W124 -93 AMG 360TE 24V Aut.
W124 -93 AMG 360TE 24V Aut.
Morjens vaan kaikille. Yritin aivan mahottomasti tsekata haun kautta tietoa jos jonkin näköistä ko. autosta, mutta eipä löytynyt mitään, mikä saattaa hyvinkin johtua käyttäjästä. Joten pieni apu olis paikallaan, jos vaan suinkin käy. Tarina on seuraavanlainen; vaimo haluais taas itselleen automaatin kun kuulemma kyllästyttää hep..siis kepin veivaaminen.
Tarkoitus on mennä huomenna katsomaan otsikon mukaista ja ainakin kuvien perusteella ihan asiallista sekä nättiä hieman alle 200 tuhatta ajettua yksilöä, kun kerrankin semmoinen sattui silmään ja vielä ilmeisesti lähes kaikilla varusteilla. Kysymykset jotka pyörivät mielessä ovat seuraavanlaisia -> Ovien ja takaluukun ruosteherkkyys on tiedossa, samoin koneen mahdolliset öljyvuodot, mutta mitä muuta?
Minkälainen kulutus on kunnossa ja säädöissä olevalla autolla? Veto-ominaisuudet esim. vaunun kanssa, mitä laatikko tykkää jne. Kulutus tuskin poikkeaa suuremmin verrattuna esim. MV6 Omega Caravan ja nykyinen S6 Avant, jotka eivät ole ihan taloudellisimmasta päästä muutenkaan. Tuntuu vaan moni kauhistelevan Mersun janoisuutta yleensä, vaikka hyvä ruokahaluhan on terveen moottorin merkki, eikös... Jos näihin saisi jonkinlaisia tietoiskuja ja käytännön vinkkejä maanantai-iltapäivään mennessä, niin tietäisi hieman varautua. Kiitos.
Tarkoitus on mennä huomenna katsomaan otsikon mukaista ja ainakin kuvien perusteella ihan asiallista sekä nättiä hieman alle 200 tuhatta ajettua yksilöä, kun kerrankin semmoinen sattui silmään ja vielä ilmeisesti lähes kaikilla varusteilla. Kysymykset jotka pyörivät mielessä ovat seuraavanlaisia -> Ovien ja takaluukun ruosteherkkyys on tiedossa, samoin koneen mahdolliset öljyvuodot, mutta mitä muuta?
Minkälainen kulutus on kunnossa ja säädöissä olevalla autolla? Veto-ominaisuudet esim. vaunun kanssa, mitä laatikko tykkää jne. Kulutus tuskin poikkeaa suuremmin verrattuna esim. MV6 Omega Caravan ja nykyinen S6 Avant, jotka eivät ole ihan taloudellisimmasta päästä muutenkaan. Tuntuu vaan moni kauhistelevan Mersun janoisuutta yleensä, vaikka hyvä ruokahaluhan on terveen moottorin merkki, eikös... Jos näihin saisi jonkinlaisia tietoiskuja ja käytännön vinkkejä maanantai-iltapäivään mennessä, niin tietäisi hieman varautua. Kiitos.
Tarkoittanet Lahden Autokulman autoa. Kuvien perusteella ainakin erittäin hienon näköinen peli! Ei kai noissa mitään sen kummempia ole kuin että terveellä varauksella jäitä hatussa autoa kannattaa lähestyä: Kaikki AMG-spesifi tulee katsoa tarkoin läpi. Koneen käynti, savutus ja öljyvuodot. Laatikon vaihtamisen pehmeys ja toiminta kickdownilla.
Nyrkkisääntö on, että ei kukaan AMG-lisää maksa, ellei edes joskus sen tuomasta etenemiskyvystä tykkää nautiskella. Siksi kannattaa arvioida, kuinka paljon autoa on revitetty kuluneiden 13 vuoden aikana. Jos historiaan kuuluvat omistajat ovat olleet kohtuullisen maltillisia ja autostaan huolta pitäviä, niin auto voi olla edelleen hieno ja jopa luotettava. Jos porukka taas on ollut lauma vatasia, kauniiksi puleeratun kuoren alla voi piillä aikamoinen pommi. Ja AMG-logolla varustetun pommin korjailu ei ole halpaa lystiä.
Jos minulta kysytään, vaunuveturiksi kyllä valitsisin ei-erikoisauton. Tehoa ja vääntöä AMG-autossa varmasti piisaa. Mutta kuten edellä sanoin, jos AMG-voimansiirto tai viritetty AMG-kone alkaa reistata, ei ole kivaa olla maksajan roolissa.
Nyrkkisääntö on, että ei kukaan AMG-lisää maksa, ellei edes joskus sen tuomasta etenemiskyvystä tykkää nautiskella. Siksi kannattaa arvioida, kuinka paljon autoa on revitetty kuluneiden 13 vuoden aikana. Jos historiaan kuuluvat omistajat ovat olleet kohtuullisen maltillisia ja autostaan huolta pitäviä, niin auto voi olla edelleen hieno ja jopa luotettava. Jos porukka taas on ollut lauma vatasia, kauniiksi puleeratun kuoren alla voi piillä aikamoinen pommi. Ja AMG-logolla varustetun pommin korjailu ei ole halpaa lystiä.
Jos minulta kysytään, vaunuveturiksi kyllä valitsisin ei-erikoisauton. Tehoa ja vääntöä AMG-autossa varmasti piisaa. Mutta kuten edellä sanoin, jos AMG-voimansiirto tai viritetty AMG-kone alkaa reistata, ei ole kivaa olla maksajan roolissa.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kyseessä oleva auto kyllä kulkee mielestäni mallinimellä E36 AMG. Tai en ainakaan muista että siitä olisi käytetty merkintää 360E tai TE??? E 36 AMG oli aikanaan saatavissa kaikilla eri 124 korimalleilla eli sedan, farmari, coupe ja avo.
Eli kokkeilleppa hakusanalla E36 AMG...
Eli kokkeilleppa hakusanalla E36 AMG...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Juu, Autokulman peli juuri. Tässä ilmoitus http://tinyurl.com/pbjll Nykyinen Audi on samasta liikkeesta, sillä uskallankin jopa hieman luottaa ko. firmaan. Onko AMG-osat kalliimpia sitten kuin vastaavasti Audin S-osat, sitä en tiedä. Kuvien perusteella ainakin ihan ryhdikäs peli. Autossahan ei ole koukkua, joten ainakaan sitä ei ole pilattu veturina
Muuten kiinnostaisi 500E, mutta saattaa tulla ahdistus kahden muksun ja sakemannin kanssa takapenkille. En tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin vain tuo koppa on niin h***etin onnistunut ulkonäkönsä puolesta, vaikka jo aikas vanha onkin.
Noh, huomenna menen joka tapauksessa vilkasemaan ja koeajamaan ja jos aikaa vaan riittää, niin käytän vaikka varmuuden välttämiseksi Autotohtorilla tsekattavana ohivuodot sun muut ja samalla pääsee katsastamaan alustankin. Auto siis tulee lähinnä vaimon käyttöön, vaunun veturina oikeastaan vain kesälomalla, eikä silloinkaan kovin pitkiä siivuja kerralla sekä muutamana muuna viikonloppuna kesäaikaan. Muuten liikutaan lähinnä autolla pidempiäkin matkoja ja silloin on kiva hieman hmmmm nautiskella
Jännä nähdä tykkääkö emäntä ajaa Mersulla. Autossa kuulemma pitää kuitenkin olla kokoa, näköä ja kulkua, ettei tarvi valoissa jäädä jalkoihin.
Laitan huomenissa viestiä, miltä härveli tuntuu.
Niin ja kiitos mallitiedosta. Ennen ei ole kiinnittänyt huomiota, mikä malli kulkee milläkin virallisella nimellä...

Muuten kiinnostaisi 500E, mutta saattaa tulla ahdistus kahden muksun ja sakemannin kanssa takapenkille. En tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin vain tuo koppa on niin h***etin onnistunut ulkonäkönsä puolesta, vaikka jo aikas vanha onkin.
Noh, huomenna menen joka tapauksessa vilkasemaan ja koeajamaan ja jos aikaa vaan riittää, niin käytän vaikka varmuuden välttämiseksi Autotohtorilla tsekattavana ohivuodot sun muut ja samalla pääsee katsastamaan alustankin. Auto siis tulee lähinnä vaimon käyttöön, vaunun veturina oikeastaan vain kesälomalla, eikä silloinkaan kovin pitkiä siivuja kerralla sekä muutamana muuna viikonloppuna kesäaikaan. Muuten liikutaan lähinnä autolla pidempiäkin matkoja ja silloin on kiva hieman hmmmm nautiskella

Jännä nähdä tykkääkö emäntä ajaa Mersulla. Autossa kuulemma pitää kuitenkin olla kokoa, näköä ja kulkua, ettei tarvi valoissa jäädä jalkoihin.

Laitan huomenissa viestiä, miltä härveli tuntuu.
Niin ja kiitos mallitiedosta. Ennen ei ole kiinnittänyt huomiota, mikä malli kulkee milläkin virallisella nimellä...
Ota auton valmistenumero ylös, pohditaan sitä sitten porukassa täällä. Aidossa E 36 AMG:ssä on 272 hv, valmistettu 9/93-5/96. Korisarja kyllä on oikeanlainen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Otan. Mistähän se johtuu, että autoon ei osaa oikein suhtautua sillä kuuluisalla "järjellä" vaan aina se muuttuu tunnepitoiseksi. Ei oikein jaksa innostua kaiken maailman Avensiksista ja Mondeoista, vaikka varmasti olis vähintäänkin fiksuja ja suht varmoja/huolettomia vehkeitä. Pari vuotta sitten työkaveri viisasteli ihka uuden Corollansa vieressä, että ajaa 300km sillä bensamäärällä, millä vaimo työntää 100km. Suuttui perhana, kun vaimo sanoi "jos mä tahtoisin ajaa Toyotalla, mulla olis sellanen!"Timo L. kirjoitti:Ota auton valmistenumero ylös, pohditaan sitä sitten porukassa täällä. Aidossa E 36 AMG:ssä on 272 hv, valmistettu 9/93-5/96. Korisarja kyllä on oikeanlainen.
onneksi olkoon , suurimmalta osalta väestöstä puuttuu aivoista se jokin , mikä sulla mitä ilmeisemmin on
katos tykkäähän jotkut että tojot sun muut on niin mahtavia autoja kaikinpuolin jne, "ikinä ei mitään vikoja ja monta tojoo oon jo peräkanaa ostanut".... Joillekkin riittää näemmä tuollaiset massatuotos KULKUVÄLINEET.
Ei muuta kuin tutustut tuohon autoon ja jos vaikuttaa kunnossa olevalta niin ostat pois ja ajelet tyytyväisenä ! Kukkaroa voi tosin verottaa jos jotain huollettavaa tulee, mutta so not , jotain antaa vastineeksikin

katos tykkäähän jotkut että tojot sun muut on niin mahtavia autoja kaikinpuolin jne, "ikinä ei mitään vikoja ja monta tojoo oon jo peräkanaa ostanut".... Joillekkin riittää näemmä tuollaiset massatuotos KULKUVÄLINEET.
Ei muuta kuin tutustut tuohon autoon ja jos vaikuttaa kunnossa olevalta niin ostat pois ja ajelet tyytyväisenä ! Kukkaroa voi tosin verottaa jos jotain huollettavaa tulee, mutta so not , jotain antaa vastineeksikin

Valmistenumero on WDB1240921F266893 ja otteeseen on merkitty auton malliksi 5D KOMBI 360TE-24-AUTOMATIC-124092/280.Timo L. kirjoitti:Ota auton valmistenumero ylös, pohditaan sitä sitten porukassa täällä. Aidossa E 36 AMG:ssä on 272 hv, valmistettu 9/93-5/96. Korisarja kyllä on oikeanlainen.
Koneen päällä on tarra, jossa seuraava informaatiopläjäys:
AMG
Motortyp: AMG M 104 E36
195kW / 5500 rpm
365Nm / 3750 rpm
AMG
Zündkerzen
BOSCH F 8 DCO
BERU 14F-8 DUO
CHAMPION C10 YCC
Auto on nyt koeajossa keskiviikkoon asti ja tänään ruuvattiin reilut sata kilometriä. Mitkä on normaalisti koneen lämmöt mersussa? Pitääkö kuin tauti esim 80-90 astetta, vai nostaako korkeammalle kunnes flektit lähtee käyntiin ja palauttaa reiluun kahdeksaankymmeneen?

Ajossa automaatti toimii hienosti pienellä kuormalla, sekä hieman hmm "nuorekkaamminkin" ajettaessa ja aivan härskilläkin vedätyksellä. En tiedä, kummassa on paremmat äänet, vitosessa vai suorassa kutosessa. Molemmat vetävät suorastaan mykäksi ylärekisterissä. Paikallaan ollessa joko N tai P asennossa kierroksia annettaessa auto hieman pyrkii liikkumaan, mikä tuntuu hieman oudohkolta. Mistä muuten saa luistoneston pois päältä? Vai saako sitä kokonaan pois?
Renkaat on tasapainoitettu (?) hieman sinne päin. Onneks en polta enää tupakkaa, olis tullut tuhkat syliin moottoritienopeudessa. Ehkei nyt ihan niin paljon ravista, mutta ei nyt ihan sukkasillaankaan mennyt. Pientä yläpystyä kuin nuori orhi, vaikka pitäis olla jo ihan aikuinen. Liikennevaloissa koko ajan vierelle tunkee autoja, jotka kattovat mersussa olevan jotain outoa amg:n merkki mukaan luettuna ja lähtevät niin s***anasti heti keltaisilla. Vanteet on aivan kauheat läheltä katsottuna. Ei kolhuja, mutta pinta täysin raiskaantunut. Pieni, ellei suorastaan mitätön ongelma.
Muutenkin tuntuu hieman hätävarjelun liioittelulta laittaa noinkin "isoon" autoon ainoastaan 17" amg:n vanteet, kun 18" olis jo renkaan eikä pölykapselin näköinen alla. Nooh, toisaalta niitähän saa kaupasta niin isoa kuin haluaa
Huomenna meen sillä töihin Tervakoskelle ja vien kolmen aikaan Autotohtorille tsekattavaksi, samalla pääsee itsekin katsomaan nosturilla alustan. Joku kolahti muutaman kerran oikeassa etukulmassa terävimmissä töyssyissä.
Se siitä, odottelen jos jonkinnäköistä kommenttia.
EDIT: Kaukosäädin on mykkä ainakin tuossa avaimessa, minkä sain mukaan. Ehkä vain patterit loppu.
Viimeksi muokannut janne70, Ma 19.06.2006 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuollaista infoa antaa ryssien sivut :
VIN WDB1240921F266893
Model E320T
Chassis 1240921F266893
Engine 104992 12 028240
Transmission 722369 03 895250
Order 0 3 293 40021
Approx. year 1993
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Cab 00000
Dealer company vehicle (293)
Interior leather black / anthracite (271)
Paint
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
222 right front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
244 sports seats, front (с 01.07.1986)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
281 trunk set, (280 SL)
steering wheel with sports design (390 mm dia.) and gearshift lever in leather trim (с 01.05.1990)
steering wheel (390 mm) with sports design (с 01.03.1989)
291 airbag for front passenger
airbag for driver and front passenger (с 01.07.1987 по 30.09.1993)
airbag for driver and front passenger (if driver airbag standard - then only for passenger)
300 storage box in front tray (с 01.05.1988)
305 dust filter (с 01.11.1990)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
443 tempomat (cruise control), and steering column, electrically adjustable (с 01.07.1984)
471 acceleration skid control (ASR) (с 01.07.1984)
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
541 double roller blind used as luggage and passenger guard (с 01.01.1980)
551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
588 automatic climate control and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.01.1977)
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
682 fire extinguisher (с 01.04.1970)
722 baggage rack, integrated (с 01.07.1981)
731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980)
752 Becker radio Mexico 2000 vk (с 01.06.1990 по 31.03.1994)
837 rubber mats on front floor and rear floor; with chassis, front only; with station wagon, including loading floor (с 01.11.1969)
859 model update ii (с 01.01.1978)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
880 closing system with infrared remote control (с 01.02.1988)
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Lämmöt ovat vanhemmissa mersuissa hieman muita merkkejä(ainakin Japanilaisia) korkeammalla. Itsekkin kauhistelen vieläkin sitä kun ne on siellä viisarin verran satkun päälle ja saman verran alle tuossa 500:ssa. Siis kesä kuumallajanne70 kirjoitti:Mitkä on normaalisti koneen lämmöt mersussa? Pitääkö kuin tauti esim 80-90 astetta, vai nostaako korkeammalle kunnes flektit lähtee käyntiin ja palauttaa reiluun kahdeksaankymmeneen?Audi pitää tasan 90 kelissä kuin kelissä, joten hieman arveluttaa..


Jos lämmöt laskee kuitenkin satasen viivan alle heti kun ne on sen päälle noussut on kaikki OK! S-mallin(ainakin S2:ssa) audissahan on se flektin moottori sellainen "hieman"


Viimeksi muokannut IsoE, Ma 19.06.2006 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Yhtä outoa...
Ihan sama kun kaikki E60:set ovat 500E tai E500 malleja.janne70 kirjoitti:Model E320T![]()
![]()
Omiiituinen.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Re: Yhtä outoa...
Katsos vaan.Aki H. kirjoitti:Ihan sama kun kaikki E60:set ovat 500E tai E500 malleja.janne70 kirjoitti:Model E320T![]()
![]()
Omiiituinen.

Joo, lämmöt laskee saman tien takaisin reiluun kahdeksaankymmeneen kun on noussut viisarin verran päälle sadan asteen. Käytin ilmastointi päällä paikallaan pidemmän aikaa ja pienellä nopeudella ajellessa, eikä mitään eroa, eli taitaa toimia niin kuin pitääkin. On vaan hieman taas opeteltavaa, kun on tottunut tuohon nykyiseen peliin ja sen oikkuihin.
Re: Yhtä outoa...
Tämäpä voi olla selitys. Tuohon aikaan E 36:tta ei laskettu erilleen esim. valmistusmäärässä. Toinen vaihtoehto on moottorin viritys ja korisarjan asennus jälkikäteen... mutta tuskin.Aki H. kirjoitti:Ihan sama kun kaikki E60:set ovat 500E tai E500 malleja.janne70 kirjoitti:Model E320T![]()
![]()
Omiiituinen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Pari lisävalaistusta lahtelaisesta autosta.eerola kirjoitti:Pari lisäkommenttia lahtelaisesta autosta:
-Kakkosneloseen ei ollut ajonvakautusjärjestelmää.
-Miksi autossa on sekä lohkolämmitin että polttoainekäyttöinen lisälämmitin?
-Ajonvakautusjärjestelmää ei todella ole, niin kuin kaikki varmaankin jo tiesittekin.
-Autossa EI ole lohkolämmitintä eikä myöskään sisäpistoketta, vaan ainoastaan Webasto. (jonka toimintaa en muuten tänään älynnyt ehkees koittaa perrrr..) No, täytyy muistaa huomenna, kun on tuo kelikin niin pirun viileä.

EDIT: Sisältä auto on kyllä suorastaan todella siisti ratin kulumista lukuun ottamatta ja keskikonsolissa on kyynärnojan edessä aivan pieni halkeama listassa.
Re: Yhtä outoa...
Alkuperäinen omistaja on ostanut aikanaan auton ihan normaalina E320 T mallina ja jossain vaiheessa omistaja - tai myöhempi omistaja - on vienyt auton AMG:n pajalle ja myllyyn on laitettu pippuria yms. ehostukset. Ihan yleinen toimintatapa tuohon aikaan ja kai vielä nykyäänkin jos joku ei ole perusmersuunsa tyytyväinen. Se voisi selittää tuon oudon mallimerkinnän otteessa vrt. VIN tieto.Timo L. kirjoitti:Tämäpä voi olla selitys. Tuohon aikaan E 36:tta ei laskettu erilleen esim. valmistusmäärässä. Toinen vaihtoehto on moottorin viritys ja korisarjan asennus jälkikäteen... mutta tuskin.Aki H. kirjoitti:Ihan sama kun kaikki E60:set ovat 500E tai E500 malleja.janne70 kirjoitti:Model E320T![]()
![]()
Omiiituinen.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Yhtä outoa...
Hyvä pointti, mutta toisaalta hirveän vaivan on nähnyt koska autossa on AMG.n mittaristo, ratti jne. No, toisaalta taas eihän sitä tarvi kuin avata esim. uusin GTI-Magazine, niin tänä päivänä sitä vasta nähdäänkin vaivaa. Ja kieltämättä toi teholukema pistää silmään, 265 hv.Eldorado kirjoitti:Alkuperäinen omistaja on ostanut aikanaan auton ihan normaalina E320 T mallina ja jossain vaiheessa omistaja - tai myöhempi omistaja - on vienyt auton AMG:n pajalle ja myllyyn on laitettu pippuria yms. ehostukset. Ihan yleinen toimintatapa tuohon aikaan ja kai vielä nykyäänkin jos joku ei ole perusmersuunsa tyytyväinen. Se voisi selittää tuon oudon mallimerkinnän otteessa vrt. VIN tieto.Timo L. kirjoitti:Tämäpä voi olla selitys. Tuohon aikaan E 36:tta ei laskettu erilleen esim. valmistusmäärässä. Toinen vaihtoehto on moottorin viritys ja korisarjan asennus jälkikäteen... mutta tuskin.Aki H. kirjoitti:Ihan sama kun kaikki E60:set ovat 500E tai E500 malleja.janne70 kirjoitti:Model E320T![]()
![]()
Omiiituinen.
En tiedä, sanokoot viisaammat tuohon sitten jotain. Koneesta sen verran että käy kuin ihmisen mieli. Ei savuja missään tilanteessa, täysin tasainen tyhjäkäynti, ei nyi, ei potki, ei nakuta eikä muutenkaan rytki koria mihinkään suuntaan. Eli ei nyt ihan huonolta vaikuta.

Hieno auto, ja varusteitakin riittävästi. Onko sitten alkuperäinen AMG vai ei? Ostaja päättää kuinka paljon sille arvoa antaa.
mobilen mukaan seuraavia varusteita olisi alkuperäisessä AMG:ssa:
957 Leistungssteigerung, Sportauspuff, Sportfahrwerk, 772 AMG-Optik-Paket, 785 AMG-Sportfahrwerk, 17" Räder, 778 AMG-Holzausstattung, 775 Kühlermaske in Wagenfarbe, 777 AMG-Endschalldämpfer, AMG-Tacho, AMG Kunststoff- und Chromteile in Wagenfarbe.
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1210154839&
mobilen mukaan seuraavia varusteita olisi alkuperäisessä AMG:ssa:
957 Leistungssteigerung, Sportauspuff, Sportfahrwerk, 772 AMG-Optik-Paket, 785 AMG-Sportfahrwerk, 17" Räder, 778 AMG-Holzausstattung, 775 Kühlermaske in Wagenfarbe, 777 AMG-Endschalldämpfer, AMG-Tacho, AMG Kunststoff- und Chromteile in Wagenfarbe.
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1210154839&
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Huom. tuo auto ei ole E 36. E 36 tuli nimenomaan vasta E-malliin. Tuo on "normaali" vanhempi AMG 3,4.Matti R kirjoitti: http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1210154839&
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Eikä läheskään yhtä hyvillä varusteilla kun topicin E36T AMG.
Hieman ot:
Tiedä sitten miten nuo varuste koodit oikein menee
. Tuossa omassanikin on vaikka mitä eikä niitä ole kantakortissa lueteltu. Tuskin niitä jälkeen päinkään on asenneltu. Kun taas seuraa mobilea niin toiset luettelee varustekoodeja vaikka kuinka ison listan. Omastani löytyy näitä samoja varusteita mutta eivät lue kantakortissa. Mistähän johtuu... Esim. nahkaratti/vaihdekepin nuppi ja nahkasisusta.
Hieman ot:
Tiedä sitten miten nuo varuste koodit oikein menee

Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Timo L. kirjoitti:Huom. tuo auto ei ole E 36. E 36 tuli nimenomaan vasta E-malliin. Tuo on "normaali" vanhempi AMG 3,4.Matti R kirjoitti: http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1210154839&
nimenomaan!!
E36 olisi vielä kalliimpi, pyytävät saksassa lähes saman verottomana.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Mielenkiintoisia kuvioita.dansku kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Huom. tuo auto ei ole E 36. E 36 tuli nimenomaan vasta E-malliin. Tuo on "normaali" vanhempi AMG 3,4.Matti R kirjoitti: http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1210154839&
nimenomaan!!
E36 olisi vielä kalliimpi, pyytävät saksassa lähes saman verottomana.

Onkohan nyt löytynyt Suomen ainoa aito AMG, mikä ei ole aito? Se vasta arvokas onkin

Teho voisi selittyä esim. markkina-alue-erolla, mutta tuskin Euroopan maissa tuohon aikaan on enää ollut kovin erilaisia päästörajoituksia maittain. Tarrassahan on mainittu saavutettavan teho alhaisemmalla kierrosluvulla, kuten myös vääntö on pienempi. Vuosimalliero?
Jännä juttu.
Ei muuta kuin yhteys AMG:hen päin ja sieltä varmistus
.
Jännä juttu.
Ei muuta kuin yhteys AMG:hen päin ja sieltä varmistus

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L kirjoitti
Huom. tuo auto ei ole E 36. E 36 tuli nimenomaan vasta E-malliin. Tuo on "normaali" vanhempi AMG 3,4.
Eikös tuo auto kuvan perusteella NIMENOMAAN ole E sarjaa vai onko konepeltikin vaihdettu
Huom. tuo auto ei ole E 36. E 36 tuli nimenomaan vasta E-malliin. Tuo on "normaali" vanhempi AMG 3,4.
Eikös tuo auto kuvan perusteella NIMENOMAAN ole E sarjaa vai onko konepeltikin vaihdettu
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi