto toimii jälleen kuin uusi. Että KIITOKSIA KAIKILLE!
Avatar
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 23.08.2005 18:00

Viesti Kirjoittaja akah »

Mistäs muuten tästä löytyy toi ylijänniterele ja sen sulake??
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

akun takana olevan mustan muovisen suojalevyn takana, semmoinen hopea korkea releen näköinen asia, missä on lasikansi, jonka alla on pari sulaketta.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

dansku kirjoitti:akun takana olevan mustan muovisen suojalevyn takana, semmoinen hopea korkea releen näköinen asia, missä on lasikansi, jonka alla on pari sulaketta.
Mulla on vain yksi sulake.10A
Täytynee hakea KL:stä se rele meinaan.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Itelläkin tuossa omas cossus samanlaista vikaa ollu ja nyt kaikki liittimet kun läpi kävin tuli ihmeellinen ongelma eteen elikkä tapahtui seuraavaa..liittimien irroituksen/putsauksen jälkeen auto ei käy enään tyhjäkäyntiä yhtään jos laittaa tuon määränjakajan paine-ero säätimen johdon kiinni eli silloin kone ikäänkuin tukehtuu..Jos se sattuu pikkasen edes yrittää käydä on savu tummaa kun tiisseleissä ja tyhjäkäynti tosi heikkoa eli auto ilmeisesti saa liikaa menovettä?kumma vika koska ennen liittimen irroitusta auto kävi ihan hyvin ainut että tyhjäkäynti välillä humppas..Sitten toinen asia minkä huomasin jos kyseinen johto ei ole kiinni ja taas lambdan johdot on kiinni (autossa ei ole katalysaattoria ollut koskaan) on tyhjäkäynti kokoajan sellanen 2500 kierrosta mutta jos ottaa lambdan ja tuon paine-ero säätime johdot irti auto käy normaalisti tosin satunnaisin väliajoin se nostaa kierrokset sinne 1500-2000 kierroksen huitteille..Sellanenkin tuli vaan mieleen että ku auto toimii nyt taas hyvin ilman noita 2 asiaa niin mitä haittaa on jos ajaa niin että kummatkaan johdot eivät ole kiinni??
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Vastaa Viestiin