W124 -93 AMG 360TE 24V Aut.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
janne70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Lahti

W124 -93 AMG 360TE 24V Aut.

Viesti Kirjoittaja janne70 »

Morjens vaan kaikille. Yritin aivan mahottomasti tsekata haun kautta tietoa jos jonkin näköistä ko. autosta, mutta eipä löytynyt mitään, mikä saattaa hyvinkin johtua käyttäjästä. Joten pieni apu olis paikallaan, jos vaan suinkin käy. Tarina on seuraavanlainen; vaimo haluais taas itselleen automaatin kun kuulemma kyllästyttää hep..siis kepin veivaaminen.

Tarkoitus on mennä huomenna katsomaan otsikon mukaista ja ainakin kuvien perusteella ihan asiallista sekä nättiä hieman alle 200 tuhatta ajettua yksilöä, kun kerrankin semmoinen sattui silmään ja vielä ilmeisesti lähes kaikilla varusteilla. Kysymykset jotka pyörivät mielessä ovat seuraavanlaisia -> Ovien ja takaluukun ruosteherkkyys on tiedossa, samoin koneen mahdolliset öljyvuodot, mutta mitä muuta?

Minkälainen kulutus on kunnossa ja säädöissä olevalla autolla? Veto-ominaisuudet esim. vaunun kanssa, mitä laatikko tykkää jne. Kulutus tuskin poikkeaa suuremmin verrattuna esim. MV6 Omega Caravan ja nykyinen S6 Avant, jotka eivät ole ihan taloudellisimmasta päästä muutenkaan. Tuntuu vaan moni kauhistelevan Mersun janoisuutta yleensä, vaikka hyvä ruokahaluhan on terveen moottorin merkki, eikös... Jos näihin saisi jonkinlaisia tietoiskuja ja käytännön vinkkejä maanantai-iltapäivään mennessä, niin tietäisi hieman varautua. Kiitos.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tarkoittanet Lahden Autokulman autoa. Kuvien perusteella ainakin erittäin hienon näköinen peli! Ei kai noissa mitään sen kummempia ole kuin että terveellä varauksella jäitä hatussa autoa kannattaa lähestyä: Kaikki AMG-spesifi tulee katsoa tarkoin läpi. Koneen käynti, savutus ja öljyvuodot. Laatikon vaihtamisen pehmeys ja toiminta kickdownilla.

Nyrkkisääntö on, että ei kukaan AMG-lisää maksa, ellei edes joskus sen tuomasta etenemiskyvystä tykkää nautiskella. Siksi kannattaa arvioida, kuinka paljon autoa on revitetty kuluneiden 13 vuoden aikana. Jos historiaan kuuluvat omistajat ovat olleet kohtuullisen maltillisia ja autostaan huolta pitäviä, niin auto voi olla edelleen hieno ja jopa luotettava. Jos porukka taas on ollut lauma vatasia, kauniiksi puleeratun kuoren alla voi piillä aikamoinen pommi. Ja AMG-logolla varustetun pommin korjailu ei ole halpaa lystiä.

Jos minulta kysytään, vaunuveturiksi kyllä valitsisin ei-erikoisauton. Tehoa ja vääntöä AMG-autossa varmasti piisaa. Mutta kuten edellä sanoin, jos AMG-voimansiirto tai viritetty AMG-kone alkaa reistata, ei ole kivaa olla maksajan roolissa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Kyseessä oleva auto kyllä kulkee mielestäni mallinimellä E36 AMG. Tai en ainakaan muista että siitä olisi käytetty merkintää 360E tai TE??? E 36 AMG oli aikanaan saatavissa kaikilla eri 124 korimalleilla eli sedan, farmari, coupe ja avo.

Eli kokkeilleppa hakusanalla E36 AMG...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Pari lisäkommenttia lahtelaisesta autosta:

-Kakkosneloseen ei ollut ajonvakautusjärjestelmää.
-Miksi autossa on sekä lohkolämmitin että polttoainekäyttöinen lisälämmitin?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
janne70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja janne70 »

Juu, Autokulman peli juuri. Tässä ilmoitus http://tinyurl.com/pbjll Nykyinen Audi on samasta liikkeesta, sillä uskallankin jopa hieman luottaa ko. firmaan. Onko AMG-osat kalliimpia sitten kuin vastaavasti Audin S-osat, sitä en tiedä. Kuvien perusteella ainakin ihan ryhdikäs peli. Autossahan ei ole koukkua, joten ainakaan sitä ei ole pilattu veturina :wink:
Muuten kiinnostaisi 500E, mutta saattaa tulla ahdistus kahden muksun ja sakemannin kanssa takapenkille. En tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin vain tuo koppa on niin h***etin onnistunut ulkonäkönsä puolesta, vaikka jo aikas vanha onkin.

Noh, huomenna menen joka tapauksessa vilkasemaan ja koeajamaan ja jos aikaa vaan riittää, niin käytän vaikka varmuuden välttämiseksi Autotohtorilla tsekattavana ohivuodot sun muut ja samalla pääsee katsastamaan alustankin. Auto siis tulee lähinnä vaimon käyttöön, vaunun veturina oikeastaan vain kesälomalla, eikä silloinkaan kovin pitkiä siivuja kerralla sekä muutamana muuna viikonloppuna kesäaikaan. Muuten liikutaan lähinnä autolla pidempiäkin matkoja ja silloin on kiva hieman hmmmm nautiskella :lol:

Jännä nähdä tykkääkö emäntä ajaa Mersulla. Autossa kuulemma pitää kuitenkin olla kokoa, näköä ja kulkua, ettei tarvi valoissa jäädä jalkoihin. :P

Laitan huomenissa viestiä, miltä härveli tuntuu.
Niin ja kiitos mallitiedosta. Ennen ei ole kiinnittänyt huomiota, mikä malli kulkee milläkin virallisella nimellä...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

eerola kirjoitti:-Miksi autossa on sekä lohkolämmitin että polttoainekäyttöinen lisälämmitin?
No eipä tuo nyt suomen oloissa kovin erikoista ole. :D
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ota auton valmistenumero ylös, pohditaan sitä sitten porukassa täällä. Aidossa E 36 AMG:ssä on 272 hv, valmistettu 9/93-5/96. Korisarja kyllä on oikeanlainen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
janne70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja janne70 »

Timo L. kirjoitti:Ota auton valmistenumero ylös, pohditaan sitä sitten porukassa täällä. Aidossa E 36 AMG:ssä on 272 hv, valmistettu 9/93-5/96. Korisarja kyllä on oikeanlainen.
Otan. Mistähän se johtuu, että autoon ei osaa oikein suhtautua sillä kuuluisalla "järjellä" vaan aina se muuttuu tunnepitoiseksi. Ei oikein jaksa innostua kaiken maailman Avensiksista ja Mondeoista, vaikka varmasti olis vähintäänkin fiksuja ja suht varmoja/huolettomia vehkeitä. Pari vuotta sitten työkaveri viisasteli ihka uuden Corollansa vieressä, että ajaa 300km sillä bensamäärällä, millä vaimo työntää 100km. Suuttui perhana, kun vaimo sanoi "jos mä tahtoisin ajaa Toyotalla, mulla olis sellanen!"
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12748
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

onneksi olkoon , suurimmalta osalta väestöstä puuttuu aivoista se jokin , mikä sulla mitä ilmeisemmin on 8)

katos tykkäähän jotkut että tojot sun muut on niin mahtavia autoja kaikinpuolin jne, "ikinä ei mitään vikoja ja monta tojoo oon jo peräkanaa ostanut".... Joillekkin riittää näemmä tuollaiset massatuotos KULKUVÄLINEET.

Ei muuta kuin tutustut tuohon autoon ja jos vaikuttaa kunnossa olevalta niin ostat pois ja ajelet tyytyväisenä ! Kukkaroa voi tosin verottaa jos jotain huollettavaa tulee, mutta so not , jotain antaa vastineeksikin :wink:
janne70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja janne70 »

Timo L. kirjoitti:Ota auton valmistenumero ylös, pohditaan sitä sitten porukassa täällä. Aidossa E 36 AMG:ssä on 272 hv, valmistettu 9/93-5/96. Korisarja kyllä on oikeanlainen.
Valmistenumero on WDB1240921F266893 ja otteeseen on merkitty auton malliksi 5D KOMBI 360TE-24-AUTOMATIC-124092/280.
Koneen päällä on tarra, jossa seuraava informaatiopläjäys:
AMG
Motortyp: AMG M 104 E36
195kW / 5500 rpm
365Nm / 3750 rpm

AMG
Zündkerzen
BOSCH F 8 DCO
BERU 14F-8 DUO
CHAMPION C10 YCC

Auto on nyt koeajossa keskiviikkoon asti ja tänään ruuvattiin reilut sata kilometriä. Mitkä on normaalisti koneen lämmöt mersussa? Pitääkö kuin tauti esim 80-90 astetta, vai nostaako korkeammalle kunnes flektit lähtee käyntiin ja palauttaa reiluun kahdeksaankymmeneen? :o Audi pitää tasan 90 kelissä kuin kelissä, joten hieman arveluttaa..

Ajossa automaatti toimii hienosti pienellä kuormalla, sekä hieman hmm "nuorekkaamminkin" ajettaessa ja aivan härskilläkin vedätyksellä. En tiedä, kummassa on paremmat äänet, vitosessa vai suorassa kutosessa. Molemmat vetävät suorastaan mykäksi ylärekisterissä. Paikallaan ollessa joko N tai P asennossa kierroksia annettaessa auto hieman pyrkii liikkumaan, mikä tuntuu hieman oudohkolta. Mistä muuten saa luistoneston pois päältä? Vai saako sitä kokonaan pois?

Renkaat on tasapainoitettu (?) hieman sinne päin. Onneks en polta enää tupakkaa, olis tullut tuhkat syliin moottoritienopeudessa. Ehkei nyt ihan niin paljon ravista, mutta ei nyt ihan sukkasillaankaan mennyt. Pientä yläpystyä kuin nuori orhi, vaikka pitäis olla jo ihan aikuinen. Liikennevaloissa koko ajan vierelle tunkee autoja, jotka kattovat mersussa olevan jotain outoa amg:n merkki mukaan luettuna ja lähtevät niin s***anasti heti keltaisilla. Vanteet on aivan kauheat läheltä katsottuna. Ei kolhuja, mutta pinta täysin raiskaantunut. Pieni, ellei suorastaan mitätön ongelma.

Muutenkin tuntuu hieman hätävarjelun liioittelulta laittaa noinkin "isoon" autoon ainoastaan 17" amg:n vanteet, kun 18" olis jo renkaan eikä pölykapselin näköinen alla. Nooh, toisaalta niitähän saa kaupasta niin isoa kuin haluaa
Huomenna meen sillä töihin Tervakoskelle ja vien kolmen aikaan Autotohtorille tsekattavaksi, samalla pääsee itsekin katsomaan nosturilla alustan. Joku kolahti muutaman kerran oikeassa etukulmassa terävimmissä töyssyissä.

Se siitä, odottelen jos jonkinnäköistä kommenttia.

EDIT: Kaukosäädin on mykkä ainakin tuossa avaimessa, minkä sain mukaan. Ehkä vain patterit loppu.
Viimeksi muokannut janne70, Ma 19.06.2006 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12748
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tuollaista infoa antaa ryssien sivut :
VIN WDB1240921F266893
Model E320T
Chassis 1240921F266893
Engine 104992 12 028240
Transmission 722369 03 895250
Order 0 3 293 40021
Approx. year 1993
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Cab 00000
Dealer company vehicle (293)
Interior leather black / anthracite (271)
Paint
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
222 right front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
244 sports seats, front (с 01.07.1986)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
281 trunk set, (280 SL)
steering wheel with sports design (390 mm dia.) and gearshift lever in leather trim (с 01.05.1990)
steering wheel (390 mm) with sports design (с 01.03.1989)
291 airbag for front passenger
airbag for driver and front passenger (с 01.07.1987 по 30.09.1993)
airbag for driver and front passenger (if driver airbag standard - then only for passenger)
300 storage box in front tray (с 01.05.1988)
305 dust filter (с 01.11.1990)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
443 tempomat (cruise control), and steering column, electrically adjustable (с 01.07.1984)
471 acceleration skid control (ASR) (с 01.07.1984)
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
541 double roller blind used as luggage and passenger guard (с 01.01.1980)
551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
588 automatic climate control and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.01.1977)
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
682 fire extinguisher (с 01.04.1970)
722 baggage rack, integrated (с 01.07.1981)
731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980)
752 Becker radio Mexico 2000 vk (с 01.06.1990 по 31.03.1994)
837 rubber mats on front floor and rear floor; with chassis, front only; with station wagon, including loading floor (с 01.11.1969)
859 model update ii (с 01.01.1978)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
880 closing system with infrared remote control (с 01.02.1988)
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Venäläisten VIN-dekooderi antaa seuraavaa:

EDIT: lista poistettu, epk oli nopeempi
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
janne70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja janne70 »

Model E320T :? :?:
Omiiituinen.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

janne70 kirjoitti:Mitkä on normaalisti koneen lämmöt mersussa? Pitääkö kuin tauti esim 80-90 astetta, vai nostaako korkeammalle kunnes flektit lähtee käyntiin ja palauttaa reiluun kahdeksaankymmeneen? :o Audi pitää tasan 90 kelissä kuin kelissä, joten hieman arveluttaa..
Lämmöt ovat vanhemmissa mersuissa hieman muita merkkejä(ainakin Japanilaisia) korkeammalla. Itsekkin kauhistelen vieläkin sitä kun ne on siellä viisarin verran satkun päälle ja saman verran alle tuossa 500:ssa. Siis kesä kuumalla :idea: . Talvella karvan yli 80 teki mitä tahansa. Ilmastointi verottaa aika paljon sen olen huomannut. Makkaraa voipi paistaa jos konehuoneesen saa semmoset mahtumaan :lol:

Jos lämmöt laskee kuitenkin satasen viivan alle heti kun ne on sen päälle noussut on kaikki OK! S-mallin(ainakin S2:ssa) audissahan on se flektin moottori sellainen "hieman" :shock: suurempi mitä mersuissa :wink:
Viimeksi muokannut IsoE, Ma 19.06.2006 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Yhtä outoa...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

janne70 kirjoitti:Model E320T :? :?:
Omiiituinen.
Ihan sama kun kaikki E60:set ovat 500E tai E500 malleja.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
janne70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Lahti

Re: Yhtä outoa...

Viesti Kirjoittaja janne70 »

Aki H. kirjoitti:
janne70 kirjoitti:Model E320T :? :?:
Omiiituinen.
Ihan sama kun kaikki E60:set ovat 500E tai E500 malleja.
Katsos vaan. :oops:

Joo, lämmöt laskee saman tien takaisin reiluun kahdeksaankymmeneen kun on noussut viisarin verran päälle sadan asteen. Käytin ilmastointi päällä paikallaan pidemmän aikaa ja pienellä nopeudella ajellessa, eikä mitään eroa, eli taitaa toimia niin kuin pitääkin. On vaan hieman taas opeteltavaa, kun on tottunut tuohon nykyiseen peliin ja sen oikkuihin.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yhtä outoa...

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Aki H. kirjoitti:
janne70 kirjoitti:Model E320T :? :?:
Omiiituinen.
Ihan sama kun kaikki E60:set ovat 500E tai E500 malleja.
Tämäpä voi olla selitys. Tuohon aikaan E 36:tta ei laskettu erilleen esim. valmistusmäärässä. Toinen vaihtoehto on moottorin viritys ja korisarjan asennus jälkikäteen... mutta tuskin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
janne70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja janne70 »

eerola kirjoitti:Pari lisäkommenttia lahtelaisesta autosta:

-Kakkosneloseen ei ollut ajonvakautusjärjestelmää.
-Miksi autossa on sekä lohkolämmitin että polttoainekäyttöinen lisälämmitin?
Pari lisävalaistusta lahtelaisesta autosta.
-Ajonvakautusjärjestelmää ei todella ole, niin kuin kaikki varmaankin jo tiesittekin.
-Autossa EI ole lohkolämmitintä eikä myöskään sisäpistoketta, vaan ainoastaan Webasto. (jonka toimintaa en muuten tänään älynnyt ehkees koittaa perrrr..) No, täytyy muistaa huomenna, kun on tuo kelikin niin pirun viileä. :lol:

EDIT: Sisältä auto on kyllä suorastaan todella siisti ratin kulumista lukuun ottamatta ja keskikonsolissa on kyynärnojan edessä aivan pieni halkeama listassa.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Yhtä outoa...

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Timo L. kirjoitti:
Aki H. kirjoitti:
janne70 kirjoitti:Model E320T :? :?:
Omiiituinen.
Ihan sama kun kaikki E60:set ovat 500E tai E500 malleja.
Tämäpä voi olla selitys. Tuohon aikaan E 36:tta ei laskettu erilleen esim. valmistusmäärässä. Toinen vaihtoehto on moottorin viritys ja korisarjan asennus jälkikäteen... mutta tuskin.
Alkuperäinen omistaja on ostanut aikanaan auton ihan normaalina E320 T mallina ja jossain vaiheessa omistaja - tai myöhempi omistaja - on vienyt auton AMG:n pajalle ja myllyyn on laitettu pippuria yms. ehostukset. Ihan yleinen toimintatapa tuohon aikaan ja kai vielä nykyäänkin jos joku ei ole perusmersuunsa tyytyväinen. Se voisi selittää tuon oudon mallimerkinnän otteessa vrt. VIN tieto.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
janne70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Lahti

Re: Yhtä outoa...

Viesti Kirjoittaja janne70 »

Eldorado kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
Aki H. kirjoitti:
janne70 kirjoitti:Model E320T :? :?:
Omiiituinen.
Ihan sama kun kaikki E60:set ovat 500E tai E500 malleja.
Tämäpä voi olla selitys. Tuohon aikaan E 36:tta ei laskettu erilleen esim. valmistusmäärässä. Toinen vaihtoehto on moottorin viritys ja korisarjan asennus jälkikäteen... mutta tuskin.
Alkuperäinen omistaja on ostanut aikanaan auton ihan normaalina E320 T mallina ja jossain vaiheessa omistaja - tai myöhempi omistaja - on vienyt auton AMG:n pajalle ja myllyyn on laitettu pippuria yms. ehostukset. Ihan yleinen toimintatapa tuohon aikaan ja kai vielä nykyäänkin jos joku ei ole perusmersuunsa tyytyväinen. Se voisi selittää tuon oudon mallimerkinnän otteessa vrt. VIN tieto.
Hyvä pointti, mutta toisaalta hirveän vaivan on nähnyt koska autossa on AMG.n mittaristo, ratti jne. No, toisaalta taas eihän sitä tarvi kuin avata esim. uusin GTI-Magazine, niin tänä päivänä sitä vasta nähdäänkin vaivaa. Ja kieltämättä toi teholukema pistää silmään, 265 hv.

En tiedä, sanokoot viisaammat tuohon sitten jotain. Koneesta sen verran että käy kuin ihmisen mieli. Ei savuja missään tilanteessa, täysin tasainen tyhjäkäynti, ei nyi, ei potki, ei nakuta eikä muutenkaan rytki koria mihinkään suuntaan. Eli ei nyt ihan huonolta vaikuta. 8)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Hieno auto, ja varusteitakin riittävästi. Onko sitten alkuperäinen AMG vai ei? Ostaja päättää kuinka paljon sille arvoa antaa.

mobilen mukaan seuraavia varusteita olisi alkuperäisessä AMG:ssa:

957 Leistungssteigerung, Sportauspuff, Sportfahrwerk, 772 AMG-Optik-Paket, 785 AMG-Sportfahrwerk, 17" Räder, 778 AMG-Holzausstattung, 775 Kühlermaske in Wagenfarbe, 777 AMG-Endschalldämpfer, AMG-Tacho, AMG Kunststoff- und Chromteile in Wagenfarbe.

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1210154839&
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Huom. tuo auto ei ole E 36. E 36 tuli nimenomaan vasta E-malliin. Tuo on "normaali" vanhempi AMG 3,4.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Eikä läheskään yhtä hyvillä varusteilla kun topicin E36T AMG.
Hieman ot:
Tiedä sitten miten nuo varuste koodit oikein menee :? . Tuossa omassanikin on vaikka mitä eikä niitä ole kantakortissa lueteltu. Tuskin niitä jälkeen päinkään on asenneltu. Kun taas seuraa mobilea niin toiset luettelee varustekoodeja vaikka kuinka ison listan. Omastani löytyy näitä samoja varusteita mutta eivät lue kantakortissa. Mistähän johtuu... Esim. nahkaratti/vaihdekepin nuppi ja nahkasisusta.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2308
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ....korjatkaa jos olen väärässä ....eikös kaikki AMG:t mene pajalle ikään kuin tehdas autoina ...eli E320:senä sisään ja E36 AMG:nä ulos ....ainakin johonkin asti vin tunsi aina kyseiset autot mallina mistä AMG oli ne "jalostanut" :D
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

Timo L. kirjoitti:
Huom. tuo auto ei ole E 36. E 36 tuli nimenomaan vasta E-malliin. Tuo on "normaali" vanhempi AMG 3,4.

nimenomaan!!

E36 olisi vielä kalliimpi, pyytävät saksassa lähes saman verottomana.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
janne70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja janne70 »

dansku kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
Huom. tuo auto ei ole E 36. E 36 tuli nimenomaan vasta E-malliin. Tuo on "normaali" vanhempi AMG 3,4.

nimenomaan!!

E36 olisi vielä kalliimpi, pyytävät saksassa lähes saman verottomana.
Mielenkiintoisia kuvioita. :) Kone on kuitenkin 3,6 (tai niin ainakin kaikki merkit ja lätkät koneessa väittävät) mutta papereiden mukaan "vain" 265 hv, mikä ei taas täsmää AMG:n ilmoittamaan tehoon.. Ei sen puoleen, autohan on siisti, hyvä ajaa ja muutenkin käy ja kukkuu hienosti, joten on se ainakin onnistunut rakennelma.
Onkohan nyt löytynyt Suomen ainoa aito AMG, mikä ei ole aito? Se vasta arvokas onkin :wink:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Teho voisi selittyä esim. markkina-alue-erolla, mutta tuskin Euroopan maissa tuohon aikaan on enää ollut kovin erilaisia päästörajoituksia maittain. Tarrassahan on mainittu saavutettavan teho alhaisemmalla kierrosluvulla, kuten myös vääntö on pienempi. Vuosimalliero?

Jännä juttu.

Ei muuta kuin yhteys AMG:hen päin ja sieltä varmistus :wink: .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Osta nyt!

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Kai ostat sen nyt kumminkin :wink: . Aika täydellinen kokonaisuus. Iso, tilava, tehoa mukavasti, kattava varustus, hieno väri :wink: , hienon näköinen, jne...
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Timo L kirjoitti
Huom. tuo auto ei ole E 36. E 36 tuli nimenomaan vasta E-malliin. Tuo on "normaali" vanhempi AMG 3,4.

Eikös tuo auto kuvan perusteella NIMENOMAAN ole E sarjaa vai onko konepeltikin vaihdettu
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Miika H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: To 20.11.2003 12:47
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Miika H. »

^Taisi olla puhe tuosta autosta, josta on ilmoitus mobile.de:ssä.

Kliks!
Vastaa Viestiin