W124 kattoluukun vedenpitävyys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

W124 kattoluukun vedenpitävyys

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Tuli hankittua eka Mersu, W124 300E-24. Muuten on pelannut ok mutta kattoluukku vuotaa etukulmista sillointällöin, erittäin kovan sateen aikana ja silloin kun olen pessyt auton. Vedenpoistoreiät etukulmista on puhallettu paineilmalla auki mutta ei ole vuodot loppuneet. Onko myös takakulmissa vedenpoistoreikiä? Ja miten niihin pääsee käsiksi puhaltelemaan purkamatta luukkua, alakautta ilmeisesti vai? Olen kuullut jostain ettei tiivisteiden vaihdolla ole vaikutusta vedenpitävyyteen vaan nimenomaan tuo vedenpoistojärjestelmä pitää olla auki? Jos on vastaavaa ongelmaa ilmennyt tai muuten vaan tietoa niin otetaan kiitollisena vastaan...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Terve, onko varmuutta, että vuoto tulee juuri kattoluukusta? Mistä kohti vesi tulee sisälle?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Parkkeeraapas auto alamäkeen, avaa kattoluukku ja lorista vaikka pienellä kastelukannulla vettä kiskon laitaan. Katso meneekö vesi vedenpoistoletkua myöten auton alle vai tuleeko jostakin auton sisälle. Olisiko vedenpoistoletku irronnut luukusta?

Takimmaiset letkut saa helposti puhdistettua vaikkapa pitkällä rautalangalla (esim. sähkömiesten johtojenvetovaijeri voisi olla hyvä siihen hommaan).
1991 420 SE
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Muutamia tippoja tulee aivan kattoluukun etukulmista, siis katon sisäverhoilun ja luukun sisäverhoilun välistä etukulmien kohdilla. Oletin kyllä ettei se vesi voi tulla muualta kuin kattoluukun saumasta?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Wikke kirjoitti:Parkkeeraapas auto alamäkeen, avaa kattoluukku ja lorista vaikka pienellä kastelukannulla vettä kiskon laitaan. Katso meneekö vesi vedenpoistoletkua myöten auton alle vai tuleeko jostakin auton sisälle. Olisiko vedenpoistoletku irronnut luukusta?

Takimmaiset letkut saa helposti puhdistettua vaikkapa pitkällä rautalangalla (esim. sähkömiesten johtojenvetovaijeri voisi olla hyvä siihen hommaan).
Kiitti, pitää kokeilla. Takimmaiset letkut on ilmeisesti rassattava alakautta, ainakaan yläpäästä niitä takimmaisia reikiä en ole löytänyt, on luukku ja sen koneisto tiellä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Vedenpoistoletkut on testattu, kaikista kulmista vesi tuli iloisesti ja ongelmitta alas vaikka vettä kaatoi reiluun tahtiin reunoille. Putsattiin niitä vielä varmuudeksi.

Mutta taas kun tänään pesin niin muutama tippa ilmeistyi jälleen "ilokseni" apukuskin puoleisesta etunurkasta sisäverhoilua kostuttamaan.

Eli kun vettä ruiskii erittäin paljon, niin ilmeisesti nuo letkut ei ehdi poistaa sitä tarpeeksi nopeasti ja alkaa vuotamaan...? Ei kai se sakemanni sitä niin huonosti ole voinu suunnitella? Jossain kattoluukun koneiston ja verhoilun sisäpuolen tiivisteissä täytyy kai olla vuotokohta josta se tuleepi kun vettä tulvii reilusti, vaan ei sitä kohtaa näytä löytyvän...

Kohta laitan silikoonilla tai vaikka teipillä umpeen koko luukun :x
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Korruptio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 24.01.2006 23:00
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Varmaan puhumme 2-toimisesta Webaston luukusta nyt? Onko siinä kattoluukun takaosassa luukun sisäpuolella (mekanismissa muistaakseni) oleva irtonainen kumitiiviste hollilla? Sen voi asentaa hieman väärin ja silloin saattaa päästää toisesta laidasta vettä.. Ja vaikka niistä kattoluukun ja katon välisistä tiivisteistä ei olekaan vesieristeeksi niin kunnossa ollessaan ne estää enimmän veden pääsyn katon sisään poistoputkia kuormittamaan. Jos on tiivisteissä riittävästi välyksiä niin sitten sinne kanssa menee sitä vettä reippaasti...

Minä olen nykyään vahvasti sitä mieltä että terveessä autossa ei kuulu olla ylimääräistä reikää katossa. Liekkö miten iso urakka vaihtaa tuohon umpinainen katto...

Nimim. Teipattu Kattoluukku :)
W124 300E -85
Suzuki GSX-R 1000 -04
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Tehdasasenteinen luukku tuossa on, ja Webaston tekelehän se kait on. En välttämättä tuota "reikää" katossa olisi halunnutkaan, mutta vanhaa autoa ostettaessa on otettava se sellaisena kuin on, nimenomaan ne varusteet jotka itse haluaa saa vain tehtaalta tilaamalla tai sitten kyttäämällä ikuisuuden kaikin puolin sopivaa käytettyä.
Loppujenlopuksi pienehkö harmihan tuo on kun auto muuten toimii kaikinpuolin hyvin.

No, se luukku nyt katossa on ja pitää kai ottaa joku ilta projekti ja ruveta noiden tiivisteiden kuntoa tsekkaamaan. Paljonkohan lienee kustantaa tiivisteiden uusiminen, onko joku teettänyt moisen homman?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Vastaa Viestiin