Kiihdytysajot Alastarossa 10.-11.06

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Tuli oltua mökillä koko viikonloppu, mutta hotline radalta kertoi, että Petri ajanut HUIMIA aikoja, taisi olla 11,9 ja 201. Mahtavat ovat loppunopeudet, mutta mikä on 60:nen jalan tulos, sillä kuten tuolla jo sanottiin, alkaa ajat lähentelee jo matalaa 11 sekkaa noilla loppunopeuksilla, kun paikaltaan saa liikkeelle.

ONNEKSI OLKOON Petrille mahtavasta suorituksesta, sekä Diesel autojen nopeimmasta ajasta Suomessa
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

ONNITTELUT TÄÄLTÄKIN!

Kuka olisi uskonut vielä muutama vuosi sitten, että Mersun henkilöauto-dieselillä rikotaan 200 km/h loppunopeus varttimaililla :D
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Anttikin joutuu myöntämään ettei ne meidän höpöttelyt ihan pehmeitä ollut kun tavoitteita aseteltiin :lol:

Ja tostahan pitää vielä parantaa reilusti.
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

KYLLÄ kulki.

11.99 /201.5

videomateriaalia saatiin talteen. komea burnis ja veto, suomen nopein diisseli!
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mauri H. kirjoitti:Anttikin joutuu myöntämään ettei ne meidän höpöttelyt ihan pehmeitä ollut kun tavoitteita aseteltiin :lol:

Ja tostahan pitää vielä parantaa reilusti.
Kyllä mä myönnänkin ja tosissaan, kun ekan kerran siitä sanoit, meinasin pullaan tukehtua :shock: . Se vaan on niin, että toiset tekevät mitä lupaavat ja nyt en todellakaan enään ole yllättynyt mistään, mitä nämä herrat tekevät :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

kiesus :shock: :shock:
sehän kulukee vanha diisseli eläimen lailla....
onnea!
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Täällä tarjolla videolla ensimmäiseksi, suomen nopein diisseli todistetust

http://www.mortti.us/videot/videot.html

joo tiedän ettei mesen ääntä kuulu kuin pikku vislaus mutta kun ne on niin hienostuneita nää tiisselit ettei ne herätä kokokylää..
Viimeksi muokannut mortti, Su 11.06.2006 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

[quote="mortti"]KYLLÄ kulki.

11.99 /201.5

Komeat on numerot - onneksi olkohon :D

Siinäpä sitä piisaa purtavaa yhelle jos toisellekki........
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Komeaa katseltavaa, hieno homma todella kovan luokan duunia.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Hienolta näytti :D Niinkuin jo veikattiinkin niin 60 jalkanen ainakin näytti videolla aika surkealta, mutta sen jälkeen vasta lähti menemään :D
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Sama aika kun mun hopalla mutta loppunopeutta 20 enemmän... :shock:
Tässähän joutuu kohta satsaamaan lisää koneeseen :lol:

Paljon lie se 60ft aika? Paljon lähtökierrokset? Auton massa? Sutiko lähdössä?
Onnittelut lienee paikallaan :!:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Vastataan Peten puolesta kun en tiedä kerkeääkö mies koneelle.

60-jalkainen oli jotain 2.2 ja kyllähän videosta näkee että lähdössä ei ole ahtoja, joten ei sutinut.

Lähtö kuntoon niin taitaa sekunttiluvut muuttua vielä.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Eli onkos vakio turbiini? Vai mistä kiikastaa ettei saa ahtoja ylös lähdössä? Siksi just kyselin lähtökierroksia. Jos sais vaikka johonkin 3000 kohdille niin kai siinä jo jotain ahtoja olis?
60ft aika johonkin 1.7 paikkeille niin mentäs jo sellasiin hyvin mataliin 11 aikoihin, sanotaan nyt 11,2. Eli voiman puolesta ei ole enää kaukana se KYMPPI! :wink:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Ahti kirjoitti:Eli onkos vakio turbiini?
Vakio on turbiini, tai on sitä muokattu pariin kertaan. Kone ei pääse millään alueelle tuon stallin yli ja lähtee vasta jossain tuon 60' jälkeen.

60' oli parhaassa lähdössä 2.273
330' 5.624
660' 8.107/160.98
1000' 10.210

1/4 maili 11.996/201.5

Auton paino kuski mukana 1526 kg

Laskeskelin et hävisin voittajalle tehoissa jotain 70 hv luokkaa jos muistin Suojasen auton painon oikein. Tuo arvio on laskettu Moparin alustakirjan laskukaavojen mukaan ja kertoo oikeastaan vain paljonko tarvitaan tehoa et saadaan vartilla tuo massa kiihtymään tuohon loppuvauhtiin.

Hävisin Suojasen Mustangille ekalla sadalla metrillä noin 2 s ja lopuilla 300 m enää noin sekunnin, vaikka painoa on mulla yli 200 kg enemmän
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Paikalla oltiin katsomassa tuo Sunnuntain veto. Tosiaan aika putoaa varmasti jonkin verran, kunhan tuo tupakointitauko lähdössä lyhenee.

Kun turbo aloitti työnsä, niin auto poistui kyllä silminnähtävän ripeästi paikalta. Taitaa tulla Petrille kaarien laitto eteen...
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Onnea Petrille hienosta suorituksesta :!:
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Ei paha :D
diipa daapa...
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

järjetöntä.. ottaen huomioon, kuinka hitaasti tämmöinen dieseli irtoaa viivalta, niin täytyy OIKEASTI alkaa kulkemaan siellä loppupäässä kerätäkseen 11.99 tauluun :shock:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Komeasti kulkee kyllä. Hieno nähdä diesel mersu kunnon vauhdissa.

Paljonko Petri sen sinun 440:sen voimin kulkevan laitteen ennätys oli? 11 ja jotain?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Heavy kirjoitti:Paljonko Petri sen sinun 440:sen voimin kulkevan laitteen ennätys oli? 11 ja jotain?
11.7/187.5 Tehoja tuossa mersussa on aika paljon enemmän kuin Dartissa. Aika tuli sillä et Dartti nosti toista etupyörää lähdössä ja mersussa ei lähdössä taas nouse muu kuin kuskin verenpaine :lol:
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Onkos ideoita millä ne ahdot sais pelaamaan ihan lähdöstä asti? Vaatisko jo sarja-ahtamista vai selviääkö siitä vielä yhdellä mutkalla? Kahdella turbolla sen sais heräämään vaikka tonnista ja kuitenkin hengittävän ja ahtavan ihan tarpeeksi kovillekkin kieroksille.
diipa daapa...
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Turbo toimii sinänsä loistavasti, vika on automaatin turbiinin puolella jonne niitä kierroksia pitää saada lisää.

Toivottavasti valmistuu uusi turbiini ennen kuin Kalajoelle lähdetään 15.-16.07.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

miten ois bensalla toimiva paukkusysteemi?

onko petri sinun dartista missään enemmän juttua?
dodge dart 1967
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

santtu kirjoitti:miten ois bensalla toimiva paukkusysteemi?

onko petri sinun dartista missään enemmän juttua?
Ei jaksa paukkujen kanssa alkaa kokeilemaan kun joka tapauksessa tarvii lähtöön lisää kierroksia.

Dartista ei ole netissä juttua, Veli tuon osti jostain Helsingin suunalta -90 luvun alussa. Punainen neliovinen sleeper look
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

minkälaista kumia sulla oli petri alla ?? oma kyllä lähtee aika hyvin paikaltaan kun pistää 4500 /kierroksia ja kytkin ylös pitokin riittää 26x10,5x15 M/T street et kumeilla..omalla ei kyllä tollasia 200 loppunopeuksia ehdi ottaa kun on sen verran mopompi mutta 12,5/185km/h vois olla tavotteena kuhan pääsis testaamaan
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Renkaat oli BF g-force drag radial 235/60/15
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

MTV3

11:55 Motor Forum Extra: Drag Racing
Kooste kiihdytyksen SM-sarjan Kamasa-Tools Nat´s osakilpailusta Alastarolta.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

nokileka kirjoitti:MTV3

11:55 Motor Forum Extra: Drag Racing
Kooste kiihdytyksen SM-sarjan Kamasa-Tools Nat´s osakilpailusta Alastarolta.
ja toihan tais mennä jo jos se tänään siis oli vai?
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

MasaMbW124 kirjoitti:
nokileka kirjoitti:MTV3

11:55 Motor Forum Extra: Drag Racing
Kooste kiihdytyksen SM-sarjan Kamasa-Tools Nat´s osakilpailusta Alastarolta.
ja toihan tais mennä jo jos se tänään siis oli vai?
joo, ei ollut muuta kuin jotain indeksin ajajia. hohhoijaa... :|
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

nokileka kirjoitti:
MasaMbW124 kirjoitti:
nokileka kirjoitti:MTV3

11:55 Motor Forum Extra: Drag Racing
Kooste kiihdytyksen SM-sarjan Kamasa-Tools Nat´s osakilpailusta Alastarolta.
ja toihan tais mennä jo jos se tänään siis oli vai?
joo, ei ollut muuta kuin jotain indeksin ajajia. hohhoijaa... :|
sais kyllä näyttää näistä normi autoistakin välillä eikä vaan supergas ym... vehkeitä.
Vastaa Viestiin