
2.3 16v kylmäkäynnistys ongelmia....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 31.05.2006 11:48
- Paikkakunta: Saarijärvi
2.3 16v kylmäkäynnistys ongelmia....
Morjens! Olis kiva tietää mikä on vikana kun auto ei meinaa millään lähteä kylmänä käyntiin ja tyhjäkäynti kylmänä hirveän huonoa. Ja kun kylmänä antaa kaasua niin auto meinaa tukehtua ja sammua. Ilmeisesti saa kylmänä liikaa bensaa kun haisee välillä. Mutta kun auto lämpenee ja lämmöt on normaalissa niin toimii kuin unelma ottaa kierroksia ja käy tasaisesti.
Voi myös laittaa kuvia ja tietoa sähköpostiin: mika.penttinen@kotinet.com

kylmäkäynnistys
Voisiko johtua kylmäkäynnistys suuttimesta? Se kannattaa tutkia, jos se on kunnossa, niin sitten ehkä ilmamassa mittarissa tai sen anturissa jotain häikkää. Tuntus vaan , että ei saa tarpeeksi bensaa. Bensa haisee varmasti kun sähköpumppu työntää bensaa tulemaan, mutta jos ei kylmäkäynnistys suutin ole kunnossa niin ei se meinaa lähteä. Viisaammat selvittäköön, miten noi saa testattua...
Noh näissä ei ole ilmamassa mittaria vaan ilmamäärämittari mikä haukutaan mekaaniseks ruiskuks.Nää kylmä käynnistys onkelmat johtunee joo toimimattomasta lisäpolttoaine suuttimesta joka antaa lisä soosia käynnistäessä muutaman sekunnin sen jälkeen.
Se suutin on 2-3 imu torvien välissä kun ottaa ilman putsarin pois ,niin näkyy,lienee sininen liitin päässä.
siitä mitata tuleeko virtaa kun auton laittaa kylmänä käymään.
Se suutin on 2-3 imu torvien välissä kun ottaa ilman putsarin pois ,niin näkyy,lienee sininen liitin päässä.
siitä mitata tuleeko virtaa kun auton laittaa kylmänä käymään.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Sit on tietysti mahdollista että siinä ilmaMÄÄRÄmittarin potentiometrissa ei ole säädöt kohdallaan,mutta sitä ei tietysti kannata mennä kovin paljon omin päin säätämään..Se potentiometri on siinä määränjakajan kyljessä sellainen tulitikkulaatikon kokoinen musta möhkäle..Sieltä ruuvin alta löytyy sit vasta varsinainen säätö..Vähän avasin omastani niin parani kyllä vähän
depi80 kirjoitti:Sit on tietysti mahdollista että siinä ilmaMÄÄRÄmittarin potentiometrissa ei ole säädöt kohdallaan,mutta sitä ei tietysti kannata mennä kovin paljon omin päin säätämään..Se potentiometri on siinä määränjakajan kyljessä sellainen tulitikkulaatikon kokoinen musta möhkäle..Sieltä ruuvin alta löytyy sit vasta varsinainen säätö..Vähän avasin omastani niin parani kyllä vähän

Paine-ero säädintä kannattaa säätää vaan 1/8 kierros kerrallaan ja muistaa alkuperänen asento.
aina vaan fixataan :) 230te -86
yleensä tälläinen löytyy jos k-jetti mootorissa on lamda anturi koska milläs muulla sitä mekaanista ruiskua pystyisi poksi hienosäätämäändepi80 kirjoitti:Sit on tietysti mahdollista että siinä ilmaMÄÄRÄmittarin potentiometrissa ei ole säädöt kohdallaan,mutta sitä ei tietysti kannata mennä kovin paljon omin päin säätämään..Se potentiometri on siinä määränjakajan kyljessä sellainen tulitikkulaatikon kokoinen musta möhkäle..Sieltä ruuvin alta löytyy sit vasta varsinainen säätö..Vähän avasin omastani niin parani kyllä vähän

käynnistyksestä
No mulla on ollut noita vekottimia kaksi ja molemmista on löytynyt vaikka ei lambdasta ole ollut tietoakaan..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 31.05.2006 11:48
- Paikkakunta: Saarijärvi
KIITOSTA VAAN KAIKILLE....
Niin että kiitosta vaan kaikille vinkeistä ja etenkin Jamppu_83:lle. Vika löytyi ja myös korjattu. Eipä ollut kovin iso vika mutta auton olemus muuttui täysin. Löysin kyseisen releen ja sulakkeen. Sulake oli hyvä mutta ei saanut kontaktia, eli oli löysällä ja tippu käytännössä pois. kiristin kiinnikkeet ja laitoin sulakkeen kiinni ja rele takaisin paikoilleen. Ja auto toimii jälleen kuin uusi. Että KIITOKSIA KAIKILLE!
Itelläkin tuossa omas cossus samanlaista vikaa ollu ja nyt kaikki liittimet kun läpi kävin tuli ihmeellinen ongelma eteen elikkä tapahtui seuraavaa..liittimien irroituksen/putsauksen jälkeen auto ei käy enään tyhjäkäyntiä yhtään jos laittaa tuon määränjakajan paine-ero säätimen johdon kiinni eli silloin kone ikäänkuin tukehtuu..Jos se sattuu pikkasen edes yrittää käydä on savu tummaa kun tiisseleissä ja tyhjäkäynti tosi heikkoa eli auto ilmeisesti saa liikaa menovettä?kumma vika koska ennen liittimen irroitusta auto kävi ihan hyvin ainut että tyhjäkäynti välillä humppas..Sitten toinen asia minkä huomasin jos kyseinen johto ei ole kiinni ja taas lambdan johdot on kiinni (autossa ei ole katalysaattoria ollut koskaan) on tyhjäkäynti kokoajan sellanen 2500 kierrosta mutta jos ottaa lambdan ja tuon paine-ero säätime johdot irti auto käy normaalisti tosin satunnaisin väliajoin se nostaa kierrokset sinne 1500-2000 kierroksen huitteille..Sellanenkin tuli vaan mieleen että ku auto toimii nyt taas hyvin ilman noita 2 asiaa niin mitä haittaa on jos ajaa niin että kummatkaan johdot eivät ole kiinni??
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98