190 E 2.6 öljynpaineongelma
190 E 2.6 öljynpaineongelma
Tervehdys,
Sedälläni on uudesta asti ollut 190e 2.6, taitaa olla vm. 89 tai 90, muovi helmoilla kuitenkin. Nyt tuota autoa alkoi riivaamaan alhaiset öljynpaineet ja auto vietiin huoltoon. Samalla tehtiin normaali 300tkm huolto. Autossa on kuulemma nokat kuluneet vaihtokuntoon, saattoipa olla jotain muutakin, mutta näin tuli diagnoosi merkkihuollosta. Kustannusarvio tuolle osille ja työlle 3500 euroa.
Mitenpä näin MB ihmisinä asian ratkaisisitte? Korjataan vanha? Hommata vaihtokone? Vai mitä muuta?
Setä alkaa kallistua vanhan korjaamiseen... Itse hävittäisin auton pois.
-sami-
Sedälläni on uudesta asti ollut 190e 2.6, taitaa olla vm. 89 tai 90, muovi helmoilla kuitenkin. Nyt tuota autoa alkoi riivaamaan alhaiset öljynpaineet ja auto vietiin huoltoon. Samalla tehtiin normaali 300tkm huolto. Autossa on kuulemma nokat kuluneet vaihtokuntoon, saattoipa olla jotain muutakin, mutta näin tuli diagnoosi merkkihuollosta. Kustannusarvio tuolle osille ja työlle 3500 euroa.
Mitenpä näin MB ihmisinä asian ratkaisisitte? Korjataan vanha? Hommata vaihtokone? Vai mitä muuta?
Setä alkaa kallistua vanhan korjaamiseen... Itse hävittäisin auton pois.
-sami-
Ilmeisesti on ajettu huonoilla öljyillä tai öljynvaihtoväli ollut liian pitkä. Nettiautosta kattelet paljonko vastaava auto maksaa tänä päivänä ja sitten pähkäilet mitä teet. Vaihtonokkaa vaan alle ja samalla kunnostus. 3500 euroa kuulostaa paljolta, eiköhän niitä ammattitaitoisia korjaamoja ole muitakin kuin merkkihuolto ja hinta-arvion saa tarkemmaksi. Vaikea sanoa mitään kun ei tiedä mitä on syönyt.
Re: 190e 2.6 ölynpaineongelma
SamiPJH kirjoitti:Tervehdys,
Sedälläni on uudesta asti ollut 190e 2.6, taitaa olla vm. 89 tai 90, muovi helmoilla kuitenkin. Nyt tuota autoa alkoi riivaamaan alhaiset öljynpaineet ja auto vietiin huoltoon. Samalla tehtiin normaali 300tkm huolto. Autossa on kuulemma nokat kuluneet vaihtokuntoon, saattoipa olla jotain muutakin, mutta näin tuli diagnoosi merkkihuollosta. Kustannusarvio tuolle osille ja työlle 3500 euroa.
Mitenpä näin MB ihmisinä asian ratkaisisitte? Korjataan vanha? Hommata vaihtokone? Vai mitä muuta?
Setä alkaa kallistua vanhan korjaamiseen... Itse hävittäisin auton pois.
-sami-
Tervehdys. Tuon ikäluokan autossa saattaa olla vielä pehmeämmästä materiaalista valmistettu nokka-akseli. Materiaalimuutos tehtiin vuoden 1989 aikana. Mutta joka tapauksessa, nokkia on vaihdettu M102/M103:een kilometreillä alle puolet tuosta.
Ehdottomasti nokka kannattaa vaihtaa, ja ei varmaankaan samassa paikassa, mistä tuo kustannusarvio on annettu. Katso vinkkejä täältä, mitä samalla kannattaisi vaihtaa. Pätee varmasti M103:eenkin. Varaosien hitnoja kannattaa katsoa osoitteesta www.kl-varaosat.fi .
Ehdottomasti nokka kannattaa vaihtaa, ja ei varmaankaan samassa paikassa, mistä tuo kustannusarvio on annettu. Katso vinkkejä täältä, mitä samalla kannattaisi vaihtaa. Pätee varmasti M103:eenkin. Varaosien hitnoja kannattaa katsoa osoitteesta www.kl-varaosat.fi .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 190e 2.6 ölynpaineongelma
Soittelin äsken sedälleni. Sanoi että siihen oli laskettu työtä 2 päivää ja osien hinta n. 2500€. Pitänee hakea häneltä se lista mihin oli lueteltu kaikki osat.kleitos kirjoitti:Terve! Tuohon kyllä täytyy sanoa että kustannuarvio on ns. tolkuton
Osien hinta on muistaakseni n. 500€uroa ja n. neljän tunnin työ ammattimieheltä
Tuolla rahallahan saa jo monta kunnossa olevaa vaihtomoottoria eikä auton arvokaan taida paljon enempää olla, poislukien käyttöarvo
Onkos hyviä korjaamovaihtoehtoja tarjolla Lappeenranta-Imatra seudulta?
Re: 190e 2.6 ölynpaineongelma
Foorumilla on suosittu näköjään Teittoa .SamiPJH kirjoitti:Onkos hyviä korjaamovaihtoehtoja tarjolla Lappeenranta-Imatra seudulta?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
Mezman300E
- Vakiokalustoa

- Viestit: 190
- Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kerropas nyt vielä mitkä ne alhaiset öljynpaineet on? vai menikö minulta ohi...
ei ole kyllä p*skankaan väliä vaikka ne olisivat manuaalilla tai automaatilla vapaalla yhden pinnassa ja vaihde silmässä jopa hieman alle yksi.
Tehdas ilmoittaa edelleen sen 0.3 ohjearvoksi alimmalle paineelle?...siinä vaiheessa kun öljynpaineet eivät nouse HETI kierroksilla tappiin tai kone kuluttaa öljyä huomattavasti eikä vuoda sitä ja venttiilivarrenkumit ovat kunnossa niin silloin on syytä huoleen.
ja tuo hinta-arvio ei jää kauaksi auton todellisesta arvosta joten järki käteen...
ei ole kyllä p*skankaan väliä vaikka ne olisivat manuaalilla tai automaatilla vapaalla yhden pinnassa ja vaihde silmässä jopa hieman alle yksi.
Tehdas ilmoittaa edelleen sen 0.3 ohjearvoksi alimmalle paineelle?...siinä vaiheessa kun öljynpaineet eivät nouse HETI kierroksilla tappiin tai kone kuluttaa öljyä huomattavasti eikä vuoda sitä ja venttiilivarrenkumit ovat kunnossa niin silloin on syytä huoleen.
ja tuo hinta-arvio ei jää kauaksi auton todellisesta arvosta joten järki käteen...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Juu siis ei mennyt ohi. Kävinpä tuossa viikonloppuna tarkistamassa ja ne paineet näytää 1 tai vähän alle. Sitten kun antaa kierroksia koneeseen, nousee 2-3.Petri M. kirjoitti:Kerropas nyt vielä mitkä ne alhaiset öljynpaineet on? vai menikö minulta ohi...
Eli meinaat ettei haittaa? Jättäisit korjaamatta?Petri M. kirjoitti:ei ole kyllä p*skankaan väliä vaikka ne olisivat manuaalilla tai automaatilla vapaalla yhden pinnassa ja vaihde silmässä jopa hieman alle yksi.
-sami-
-
JACKHAMMER
- Vakiokalustoa

- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
nuo 0.3bar on siis mitä käyttöohjekirja kertoo tyhjäkäynnille.
se mb:n mittari on muutenkin "sinne päin" joten ei muutako oikea paine mittari kiinni ja kattoon todelliset paineet...
omassa 300tdt:ssä tyhjäkäynnillä reilut 1bar kun kiekat nousee 1200-1400rpm on mittari JO 3:lla.. joten ei mitään muutako rengasta tiehen ja menoksi.
se mb:n mittari on muutenkin "sinne päin" joten ei muutako oikea paine mittari kiinni ja kattoon todelliset paineet...
omassa 300tdt:ssä tyhjäkäynnillä reilut 1bar kun kiekat nousee 1200-1400rpm on mittari JO 3:lla.. joten ei mitään muutako rengasta tiehen ja menoksi.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi




