kiinnostas tietää miten monimutkaisesti tuommoinen vakionopeus säädin oikein on kytketty ja miten se toimii jne 300d:ssä
auto on -90 mallin 300d ja tässähän pitäneen olla mekaaninen pumppu kuitenkin vielä?!?
näyttää siltä että tuommoinen auto olis mulle tulossa yhden kaupan yhteydessä ja mahdollista että siitä tulee ajo-auto mulle.ja todennäköisesti olisin siihen vaihtamassa td:n tekniikan.mietin vaan että tuottaakohan tuo vakionopeus säädin systeemi jotenkin pään vaivaa "sähköineen".....
Olen joskus tiedustellut Kaha:lta VDO vakionopeussäädintä 300 D vm -91 autoon ja hintaa silleolisi tullut muistaakseni noin 1000 euroa. Mekaaniseen nopeusmittariin pitää asentaa anturi, joka antaa sähköisen pulssin vakionopeussäätimelle ja tämä toi järjestelmälle lisähintaa. Muuten asennus on käsittääkseni suhteellisen normaali. Tarkemmin en osaa asiassa neuvoa.
Mistäs noita noin halvalla saa? Kävin autosähköliikkeessä ja pelkkä se VDO:n peltilaatikko maksais 315e.Niin, konkat on vaihdettu, uudelleentinattu, vaan vieläkin toimii milloin viitsii, joskus pitää ajaa 300km, joskus menee päälle heti pyydettäessä.Venetmäkikin tarjosi ei-oota, kun kyselin boksia.
Siis tuolla 200-300e:n Tempomatilla ei voi olla mitään tekemistä VDO:n tempon kanssa? Osan hinnan katsoi kaveri autosähköliikkeessä varmaankin KAHA:n luettelosta. Lieköhän saksan romiksilta löytyis?
turhaan minä tinkaan.
Se Vdon tasanopeuslaite, minkä asensin autoon maksoi kaikkineen tuota luokaa. Kuittikin on tallessa. Ja Kahalta oli osat tulleet.
no mitä senverran päältäpäin on tullu kateltua 300d -88 nii tais olla kartaanissa joku anturi ja konetilassa oikealla on sen loota. semmonen pallo. ja pallosta lähtee vaijeri joka menee kaasuvaijerin vierelle ja se lukittee kaasun paikalle kun tulee käsky. sähkönen vaknop säädin mulla mesessä. hyvin pelannu on mutta nyt on hajalla se joka lukittee kaasun paikalle. ei iso homma ole.