300d vakionopeus säädin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
paukku
Sisäänajossa
Sisäänajossa

300d vakionopeus säädin

Viesti Kirjoittaja paukku »

kiinnostas tietää miten monimutkaisesti tuommoinen vakionopeus säädin oikein on kytketty ja miten se toimii jne 300d:ssä :shock:

auto on -90 mallin 300d ja tässähän pitäneen olla mekaaninen pumppu kuitenkin vielä?!?
näyttää siltä että tuommoinen auto olis mulle tulossa yhden kaupan yhteydessä ja mahdollista että siitä tulee ajo-auto mulle.ja todennäköisesti olisin siihen vaihtamassa td:n tekniikan.mietin vaan että tuottaakohan tuo vakionopeus säädin systeemi jotenkin pään vaivaa "sähköineen"..... :roll:
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja geoman »

Olen joskus tiedustellut Kaha:lta VDO vakionopeussäädintä 300 D vm -91 autoon ja hintaa silleolisi tullut muistaakseni noin 1000 euroa. Mekaaniseen nopeusmittariin pitää asentaa anturi, joka antaa sähköisen pulssin vakionopeussäätimelle ja tämä toi järjestelmälle lisähintaa. Muuten asennus on käsittääkseni suhteellisen normaali. Tarkemmin en osaa asiassa neuvoa.
felmit
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja felmit »

Ehkä olet jo lukenutkin:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20720&start
200-300 € tuli maksamaan uuden hankinta + asennukset
autodidakti
J-PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Temppuileva tempomatti

Viesti Kirjoittaja J-PK »

Mistäs noita noin halvalla saa? Kävin autosähköliikkeessä ja pelkkä se VDO:n peltilaatikko maksais 315e.Niin, konkat on vaihdettu, uudelleentinattu, vaan vieläkin toimii milloin viitsii, joskus pitää ajaa 300km, joskus menee päälle heti pyydettäessä.Venetmäkikin tarjosi ei-oota, kun kyselin boksia.

ihmettelee taas : J-P
felmit
Mersumies
Mersumies

Kaha edustaa Vdo:ta!
Eli sen jälleenmyyjiltä
autodidakti
J-PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja J-PK »

Siis tuolla 200-300e:n Tempomatilla ei voi olla mitään tekemistä VDO:n tempon kanssa? Osan hinnan katsoi kaveri autosähköliikkeessä varmaankin KAHA:n luettelosta. Lieköhän saksan romiksilta löytyis?

t: JP
felmit
Mersumies
Mersumies

turhaan minä tinkaan.
Se Vdon tasanopeuslaite, minkä asensin autoon maksoi kaikkineen tuota luokaa. Kuittikin on tallessa. Ja Kahalta oli osat tulleet.
autodidakti
Eeti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Eeti »

no mitä senverran päältäpäin on tullu kateltua 300d -88 nii tais olla kartaanissa joku anturi ja konetilassa oikealla on sen loota. semmonen pallo. ja pallosta lähtee vaijeri joka menee kaasuvaijerin vierelle ja se lukittee kaasun paikalle kun tulee käsky. sähkönen vaknop säädin mulla mesessä. hyvin pelannu on mutta nyt on hajalla se joka lukittee kaasun paikalle. ei iso homma ole.
W210 220cdi -98
W124 OM603 Rohjekti
Vastaa Viestiin