250D 10V:n ruuvauskysymys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mora
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ke 22.10.2003 14:27
Paikkakunta: Kiukainen

250D 10V:n ruuvauskysymys

Viesti Kirjoittaja Mora »

Onko foorumilaiset säädättäneet/säätäneet 250d:tä kulkevampaan kuosiin?

Millaisia ovat olleet vaikutukset kulkuun/kulutukseen, jos nyt verrataan vaikka vakio 300d/säädetty 250d?

Missähän hinnoissa pyörinee kunnollinen säädätysoperaatio esim. Mynä-dieselillä. Lieneekö se tuota 500emun luokkaa, jonka sorttista summaa on ollut havaittavissa?

Mahdolliset vaikutukset koneen kestävyyteen sekä luotettavuuteen?

Lähinnä varmaan kyseessä olisi sääDÄTtäminen (4 vasenta jalkaa ilman peukaloita :oops: )
Avatar
Antti A.
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 04.11.2003 22:13
Paikkakunta: Mynämäki / Turku

Re: 250D 10V:n ruuvauskysymys

Viesti Kirjoittaja Antti A. »

Mora kirjoitti:Onko foorumilaiset säädättäneet/säätäneet 250d:tä kulkevampaan kuosiin?

Millaisia ovat olleet vaikutukset kulkuun/kulutukseen, jos nyt verrataan vaikka vakio 300d/säädetty 250d?

Missähän hinnoissa pyörinee kunnollinen säädätysoperaatio esim. Mynä-dieselillä. Lieneekö se tuota 500emun luokkaa, jonka sorttista summaa on ollut havaittavissa?

Mahdolliset vaikutukset koneen kestävyyteen sekä luotettavuuteen?

Lähinnä varmaan kyseessä olisi sääDÄTtäminen (4 vasenta jalkaa ilman peukaloita :oops: )
Jos koko auton tuo niin hinta on vajaa 300€ ja irtopumpun säätö olisi jotain alle 200€. Jos pumppu on tehdassäädöissä niin noin 20% lisää tehoa pitäisi saada ja kulutus pysyy samoissa, voi hieman laskeakkin. Kyllä tekniikka nuo tehonlisäykset kestää.
Mora
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ke 22.10.2003 14:27
Paikkakunta: Kiukainen

... jatkokysymystä pukkaa

Viesti Kirjoittaja Mora »

Mikäli tuolla super-turbo -keskustelussa tajusin oikein niin tuo %- määrä suurinpiirtein on suhteessa sama myös kolmesatasessa. Mitenkäs tuo kun kerroit siellä noista pumpun rakenteellisista muutoksista, mitä niihin liittyy?

Mulla on tosiaan (vaikkei ole vielä mersua, eikä kyl rahaakaan, kerjäysoperaatio pikkusen vaiheessa :oops: ) semmonen juttu, että en oikein usko omiin kykyihini noissa tekniikan asioissa, eli itse en uskaltaisi lähteä ruuvaamaan. (etenkin kun pikkuveli sähläsi vanhan turbokiisselivolvonsa kanssa ja onnistui saamaan mäntään reiän siinä tekniikkaopintojen ohella :( )

Eli näin ollen siis voisi ajatella että 250d:stä lähtisi tuollainen 110 heppaa, 300d:stä 130 heppaa säädön jälkeen?, ilmeisesti säätö vaikuttaa myönteisesti myös vääntökäyrän muotoon? Lähinnä olisi käytännön suorituskyky aika laillakin parempaa?

Mulla kun on tähän asti tupanneet autot olemaan mallia "traktorista alamäessä ohi hikipäässä". paitsi E28-bemuvainaa. Sillä tosin oli muuten aina hikipäässä kun alkoi kuulua ylimääräistä ääntä (ja jotenkin se aina kuulosti tyhjenevältä rahapussilta :roll: )

Mutta tosiaan, miten tuo suurempi säätö, mitä siihen liittyy ja minkämoisia kustannuksia on siinä tiedossa?
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Viesti Kirjoittaja penax »

Nyt kyllä menee hieman aiheen vierestä, mutta "ajarol", oletko lukenut tekstini otsikolla "Latausmurheita, käyntiongelmia (DIESEL) ym..."? Siellä olisi jotakin sellaista, johon varmaan osaisit antaa neuvoja. Otan tähän suoran lainauksen tekstistä:

"Samassa yhteydessä hämmästelin asiaa jonkalaiseen en ole eläissäni törmännyt. Nimittäin kaasutellessani konehuoneen puolelta (seuraten samalla akun napoihin kytkettyä volttimittaria) huomasin, että tuossa n. 1000 rpm kohdalla moottori alkoi heilua oudosti tyynyjensä varassa. Käynti oli katkonaista, aivan kuin bensa-autossa, jossa on vanhat ja kuluneet tulpat. Tuntui kuin välillä jäisi sytytys väliin kokonaan. Samanaikaisesti kuului jostakin koneen yläosasta terävää nakutusta.

Olen oppinut, ja myös itse käytännössä todennut lähes miljoonan dieselillä ajetun kilometrin aikana, että kun dieselin saa käyntiin ja lämpimäksi, niin moottori käy tasaisesti ja ennenkaikkea samalla tavalla koko kierrolukualueella.

Mistähän lienee kysymys? Suuttimista, pumpun elementeistä vai jostakin henkimaailman jutuista?"

Miltä näyttää? Voin tarvittaessa kertoa lisää jos haluat lisätietoja.

Kiitos etukäteen!
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
Avatar
Antti A.
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 04.11.2003 22:13
Paikkakunta: Mynämäki / Turku

Re: ... jatkokysymystä pukkaa

Viesti Kirjoittaja Antti A. »

Mora kirjoitti:Mikäli tuolla super-turbo -keskustelussa tajusin oikein niin tuo %- määrä suurinpiirtein on suhteessa sama myös kolmesatasessa. Mitenkäs tuo kun kerroit siellä noista pumpun rakenteellisista muutoksista, mitä niihin liittyy?
Säätimeen tehdään pieni muutos.
Mora kirjoitti:Mulla on tosiaan (vaikkei ole vielä mersua, eikä kyl rahaakaan, kerjäysoperaatio pikkusen vaiheessa :oops: ) semmonen juttu, että en oikein usko omiin kykyihini noissa tekniikan asioissa, eli itse en uskaltaisi lähteä ruuvaamaan. (etenkin kun pikkuveli sähläsi vanhan turbokiisselivolvonsa kanssa ja onnistui saamaan mäntään reiän siinä tekniikkaopintojen ohella :( )

Eli näin ollen siis voisi ajatella että 250d:stä lähtisi tuollainen 110 heppaa, 300d:stä 130 heppaa säädön jälkeen?, ilmeisesti säätö vaikuttaa myönteisesti myös vääntökäyrän muotoon? Lähinnä olisi käytännön suorituskyky aika laillakin parempaa?
Alavääntö paranee enemmän suhteessa enemmän kuin ylävääntö, joten moottorista tulee alavääntöisempi ja vääntökäyrä tietysti laajenee.
Mora kirjoitti:Mutta tosiaan, miten tuo suurempi säätö, mitä siihen liittyy ja minkämoisia kustannuksia on siinä tiedossa?
Pumppu säädetään koepenkissä. Aikaa menee joku 4-5tuntiin ja hinta n.300€. Irtopumppu tietenkin halvemmalla.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Terve,

päteekö tuo 300 e myös mun E300D 24v mottiin? meinaan kun siinähän on koko pumppu aika hyvin imusarjan alla "jemmassa"?

onko tälle alunperin 100 kW moottorille saatu säätämällä minkä verran lisäpotkua? haluaisin lisää voimaa mutta pitäisi kelvata katsastukseen samoilla asetuksilla.
ja turboahan ei ilmeiseti kannata tästä rakentaa (veivien kestävyys ym) ynnä muutoskatsastaminen turbokoneelle käytännössä tosi kallista (vm. -93).

näitä 606 koneita ei kai vieläkään kovin usein näe..kun ei montaa uutena Suomessa myyty.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Antti A.
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 04.11.2003 22:13
Paikkakunta: Mynämäki / Turku

Viesti Kirjoittaja Antti A. »

Ahti kirjoitti:Terve,

päteekö tuo 300 e myös mun E300D 24v mottiin? meinaan kun siinähän on koko pumppu aika hyvin imusarjan alla "jemmassa"?
No kaikissa se pumppu on vähän jemmassa siellä, että kyllä siinä semmonen tunti menee, että sen sieltä esille saa. Ilmeisesti tuo on vielä sen verran vanha että siinä ei ole elektronisesti ohjattua pumppua, joten tuon säätämisen pitäs onnistua.
Ahti kirjoitti:onko tälle alunperin 100 kW moottorille saatu säätämällä minkä verran lisäpotkua? haluaisin lisää voimaa mutta pitäisi kelvata katsastukseen samoilla asetuksilla.
ja turboahan ei ilmeiseti kannata tästä rakentaa (veivien kestävyys ym) ynnä muutoskatsastaminen turbokoneelle käytännössä tosi kallista (vm. -93).
Ehkä noin 10% lisää voisi saada pelkällä säädöllä, mutta ei kauheasti enempää, ilman ongelmia tuon savutuksen kanssa. 606 on kyllä vahvemmat sisuskalut kuin 603, joten kyllä tuon muuten voisi ahtaa maltillisesti, mutta katsastuksen kanssa saisi tapella kyllä tosissaan.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

ääähh...ois pitäny sittenkin ostaa valmis turbo auto eikä monivenasta. kävin itseasiassa sillon samalla Saksan reissuilla ajamassa kolmea eri300 turboa mutta petyin niiden kulkuun, tosin automaatti varmaan syö vähän vetoa. ja voihan olla ettei ne ollu aivan tikissään..ja sitten porukat pelotteli että ne turpojen kannet vaan hajooa ym.
luulin että 100kW ois ollut tarpeeksi,...mutta ruokahalu kasvaa syödessä. ensin 200d, sitten 83kw 300 ja nyt 100kw. seuraavaksi 130kw 24vturbo d?hmmm...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: 250D 10V:n ruuvauskysymys

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

ajarol kirjoitti:
Mora kirjoitti:Onko foorumilaiset säädättäneet/säätäneet 250d:tä kulkevampaan kuosiin?

Millaisia ovat olleet vaikutukset kulkuun/kulutukseen, jos nyt verrataan vaikka vakio 300d/säädetty 250d?

Missähän hinnoissa pyörinee kunnollinen säädätysoperaatio esim. Mynä-dieselillä. Lieneekö se tuota 500emun luokkaa, jonka sorttista summaa on ollut havaittavissa?

Mahdolliset vaikutukset koneen kestävyyteen sekä luotettavuuteen?

Lähinnä varmaan kyseessä olisi sääDÄTtäminen (4 vasenta jalkaa ilman peukaloita :oops: )
Jos koko auton tuo niin hinta on vajaa 300€ ja irtopumpun säätö olisi jotain alle 200€. Jos pumppu on tehdassäädöissä niin noin 20% lisää tehoa pitäisi saada ja kulutus pysyy samoissa, voi hieman laskeakkin. Kyllä tekniikka nuo tehonlisäykset kestää.
Onko kenelläkään tietoa, kuka tuota säätötyötä tekee vaasan seudulla?
Avatar
PP D
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 21.11.2003 10:27
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

300D 24 teho

Viesti Kirjoittaja PP D »

Kyllä tuohon moniventtiili koneeseenvoi laittaa reilumminkin lisäpotkua, eikä tuu ongelmia katsastuksen kans, Lahteen tein yhen ja kaveri soitteli että laatikko alko luistaan ku tehot lisäänty
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

mitä mitä???

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Nyt alkoi kiinnostaa. Mitä teit koneelle? Siis ilman ahtamista, pelkällä pumppuhommallako?
Jos sais edes senverran että vakio 12v turbot tulisi takavalot edellä vastaan.. :twisted:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

Sitä vaan mietin, että mahtaapi kestävyys kärsiä tällaisissa toimenpiteissä. Mersun insinöörit on varmaan koneista ottaneet maltillisia tehoja irti siksi, että juuri kestävyys olisi kohdallaan. Tosin olihan 1983 esitelty 2 litranen diesel (ja sen johteet 2.5 ja 3.0) aikansa korkeaviritteisimpiä diesel-koneita...
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Avatar
PP D
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 21.11.2003 10:27
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

kestävyys

Viesti Kirjoittaja PP D »

En ole kuullut yhtään tapausta että olis konevaurioita tullu pumpun säädön takia, jos jollakulla on kokemuksia niin kertokaa toki. Yhden tapauksen tiedän rannikolta, että oli pojilla koelähdössä menny taka-akseli poikki... :lol:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, ei moottorivaurioita tule pelkällä pumpulla, ei sillä niin kauheita tehoja ulos saa ilman suurempia muutoksia, alkaa happi loppumaan, ja jos ei elementtejä vaihdeta, loppuu pumpusta tuottokin kesken.
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

Ei mutta tarkotin nyt semmosta pitkän juoksun kestävyyttä, kun kilometrejä alkaa kertymään useampi satatuhatta.
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

rolle kirjoitti:Ei mutta tarkotin nyt semmosta pitkän juoksun kestävyyttä, kun kilometrejä alkaa kertymään useampi satatuhatta.
No ei se siihenkään vaikuta, pumpun säädöillä nyt ei saa kuin vajaat 20 % lisätehoa parhaassakaan tapauksessa, taitaa vaparissa jäädä 10 %:n tuntumaan, jos ei elementtejä vaihdeta ja hapensaantia koiteta parantaa.

Tuon prosenttimäärän auto kyllä kestää, harvoinhan sitä suomessa ajetaan pitkään lusikka pohjassa. Tietty jos oikein rajusti ajaa, on syytä harkita huoltovälin tihentämistä.
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Mauri H. kirjoitti:Tuon prosenttimäärän auto kyllä kestää, harvoinhan sitä suomessa ajetaan pitkään lusikka pohjassa. Tietty jos oikein rajusti ajaa, on syytä harkita huoltovälin tihentämistä.
Kyllä välillä tuntuu motarilla, et ajaa pitkään lusikka pohjassa ainakin tuolla 250:llä nejlän hengen työmatkakuormalla.

Tilanne:
Köröttelet motarilla vasenta kaistaa jonkun perässä ja odotat et se lähtis pois. Lopulta se väistää ylämäen alussa ja sit lusikka lattiaan. Mäen päällä nopeus noussu hikiseen 5km/h ja se sama auto tulee siihen eteen niin et pitää polkaista sitä toista pedaalia. Sama jatkuu jokaisessa mäessä. Hitto et sapettaa ja tuntuu ainaki et on lusikka pohjassa koko ajan.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

mikky kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Tuon prosenttimäärän auto kyllä kestää, harvoinhan sitä suomessa ajetaan pitkään lusikka pohjassa. Tietty jos oikein rajusti ajaa, on syytä harkita huoltovälin tihentämistä.
Kyllä välillä tuntuu motarilla, et ajaa pitkään lusikka pohjassa ainakin tuolla 250:llä nejlän hengen työmatkakuormalla.

Tilanne:
Köröttelet motarilla vasenta kaistaa jonkun perässä ja odotat et se lähtis pois. Lopulta se väistää ylämäen alussa ja sit lusikka lattiaan. Mäen päällä nopeus noussu hikiseen 5km/h ja se sama auto tulee siihen eteen niin et pitää polkaista sitä toista pedaalia. Sama jatkuu jokaisessa mäessä. Hitto et sapettaa ja tuntuu ainaki et on lusikka pohjassa koko ajan.
No ei kai se niin hidas ole kiihtymään, pumpun säädöllä voi tulla yllättävästikin voimaa, niin ettei sen jälkeen tarvitse tallata koko aikaa pohjassa :wink:
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Mauri H. kirjoitti:No ei kai se niin hidas ole kiihtymään, pumpun säädöllä voi tulla yllättävästikin voimaa, niin ettei sen jälkeen tarvitse tallata koko aikaa pohjassa :wink:
On käynyt mielessä tuo säätö ja ajattelinkin soittaa tuohon läheiseen Teho-Dieseliin ja kysäistä ko toimenpidettä. Mitä siinä tarkalleen tehdään? Lisätään vain syöttöä ja muutetaan ajoitusta vai?

Onko Riihimäki-Helsinki -akselilla hyviä säätäjiä tiedossa?
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Lähinnä kai tuossa säätämisessä ajetaan pumppua koepenkissä ja säädetään ihanteellisin seossuhde. Kun kunnolla penkissä säädättää, tulee pumppu viimeisen päälle kuntoon ja syöttö tasapainoon.

Sieltä suunnalta en tiedä ketään dieselkorjaajaa.
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

Olisiko järkevää viedä toi oma 200D Mynä-dieseliin säädettäväks? Vai tuleeko potkua tarpeeksi? :D Ajattelin vaan että jos hankkisi tuollaisen turbotetun 250D:n ja rupeisi sitä "ehostamaan"?
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

RaveMasterr kirjoitti:Olisiko järkevää viedä toi oma 200D Mynä-dieseliin säädettäväks? Vai tuleeko potkua tarpeeksi? :D Ajattelin vaan että jos hankkisi tuollaisen turbotetun 250D:n ja rupeisi sitä "ehostamaan"?
joo, mä tuun mukaan, viedään molempien 200D:t sinne 8)


mitä näitä huhuja olen lukenut, väittävät että jopa 300D tehoihin :roll: ....

tiedä sit, mut itse uskon että 200D:n saa säädättämällä 250D veroisen kulkineen :?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, kyllä varmaan ihan pelkällä säädöllä 200:sesta saa sen reilut 90 hv ulos. Mynädieseliin omakin pumppu menee elementtien vaihtoon.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

250 ruuvaus

Viesti Kirjoittaja esko »

to tabuli
kyl pumpun ruuvaus onnistuu sopivasti
otahan yksityisviestillä yhteyttä katsotaan mitä voidaan tehdä tehojen suhteen...
(vaasan läänissä)
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

ehkä hieman asian vierestä, mutta olisiko 200D:hen mahdollista asentaa turbo... taisi olla keltasessa pörssissä tässä jo jokin aika sitten kun katselin myytävää turboa (oisko ollu jopa jokin ruotsalais valmisteinen sarja?) eli miten tuollainen turbon lisääminen käytännössä tapahtuisi? mitä heepeleitä pitää ruveta vaihtamaan jos alkaa kyseiseen projektiin? moottorin vaihto on käynyt mielessä monesti, mutta kun tuolla omalla moottorilla kun on ajettu n.425 000 km joka ei kyllä näy/tunnu juuri missään... niin kun yleistä on :D

no laitetaan tähän samaan.. eli olisiko jollakin foorumilaisella myynnissä 250D tai jopa turbolla varustettua 200D/250D:n "mottia"?
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Vastaa Viestiin