Farmariksi W124 vai Väyrynen?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Competence
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 13.10.2004 12:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Competence »

Matti R kirjoitti:
Kimi kirjoitti:Ite ostin tuon mersun( -94 250 20V TD) viime vuonna ja aiempi auto oli 98 turbodiesel japsifarkku, niin täytyy sanoa, että otti kyllä "pahasti" pakkia oma autoilu. Meinaan sunnittelun kannalta.. kyseinen japsi esiteltiin 11 vuotta myöhemmin, kuin 124. Uusimmat 124:set on yli kymmenen vuotta vanhoja ja nekin pohjautuu 80-luvun alkupuolella suunniteltuun malliin. Aion ainakin itse vaihtaa tuon oman väykkyyn. 124 on hieno ja hyvä auto, mutta auttamatta vanhanaikainen, mutta verrattuna tuohon japsiin, huomattavasti parempi ajaa ja hiljaisempi.
Ihan mielenkiinnosta, mitä tarkoittaa että "auto on auttamatta vanhanaikainen", tai "autoilu otti takapakkia suunnittelun kannalta"? Onko kyse ulkonäöstä vai jostain muusta?

Samaa minäkin pohdin. Kyllä W / S124 on ollut aika paljon aikaansa edellä tekniikkansa ja erityisesti kestävyytensä ansiosta. Myös muotoilu on suhteellisen ajatonta. Ei ne autot välttämättä aina parempaan suuntaan ole menneet kehityksen mukana.
S210 E320 CDI A Avantgarde, -00
EX S124 300 TD, vm. -94
EX W124 200D, vm. -90
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

Competence kirjoitti:
Matti R kirjoitti:
Kimi kirjoitti:Ite ostin tuon mersun( -94 250 20V TD) viime vuonna ja aiempi auto oli 98 turbodiesel japsifarkku, niin täytyy sanoa, että otti kyllä "pahasti" pakkia oma autoilu. Meinaan sunnittelun kannalta.. kyseinen japsi esiteltiin 11 vuotta myöhemmin, kuin 124. Uusimmat 124:set on yli kymmenen vuotta vanhoja ja nekin pohjautuu 80-luvun alkupuolella suunniteltuun malliin. Aion ainakin itse vaihtaa tuon oman väykkyyn. 124 on hieno ja hyvä auto, mutta auttamatta vanhanaikainen, mutta verrattuna tuohon japsiin, huomattavasti parempi ajaa ja hiljaisempi.
Ihan mielenkiinnosta, mitä tarkoittaa että "auto on auttamatta vanhanaikainen", tai "autoilu otti takapakkia suunnittelun kannalta"? Onko kyse ulkonäöstä vai jostain muusta?

Samaa minäkin pohdin. Kyllä W / S124 on ollut aika paljon aikaansa edellä tekniikkansa ja erityisesti kestävyytensä ansiosta. Myös muotoilu on suhteellisen ajatonta. Ei ne autot välttämättä aina parempaan suuntaan ole menneet kehityksen mukana.
Eikös W/S 124:n ollut niitä viimeisiä autoja joita suunniteltiin kunnolla, noin. 10 v ennen markkinoille päästämistä.
Sen lisäksi EU-lainsäädäntö puuttui autotehtaiden maaleihin niin, että seuraavan/seuraavien mallien pohjakäsittely ja maalit olivat kaikkea muuta kuin kestäviä - tämä näkyykin seuraavien mallien ruosteongelmina :?
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Kyllä sen huomaa suunnitelusta, että 124 on vanha auto. Vaikka väykyt lahoaa käsiin, niin ne on kuitenkin paljon parempia ajaa ja nykyajan tuntu on kokoajann läsnä.vittumioonpäissään:)
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
Stuttgart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: La 08.04.2006 11:05

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

Ostaako auton naapurille vai itselle? Ei kai nyt kukaan ihan tosissaan voi väittää Väykkää paremmaksi? Modernimmaksi kyllä, mutta paremmaksi? Ihan oikeesti laatuongelmat ovat tosiasia Väykästä eteenpäin. W 202:n alkupään pelit oli vielä suht ok, mutta kun alettiin pistään bittejä siihen.... Onneksi hyviä vanhuksia saa vielä! :lol:


Sorry, Kokemukseen perustuvaa INHOREALISMIA.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!

CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Avatar
satakaksnelonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 19.03.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja satakaksnelonen »

Jos ostat periaatteella "naapurit kateellisiksi", niin väykkä. Jos ostat periaatteella "ajan tällä seuraavat 10 vuotta suht ongelmitta" , niin 124. 8)
E-TYPE:-) W124 -94
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Kertokaas mitä eroja autoissa on, kun on TD, TDT? ja onkos muita riisseliturbo vaihtoehtoja vielä?
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

TD= Touring Diesel (vapari)
TDT= Touring Diesel Turbo (turbo)
Ja Touring= farmari
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

RikuK kirjoitti:TD= Touring Diesel (vapari)
TDT= Touring Diesel Turbo (turbo)
Ja Touring= farmari
Jos löydät jostain hyvän ( saksasta? ) w 124, niin osta ihmeessä, oon ajanut väyrysellä ja ei siinä mun mielestä ajo ominaisuudet ainakaan paremmat oo kuin w124:ssa. edellyttäen tietysti, että alusta ( jouset, iskarit, renkaat ) on kunnossa( uudet ). päinvastoin väykky on melko uraherkkä ainakin nokian talvirenkailla, hakee kaikki postilaatikot. W124 kulkee eleettömästi urista välittämättä ja on hiljainen, ei ole sivutuuli herkkä ja on mielestäni paremman näköinenkin kuin väykky ( mulkosilmä).
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Vastaa Viestiin