W124 kattoluukun vedenpitävyys
W124 kattoluukun vedenpitävyys
Tuli hankittua eka Mersu, W124 300E-24. Muuten on pelannut ok mutta kattoluukku vuotaa etukulmista sillointällöin, erittäin kovan sateen aikana ja silloin kun olen pessyt auton. Vedenpoistoreiät etukulmista on puhallettu paineilmalla auki mutta ei ole vuodot loppuneet. Onko myös takakulmissa vedenpoistoreikiä? Ja miten niihin pääsee käsiksi puhaltelemaan purkamatta luukkua, alakautta ilmeisesti vai? Olen kuullut jostain ettei tiivisteiden vaihdolla ole vaikutusta vedenpitävyyteen vaan nimenomaan tuo vedenpoistojärjestelmä pitää olla auki? Jos on vastaavaa ongelmaa ilmennyt tai muuten vaan tietoa niin otetaan kiitollisena vastaan...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Parkkeeraapas auto alamäkeen, avaa kattoluukku ja lorista vaikka pienellä kastelukannulla vettä kiskon laitaan. Katso meneekö vesi vedenpoistoletkua myöten auton alle vai tuleeko jostakin auton sisälle. Olisiko vedenpoistoletku irronnut luukusta?
Takimmaiset letkut saa helposti puhdistettua vaikkapa pitkällä rautalangalla (esim. sähkömiesten johtojenvetovaijeri voisi olla hyvä siihen hommaan).
Takimmaiset letkut saa helposti puhdistettua vaikkapa pitkällä rautalangalla (esim. sähkömiesten johtojenvetovaijeri voisi olla hyvä siihen hommaan).
1991 420 SE
Kiitti, pitää kokeilla. Takimmaiset letkut on ilmeisesti rassattava alakautta, ainakaan yläpäästä niitä takimmaisia reikiä en ole löytänyt, on luukku ja sen koneisto tiellä.Wikke kirjoitti:Parkkeeraapas auto alamäkeen, avaa kattoluukku ja lorista vaikka pienellä kastelukannulla vettä kiskon laitaan. Katso meneekö vesi vedenpoistoletkua myöten auton alle vai tuleeko jostakin auton sisälle. Olisiko vedenpoistoletku irronnut luukusta?
Takimmaiset letkut saa helposti puhdistettua vaikkapa pitkällä rautalangalla (esim. sähkömiesten johtojenvetovaijeri voisi olla hyvä siihen hommaan).
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Vedenpoistoletkut on testattu, kaikista kulmista vesi tuli iloisesti ja ongelmitta alas vaikka vettä kaatoi reiluun tahtiin reunoille. Putsattiin niitä vielä varmuudeksi.
Mutta taas kun tänään pesin niin muutama tippa ilmeistyi jälleen "ilokseni" apukuskin puoleisesta etunurkasta sisäverhoilua kostuttamaan.
Eli kun vettä ruiskii erittäin paljon, niin ilmeisesti nuo letkut ei ehdi poistaa sitä tarpeeksi nopeasti ja alkaa vuotamaan...? Ei kai se sakemanni sitä niin huonosti ole voinu suunnitella? Jossain kattoluukun koneiston ja verhoilun sisäpuolen tiivisteissä täytyy kai olla vuotokohta josta se tuleepi kun vettä tulvii reilusti, vaan ei sitä kohtaa näytä löytyvän...
Kohta laitan silikoonilla tai vaikka teipillä umpeen koko luukun
Mutta taas kun tänään pesin niin muutama tippa ilmeistyi jälleen "ilokseni" apukuskin puoleisesta etunurkasta sisäverhoilua kostuttamaan.
Eli kun vettä ruiskii erittäin paljon, niin ilmeisesti nuo letkut ei ehdi poistaa sitä tarpeeksi nopeasti ja alkaa vuotamaan...? Ei kai se sakemanni sitä niin huonosti ole voinu suunnitella? Jossain kattoluukun koneiston ja verhoilun sisäpuolen tiivisteissä täytyy kai olla vuotokohta josta se tuleepi kun vettä tulvii reilusti, vaan ei sitä kohtaa näytä löytyvän...
Kohta laitan silikoonilla tai vaikka teipillä umpeen koko luukun

ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Varmaan puhumme 2-toimisesta Webaston luukusta nyt? Onko siinä kattoluukun takaosassa luukun sisäpuolella (mekanismissa muistaakseni) oleva irtonainen kumitiiviste hollilla? Sen voi asentaa hieman väärin ja silloin saattaa päästää toisesta laidasta vettä.. Ja vaikka niistä kattoluukun ja katon välisistä tiivisteistä ei olekaan vesieristeeksi niin kunnossa ollessaan ne estää enimmän veden pääsyn katon sisään poistoputkia kuormittamaan. Jos on tiivisteissä riittävästi välyksiä niin sitten sinne kanssa menee sitä vettä reippaasti...
Minä olen nykyään vahvasti sitä mieltä että terveessä autossa ei kuulu olla ylimääräistä reikää katossa. Liekkö miten iso urakka vaihtaa tuohon umpinainen katto...
Nimim. Teipattu Kattoluukku
Minä olen nykyään vahvasti sitä mieltä että terveessä autossa ei kuulu olla ylimääräistä reikää katossa. Liekkö miten iso urakka vaihtaa tuohon umpinainen katto...
Nimim. Teipattu Kattoluukku

W124 300E -85
Suzuki GSX-R 1000 -04
Suzuki GSX-R 1000 -04
Tehdasasenteinen luukku tuossa on, ja Webaston tekelehän se kait on. En välttämättä tuota "reikää" katossa olisi halunnutkaan, mutta vanhaa autoa ostettaessa on otettava se sellaisena kuin on, nimenomaan ne varusteet jotka itse haluaa saa vain tehtaalta tilaamalla tai sitten kyttäämällä ikuisuuden kaikin puolin sopivaa käytettyä.
Loppujenlopuksi pienehkö harmihan tuo on kun auto muuten toimii kaikinpuolin hyvin.
No, se luukku nyt katossa on ja pitää kai ottaa joku ilta projekti ja ruveta noiden tiivisteiden kuntoa tsekkaamaan. Paljonkohan lienee kustantaa tiivisteiden uusiminen, onko joku teettänyt moisen homman?
Loppujenlopuksi pienehkö harmihan tuo on kun auto muuten toimii kaikinpuolin hyvin.
No, se luukku nyt katossa on ja pitää kai ottaa joku ilta projekti ja ruveta noiden tiivisteiden kuntoa tsekkaamaan. Paljonkohan lienee kustantaa tiivisteiden uusiminen, onko joku teettänyt moisen homman?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91