Kimi kirjoitti:Ite ostin tuon mersun( -94 250 20V TD) viime vuonna ja aiempi auto oli 98 turbodiesel japsifarkku, niin täytyy sanoa, että otti kyllä "pahasti" pakkia oma autoilu. Meinaan sunnittelun kannalta.. kyseinen japsi esiteltiin 11 vuotta myöhemmin, kuin 124. Uusimmat 124:set on yli kymmenen vuotta vanhoja ja nekin pohjautuu 80-luvun alkupuolella suunniteltuun malliin. Aion ainakin itse vaihtaa tuon oman väykkyyn. 124 on hieno ja hyvä auto, mutta auttamatta vanhanaikainen, mutta verrattuna tuohon japsiin, huomattavasti parempi ajaa ja hiljaisempi.
Ihan mielenkiinnosta, mitä tarkoittaa että "auto on auttamatta vanhanaikainen", tai "autoilu otti takapakkia suunnittelun kannalta"? Onko kyse ulkonäöstä vai jostain muusta?
Samaa minäkin pohdin. Kyllä W / S124 on ollut aika paljon aikaansa edellä tekniikkansa ja erityisesti kestävyytensä ansiosta. Myös muotoilu on suhteellisen ajatonta. Ei ne autot välttämättä aina parempaan suuntaan ole menneet kehityksen mukana.
S210 E320 CDI A Avantgarde, -00
EX S124 300 TD, vm. -94
EX W124 200D, vm. -90
Kimi kirjoitti:Ite ostin tuon mersun( -94 250 20V TD) viime vuonna ja aiempi auto oli 98 turbodiesel japsifarkku, niin täytyy sanoa, että otti kyllä "pahasti" pakkia oma autoilu. Meinaan sunnittelun kannalta.. kyseinen japsi esiteltiin 11 vuotta myöhemmin, kuin 124. Uusimmat 124:set on yli kymmenen vuotta vanhoja ja nekin pohjautuu 80-luvun alkupuolella suunniteltuun malliin. Aion ainakin itse vaihtaa tuon oman väykkyyn. 124 on hieno ja hyvä auto, mutta auttamatta vanhanaikainen, mutta verrattuna tuohon japsiin, huomattavasti parempi ajaa ja hiljaisempi.
Ihan mielenkiinnosta, mitä tarkoittaa että "auto on auttamatta vanhanaikainen", tai "autoilu otti takapakkia suunnittelun kannalta"? Onko kyse ulkonäöstä vai jostain muusta?
Samaa minäkin pohdin. Kyllä W / S124 on ollut aika paljon aikaansa edellä tekniikkansa ja erityisesti kestävyytensä ansiosta. Myös muotoilu on suhteellisen ajatonta. Ei ne autot välttämättä aina parempaan suuntaan ole menneet kehityksen mukana.
Eikös W/S 124:n ollut niitä viimeisiä autoja joita suunniteltiin kunnolla, noin. 10 v ennen markkinoille päästämistä.
Sen lisäksi EU-lainsäädäntö puuttui autotehtaiden maaleihin niin, että seuraavan/seuraavien mallien pohjakäsittely ja maalit olivat kaikkea muuta kuin kestäviä - tämä näkyykin seuraavien mallien ruosteongelmina
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Kyllä sen huomaa suunnitelusta, että 124 on vanha auto. Vaikka väykyt lahoaa käsiin, niin ne on kuitenkin paljon parempia ajaa ja nykyajan tuntu on kokoajann läsnä.vittumioonpäissään:)
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
Ostaako auton naapurille vai itselle? Ei kai nyt kukaan ihan tosissaan voi väittää Väykkää paremmaksi? Modernimmaksi kyllä, mutta paremmaksi? Ihan oikeesti laatuongelmat ovat tosiasia Väykästä eteenpäin. W 202:n alkupään pelit oli vielä suht ok, mutta kun alettiin pistään bittejä siihen.... Onneksi hyviä vanhuksia saa vielä!
Sorry, Kokemukseen perustuvaa INHOREALISMIA.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Jos löydät jostain hyvän ( saksasta? ) w 124, niin osta ihmeessä, oon ajanut väyrysellä ja ei siinä mun mielestä ajo ominaisuudet ainakaan paremmat oo kuin w124:ssa. edellyttäen tietysti, että alusta ( jouset, iskarit, renkaat ) on kunnossa( uudet ). päinvastoin väykky on melko uraherkkä ainakin nokian talvirenkailla, hakee kaikki postilaatikot. W124 kulkee eleettömästi urista välittämättä ja on hiljainen, ei ole sivutuuli herkkä ja on mielestäni paremman näköinenkin kuin väykky ( mulkosilmä).
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic