Takapenkki vaakatasoon
Takapenkki vaakatasoon
Vuoden 2000 farkkuväyrysessä on ilmeisesti takapenkin selkänojan lukko jumissa. Toinen puoli kääntyy, eli 1/3 osa. Toisella puolella ei tapahdu mitään, vaikka lukon aukaisukahva on ylhäällä ja näyttää punaista "auki on" merkkiä.
Kokeiltu on vääntö, kääntö ja ravistustekniikalla. Kohta varmaan hajoaa jotain muuta. Lsäksi selkänojan takana oleva verhojen kokoajaa ei saa irti. Onkohan näillä jotain yhteistä.
nimim:
Juhannuksena tavaratilaa tarvitseva.
Kokeiltu on vääntö, kääntö ja ravistustekniikalla. Kohta varmaan hajoaa jotain muuta. Lsäksi selkänojan takana oleva verhojen kokoajaa ei saa irti. Onkohan näillä jotain yhteistä.
nimim:
Juhannuksena tavaratilaa tarvitseva.
Re: Takapenkki vaakatasoon
mebafani kirjoitti:Vuoden 2000 farkkuväyrysessä on ilmeisesti takapenkin selkänojan lukko jumissa. Toinen puoli kääntyy, eli 1/3 osa. Toisella puolella ei tapahdu mitään, vaikka lukon aukaisukahva on ylhäällä ja näyttää punaista "auki on" merkkiä.
Kokeiltu on vääntö, kääntö ja ravistustekniikalla. Kohta varmaan hajoaa jotain muuta. Lsäksi selkänojan takana oleva verhojen kokoajaa ei saa irti. Onkohan näillä jotain yhteistä.
nimim:
Juhannuksena tavaratilaa tarvitseva.


Toppaako vipu samaan asentoon kuin toisella puolella? Tuntuuko kummallakaan mitään "napsausta" tms. että tietäisi irrottaako lukitus vai onko jostain esim. tanko tai vaijeri irti? Kuvaa penkin osista. Näyttäisi, että tuon vaijeripuolipään saattaisi saada auki, kun toisen selkänojan kaataa.mebafani kirjoitti:Joo se lukitusvipu ei nouse aivan pystyasentoon, vaan stoppaa selvästi ennen sitä.
t.
Risto
E500 – 211.070
Apukuskin puolelta kuuluu naksahdus auetessaan. Tällä ongelmapuolella ei mitään. Punainen merkilukko ei mene takaisin enää edes painamalla. Mitään yhteyttä penkkien välillä ei ole ja kokeiltu on kuitenkin se toinen puoli alhaalla.
Lukitusvipu stoppaa samaan kohtaan kuin toimivalla puolella.
Eihän tässä jää kait kuin kaksi mahdollisuutta, penkinkaadon vapautuslukko on rikki tai kahvan ja lukon välillä oleva vaijeri tms. ei toimi.
Ainiin ja jotain reagointia on, koska se punainen lukitusmerkki nousee.
Lukitusvipu stoppaa samaan kohtaan kuin toimivalla puolella.
Eihän tässä jää kait kuin kaksi mahdollisuutta, penkinkaadon vapautuslukko on rikki tai kahvan ja lukon välillä oleva vaijeri tms. ei toimi.
Ainiin ja jotain reagointia on, koska se punainen lukitusmerkki nousee.
väyrys farkun takapenkki
mulla oli samanlainen vika repsikanpuoleisessa osassa ja näyttää se vieläkin puolittain punaista. mulla se lähti toimimaan juuri tuollain kun sinäkin olet kokeillut voimaa ja ravisteluja(selkänojasta) niin että se vipu tosiaan vääntyy ja tuntuu että kohta koppi on täynnä muovin helyjä.kuskin puoli menee takaisin nätisti painamalla ja loksahtaa mut toi repsikan puoli täytyy sillain "lyödä" ennen kuin napsahtaa.olisko ollut vain käytön puutetta. mites kun mulla on toi verho systeemi ja en löydä tolle koira verkon tangolle mistään paikkaa mihin sen vois laittaa jotta olis viritettynä,mistä ne koukut tai lenkit pitäs löytyä? yhet löytyy siitä takaovien etupuolelta mutta verkon tanko on liian kapea vaikka kuinka tankoa vetäis päistä ei leveys riitä,eikai niitä koukkuja nyt voi olla unohdettu pois koko autosta.
Star
Korjasin juuri omastani takaselkänojan lukituksen kun ei auennut sitten millään.
Ei muuta kuin kova vääntö meisselillä punaisesta merkki läpykästä ylöspäin ja kuului muovin räsähdys ,jotain ilmeisesti meni rikki .
Koko muovi läpyskä lähti kokonaan pois,ei onneksi näy kun salpa on alhaalla vaikkei sitä laita takaisin kun ei sillä ole mitään virkaa.
Selkänoja lukittuu myös toiselta reunalta elikkä keskikohdalta,josta selkänoja jakautuu kahtia.Saranan juuressa näkyy lovi johon lukkosalpa menee kun on kunnolla lukittu.
No sitten näkyi jo vipua vähän joka suuntaan ,
Öljyä tippa sinne ja toinen tänne.
Vaan ei se vivusta aukea vieläkään.
Joten meisseli käteen ja lukitus vivun juuresta alaspäin katsottaessa näkyy lukon vipu jota meisselillä painamalla lukko jo äänti kuten pitääkin ja selkänoja vapautui lukostaan.
Jatkossa vaatii aina tuon meisselin avuksi mutta pääasia että homma hoituu.
En oikein päässyt selville miten selkänojan saa purettua jotta vian voisi paikallistaa .Jokin siinä on vialla,mutta mitä?
Onko kukaan purkanut koko hässäkkää?
Auto on E-varkku 2000 vm.
Ei muuta kuin kova vääntö meisselillä punaisesta merkki läpykästä ylöspäin ja kuului muovin räsähdys ,jotain ilmeisesti meni rikki .
Koko muovi läpyskä lähti kokonaan pois,ei onneksi näy kun salpa on alhaalla vaikkei sitä laita takaisin kun ei sillä ole mitään virkaa.
Selkänoja lukittuu myös toiselta reunalta elikkä keskikohdalta,josta selkänoja jakautuu kahtia.Saranan juuressa näkyy lovi johon lukkosalpa menee kun on kunnolla lukittu.
No sitten näkyi jo vipua vähän joka suuntaan ,
Öljyä tippa sinne ja toinen tänne.
Vaan ei se vivusta aukea vieläkään.
Joten meisseli käteen ja lukitus vivun juuresta alaspäin katsottaessa näkyy lukon vipu jota meisselillä painamalla lukko jo äänti kuten pitääkin ja selkänoja vapautui lukostaan.
Jatkossa vaatii aina tuon meisselin avuksi mutta pääasia että homma hoituu.
En oikein päässyt selville miten selkänojan saa purettua jotta vian voisi paikallistaa .Jokin siinä on vialla,mutta mitä?
Onko kukaan purkanut koko hässäkkää?
Auto on E-varkku 2000 vm.
Vieläkään ei ole kaatunut. Olen suihkutellut muutamaan kertaan lukkoöljyä kahvan reiästä. Myös verhojen kokooja on kiinni siinä selkänojassa. Liikkuu se sivusuunnassa, mutta ei se siitä mihkään irtoa.
Kokeilin rukarilla ja puukolla nostaa punaista merkkinappia ulos kolostaan, ei lähtenyt. Hiukka jäi jo jälkiä ja kun niitä ei raatsisi millään tehä
Kokeilin rukarilla ja puukolla nostaa punaista merkkinappia ulos kolostaan, ei lähtenyt. Hiukka jäi jo jälkiä ja kun niitä ei raatsisi millään tehä

Tähän voisi lisätä tietenkin tietämättömille että molemmat takaovet pitää olla auki jos penkin haluaa kaataa.
Näin ainakin w124T.
Ja pieni muistikuva olisi että myös w210:ssä olisi sama systeemi, puolikkaan
saa käännettyä mutta ei kokonaan jos ovet ei ole auki.
En ole varma oliko w210:ssä sama on niin kauan kun viimeeks sellaisen kanssa
taistelin.
Mutta tuskin oli tästä kiinni ??
Näin ainakin w124T.
Ja pieni muistikuva olisi että myös w210:ssä olisi sama systeemi, puolikkaan
saa käännettyä mutta ei kokonaan jos ovet ei ole auki.
En ole varma oliko w210:ssä sama on niin kauan kun viimeeks sellaisen kanssa
taistelin.
Mutta tuskin oli tästä kiinni ??
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04