tähtäimessä W123
tähtäimessä W123
Moi,
Pari työpäivää on mennyt vanhoja viestejä lueskellessa..
Tarkoituksena on hommata tällainen klassikko (230E, 250E tai 280E) kesäautoksi, mutta Mersuja sen paremmin tuntematta en tiedä millä koneella. Lähinnä kiinnostaa tietää onko näiden nelos- ja kutoskoneiden ylläpidossa / varaosissa paljon eroa, hinnan, ylläpidon ja kestävyyden suhteen ja onko suorituskyvyssä ja kulutuksessa tuntuvia eroja?
Toinen asia mikä hiukan mietityttää on näiden hintatasot Suomessa ja Saksassa. Kannattaako lähteä uittamaan? Itse olen ajatellut budjetiksi n.2000€, tällä hinnalla auton pitäisi olla suht' siisti yksilö ja valmiina ajoon. Onko mahdollista?
Nettiautossa on esim. ID:llä 704167 myynnissä Autom. 230E. Onkohan kukaan täältä käynyt yksilöä katsomassa?
Hiukan OT, mutta isä-ukolla oli 25 vuotta sitten '79 230E ja sen takapenkillä tuli pentuna vietettyä muutama vuosi. Auton rek. oli UMR-915. AKE:n mukaan poistettu rekisteristä 2002. Haltija ei valitettavasti vastaa puheluihin tai tekstiviesteihin.. Minä kun haluaisin ostaa tuon auton, tai mitä siitä on jäljellä, takaisin perheeseen. Isäni myi auton vuonna '82 jollekin kenkäkauppiaalle Lahteen. Myöhempi historia ei ole tiedossa. Jos jollain on tietoa tästä yksilöstä niin mielellään kuulisin lisää.
Pari työpäivää on mennyt vanhoja viestejä lueskellessa..
Tarkoituksena on hommata tällainen klassikko (230E, 250E tai 280E) kesäautoksi, mutta Mersuja sen paremmin tuntematta en tiedä millä koneella. Lähinnä kiinnostaa tietää onko näiden nelos- ja kutoskoneiden ylläpidossa / varaosissa paljon eroa, hinnan, ylläpidon ja kestävyyden suhteen ja onko suorituskyvyssä ja kulutuksessa tuntuvia eroja?
Toinen asia mikä hiukan mietityttää on näiden hintatasot Suomessa ja Saksassa. Kannattaako lähteä uittamaan? Itse olen ajatellut budjetiksi n.2000€, tällä hinnalla auton pitäisi olla suht' siisti yksilö ja valmiina ajoon. Onko mahdollista?
Nettiautossa on esim. ID:llä 704167 myynnissä Autom. 230E. Onkohan kukaan täältä käynyt yksilöä katsomassa?
Hiukan OT, mutta isä-ukolla oli 25 vuotta sitten '79 230E ja sen takapenkillä tuli pentuna vietettyä muutama vuosi. Auton rek. oli UMR-915. AKE:n mukaan poistettu rekisteristä 2002. Haltija ei valitettavasti vastaa puheluihin tai tekstiviesteihin.. Minä kun haluaisin ostaa tuon auton, tai mitä siitä on jäljellä, takaisin perheeseen. Isäni myi auton vuonna '82 jollekin kenkäkauppiaalle Lahteen. Myöhempi historia ei ole tiedossa. Jos jollain on tietoa tästä yksilöstä niin mielellään kuulisin lisää.
Terve
W123 sedanin bensaversioita ovat 200, 230, 230E, 250, 280 ja 280E. Huomaa, että E tarkoittaa ruiskukonetta. Mallit 250 - 280E ovat kutoskoneella. Kulutuksen suhteen 230E lienee järkevin vaihtoehto.
W123 sedanin bensaversioita ovat 200, 230, 230E, 250, 280 ja 280E. Huomaa, että E tarkoittaa ruiskukonetta. Mallit 250 - 280E ovat kutoskoneella. Kulutuksen suhteen 230E lienee järkevin vaihtoehto.
Tuo Nettiauton Mersukin on siis 230.Mako74 kirjoitti:Nettiautossa on esim. ID:llä 704167 myynnissä Autom. 230E. Onkohan kukaan täältä käynyt yksilöä katsomassa?
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Kulutuksen perusteella ei harrasteautoa saa valita!
Isoin ja kauneion ehdottomasti..
Minulla oli kunnia ajella viikon verran purettavaksi tuomitulla S123 280TEllä, automaatilla vielä. Oli muistaakseni -84, ja ABS-jarruilla sekä manuaalisella kattoluukulla. Kyllä harmitti vietävästi pistellä palasiksi.
Eli minun valintani olisi 123sista 280E ja automaatti.
Noista kuuspyttyisistä 110-koneista oli muuten hyvä juttu viime Tähdellisissä, siis Suomen Mercedes Benz klubin julkaisussa. Ja mitä mobile.de on uskomista niin aikamoisissa hinnoissa ovat W123set nykyään..

Minulla oli kunnia ajella viikon verran purettavaksi tuomitulla S123 280TEllä, automaatilla vielä. Oli muistaakseni -84, ja ABS-jarruilla sekä manuaalisella kattoluukulla. Kyllä harmitti vietävästi pistellä palasiksi.
Eli minun valintani olisi 123sista 280E ja automaatti.
Noista kuuspyttyisistä 110-koneista oli muuten hyvä juttu viime Tähdellisissä, siis Suomen Mercedes Benz klubin julkaisussa. Ja mitä mobile.de on uskomista niin aikamoisissa hinnoissa ovat W123set nykyään..
"Hullut tykkää kaikesta liikkuvasta."
Nokka-akseli taitaa olla noissa bensakoneissa tyypillinen ongelmakohta, joka kannattaa tarkistaa ostovaiheessa. Ei mikään mahdottoman kallis remontti, joten tuskin kuluneen akselin takia muuten hyvää autoa kannattaa jättää ostamatta, mutta hinnasta voi yrittää vähän pudottaa. Tosin 280:ssä akseleita on kaksi, mikä tietty näkyy remontin hinnassa.
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
Omasta puolestani tervetuloa foorumille ja etenkin 123 Mersujen pariin!
Ruostetta löytyy melko varmasti 123-koppasesta mersusta, mutta tuurilla voi löytää hyvän yksilön. Ite kartotin sähköpostiin saatujen kuvien avustuksella kymmenkunta potentiaalista yksilöä ja kolmea kävin kattomassa, ku pari vuotta sitte etin tuota omaa pensamersua. Tuo 230E- kone oli viimesin niitti miun päätökseen, ku pari muuta koe-ajamaani autoa oli kaasarikoneilla, mutta hitsaamista tossa miun autossa on kyllä sit olluki melkosesti. Tommonen 280 twin cam ois erityisen asiallinen, etenki jos auto tulee vaan kesäkäyttöön. Ei muuta ku lykkyä "sen oikean" metsästykseen
Ruostetta löytyy melko varmasti 123-koppasesta mersusta, mutta tuurilla voi löytää hyvän yksilön. Ite kartotin sähköpostiin saatujen kuvien avustuksella kymmenkunta potentiaalista yksilöä ja kolmea kävin kattomassa, ku pari vuotta sitte etin tuota omaa pensamersua. Tuo 230E- kone oli viimesin niitti miun päätökseen, ku pari muuta koe-ajamaani autoa oli kaasarikoneilla, mutta hitsaamista tossa miun autossa on kyllä sit olluki melkosesti. Tommonen 280 twin cam ois erityisen asiallinen, etenki jos auto tulee vaan kesäkäyttöön. Ei muuta ku lykkyä "sen oikean" metsästykseen

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
tuli itsellekkin hommattua tuollainen w123 280E moottorilla ja automaatti lootalla,auto on alkup.250 mutta viime vuonna oli myyjä vaihtanut 280E mosan.autolla on ajettu 272tkm ja olen 4:s omistaja kyllä täytyy sanoa että harraste autoa ei voi hankkia kulutusta miettien
mutta kiva on ajella.

w201 -89 2.0
wv golf variant
wv golf variant
Onkos noissa tvinkäämeissä nokkavaivaa? Mulla oli aikoinaan 280 SE W126(sama mosa ja ajettu 360 tkm) ja tuntu olevan ainoo, jossa ei ollut nokkavaivoja. Kavereilla eri koreissa uudempia 260 E ja 300 E koneita ja melkein jokaiseen vaihdettiin tai oli jo vaihdettu akseli ja nostajia.
Kyllä mielellään kutosella pitäs mielestäni harrastepelin olla. Muuttuu nimittäin auton luonne ihan toiseksi. Muistaakseni 3000 rpm alkaa tapahtuun ja varsinainen "turbopotku" tulee kun kierrokset menee läpi 4500. Oli tuo ässä manuaalilla, voi olla, että automaatti tasaa noita piikkejä. Kaiken kaikkiaan täysin vaivaton moottori, eikä vienyt yhtään öljyä vielä noilla kilsoilla ja kympin vaihtovälillä.
Tosin kyllähän se hinta/laatu-suhde menee moottorin ohi, varsinkin jos helmi löytyy.
Isän 123 200 D:llä tuli ajettua 80-luvun lopulla muutama tuhat. Täytyy myöntää, että autossa olis ollut potentiaalia vähän tehokkaampaakin mosaan.
Kyllä mielellään kutosella pitäs mielestäni harrastepelin olla. Muuttuu nimittäin auton luonne ihan toiseksi. Muistaakseni 3000 rpm alkaa tapahtuun ja varsinainen "turbopotku" tulee kun kierrokset menee läpi 4500. Oli tuo ässä manuaalilla, voi olla, että automaatti tasaa noita piikkejä. Kaiken kaikkiaan täysin vaivaton moottori, eikä vienyt yhtään öljyä vielä noilla kilsoilla ja kympin vaihtovälillä.
Tosin kyllähän se hinta/laatu-suhde menee moottorin ohi, varsinkin jos helmi löytyy.
Isän 123 200 D:llä tuli ajettua 80-luvun lopulla muutama tuhat. Täytyy myöntää, että autossa olis ollut potentiaalia vähän tehokkaampaakin mosaan.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
kyllä mulla ainakin tuossa moottorissa nokat pitää vähän ääntä.moottorilla on ajettu 320tkm ja tarvii vissiin jossain vaiheessa nokat pistää vaihtoon.eikös noissa 280E moottoreissa ole ihan säädettävät venttiilin välykset? eli ei ole hydroja
eikai noissa noi nostimet niin kulu? en tiedä mutta näin epäilen=)

w201 -89 2.0
wv golf variant
wv golf variant
Tämän vuoden ensimmäisessä Tähdelliset lehdessä hyvä juttu 280/280 E (M110) moottorista.
Asiallista tekstiä hyvistä ja huonoista ominaisuuksista.
Itellä 230 E ja hyvin rullaa. Sekin kierroskone ja n.10 l sadalla vie sekalaisessa ajossa.
Kyllä 123 on hieno auto.
Asiallista tekstiä hyvistä ja huonoista ominaisuuksista.
Itellä 230 E ja hyvin rullaa. Sekin kierroskone ja n.10 l sadalla vie sekalaisessa ajossa.
Kyllä 123 on hieno auto.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ma 03.10.2005 22:01
Laitetaan tähän ketjuun linkki W123 filmistä, haku kun ei toimi en löytänyt muita sopivia W123 keskusteluja...
http://mercedes-benz.tv/?lang=en&type=c ... _2_625_url
http://mercedes-benz.tv/?lang=en&type=c ... _2_625_url
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Itse tuli kanssa palattua taas kerran mersujen pariin... Nyt on alla w123 280E automatic vuodelta 1983, mittarissa 327000km ja olen kolmas omistaja... Autoa on huollettu veholla vuoteen 2005 asti, m. moottori vaihdettu herttoniemen veholla vuonna 2003 ja silloin mittarissa ollut 316000km, katsastuslaput on tallella 90-luvun puolelta sekalaisesti, eli kilometreihin on ihan uskominen. Tallella on myös käyttöohjekirjat ja laput kantakorttia myöden.
Autoon on asennettu aikoinaan motorolan nmt450 autopuhelin, joka taitaa vielä hiukan häiriköidä blaupunktin radiota, kun tuppaa kuulumaan kovin huonosti, näillä on joku yhteisantenni.
On se vaan mukava peli... kiva kun tuli bensan hintakin hiukan alas...
Autoon on asennettu aikoinaan motorolan nmt450 autopuhelin, joka taitaa vielä hiukan häiriköidä blaupunktin radiota, kun tuppaa kuulumaan kovin huonosti, näillä on joku yhteisantenni.
On se vaan mukava peli... kiva kun tuli bensan hintakin hiukan alas...

Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
näyttäisi vähenevän kovaa vauhtia w123:set.nyt se hyvä kannattaa ostaa kun niitä vielä järkihinnalla saa.itse ostin kesällä 200dieselin kun väyrynen vähän lepää.ruostetta kyllä löytyy mutta muuten kelpo menopeli.harrasteautona kuitenkin erinomainen kun tuntuu osia löytyvän erittäin hyvin ja vieläpä edukkaasti.onnea vain auton etsintään.
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3042
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Minäkin olen vahvasti alkanut tuumata, että W123 300TD 5-v. Getragilla pitäisi saada akalta salaa jonnekin jemmaan.. Sitten kun pystäri on valmis niin jotain tekemistä ois. Kukas se mersuforumilainen möikään sen saksalaisen kenkäkauppiaan 300TD:n tamperelaiselle tuttavalleni. 

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Sellasia selkeesti ajoautoja näkee aika vähän parhaillaan, alkaa useimmat vastaan tulevat olla jo vähän enempi "sunnuntaipirssejä", mun mielestä.jpp kirjoitti:näyttäisi vähenevän kovaa vauhtia w123:set.nyt se hyvä kannattaa ostaa kun niitä vielä järkihinnalla saa.itse ostin kesällä 200dieselin kun väyrynen vähän lepää.ruostetta kyllä löytyy mutta muuten kelpo menopeli.harrasteautona kuitenkin erinomainen kun tuntuu osia löytyvän erittäin hyvin ja vieläpä edukkaasti.onnea vain auton etsintään.
Joopahan, pistetään nyt kuva omastakin 200:sta, syyslomaretki tehtiin Hankoon.
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/ori ... 67orig.jpg
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Täällähän se farkku oli. Tuntui sen auton kanssa, että ei niitä siistejä tänne kannata tuoda. Noinkin siistissä alkoi se vikiseminen kaikesta pienestä ja ilmaiseksi olisi pitänyt melkein antaa. Se oli muuten hyvä laite. Pienellä laitolla siitä olisi tullut huippu. Pystyi 180km/h mittarinopeutta pitämään matka-ajossa hyvin ja ei muuten jurissut voimansiirto mitenkään eikä saanut paikkoja nitisemään ja kolisemaan vaikka miten pommitti soratiellä. Toivottavasti siitä pidetään hyvää huolta.Petteri Kivimäki kirjoitti:Kukas se mersuforumilainen möikään sen saksalaisen kenkäkauppiaan 300TD:n tamperelaiselle tuttavalleni.
Olipa hieno tuo karran linkittämä video! Lisää tällaisia esille

V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ruosteinen mese.
Moron!
Minä hain vuosi sitten ruotsista 131tuhatta ajetun 2litrasen bensa 123sen.
Ei ollut ruostetta eikä hitsattu mistään.sisustakin kuin uudessa autossa.
ainoa miinus, että on kaasarikoneella, mutta muuten olen ollut tyytyväinen hankintaan. Hinta jäi 2400e kaikkine kuluineen.
Minä hain vuosi sitten ruotsista 131tuhatta ajetun 2litrasen bensa 123sen.
Ei ollut ruostetta eikä hitsattu mistään.sisustakin kuin uudessa autossa.
ainoa miinus, että on kaasarikoneella, mutta muuten olen ollut tyytyväinen hankintaan. Hinta jäi 2400e kaikkine kuluineen.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3042
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Höpisen omiani: W123 sedan on mielestäni auto, joka likaisena huonolla maalipinnalla, vetelillä jousilla on todella kaamean näköinen. Varsinkin epämääräisen ruskeat, semmoisen minkä keväällä ostin 150 €:llä. Mutta hyvällä maalipinnalla, ryhdikkäänä ja pidettynö W123 on sykähdyttävä auto. Ajalta, jolloin vielä tuulitunneli ei ollut tehnyt autoista samanoloisia kaikista.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966