190 E 2.6 öljynpaineongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
SamiPJH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 20.07.2006 13:15

190 E 2.6 öljynpaineongelma

Viesti Kirjoittaja SamiPJH »

Tervehdys,

Sedälläni on uudesta asti ollut 190e 2.6, taitaa olla vm. 89 tai 90, muovi helmoilla kuitenkin. Nyt tuota autoa alkoi riivaamaan alhaiset öljynpaineet ja auto vietiin huoltoon. Samalla tehtiin normaali 300tkm huolto. Autossa on kuulemma nokat kuluneet vaihtokuntoon, saattoipa olla jotain muutakin, mutta näin tuli diagnoosi merkkihuollosta. Kustannusarvio tuolle osille ja työlle 3500 euroa.

Mitenpä näin MB ihmisinä asian ratkaisisitte? Korjataan vanha? Hommata vaihtokone? Vai mitä muuta?

Setä alkaa kallistua vanhan korjaamiseen... Itse hävittäisin auton pois.

-sami-
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Ilmeisesti on ajettu huonoilla öljyillä tai öljynvaihtoväli ollut liian pitkä. Nettiautosta kattelet paljonko vastaava auto maksaa tänä päivänä ja sitten pähkäilet mitä teet. Vaihtonokkaa vaan alle ja samalla kunnostus. 3500 euroa kuulostaa paljolta, eiköhän niitä ammattitaitoisia korjaamoja ole muitakin kuin merkkihuolto ja hinta-arvion saa tarkemmaksi. Vaikea sanoa mitään kun ei tiedä mitä on syönyt.
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: 190e 2.6 ölynpaineongelma

Viesti Kirjoittaja kleitos »

SamiPJH kirjoitti:Tervehdys,

Sedälläni on uudesta asti ollut 190e 2.6, taitaa olla vm. 89 tai 90, muovi helmoilla kuitenkin. Nyt tuota autoa alkoi riivaamaan alhaiset öljynpaineet ja auto vietiin huoltoon. Samalla tehtiin normaali 300tkm huolto. Autossa on kuulemma nokat kuluneet vaihtokuntoon, saattoipa olla jotain muutakin, mutta näin tuli diagnoosi merkkihuollosta. Kustannusarvio tuolle osille ja työlle 3500 euroa.

Mitenpä näin MB ihmisinä asian ratkaisisitte? Korjataan vanha? Hommata vaihtokone? Vai mitä muuta?

Setä alkaa kallistua vanhan korjaamiseen... Itse hävittäisin auton pois.

-sami-
8) Terve! Tuohon kyllä täytyy sanoa että kustannuarvio on ns. tolkuton :twisted: Osien hinta on muistaakseni n. 500€uroa ja n. neljän tunnin työ ammattimieheltä :roll: Tuolla rahallahan saa jo monta kunnossa olevaa vaihtomoottoria eikä auton arvokaan taida paljon enempää olla, poislukien käyttöarvo :lol:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14279
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tervehdys. Tuon ikäluokan autossa saattaa olla vielä pehmeämmästä materiaalista valmistettu nokka-akseli. Materiaalimuutos tehtiin vuoden 1989 aikana. Mutta joka tapauksessa, nokkia on vaihdettu M102/M103:een kilometreillä alle puolet tuosta.

Ehdottomasti nokka kannattaa vaihtaa, ja ei varmaankaan samassa paikassa, mistä tuo kustannusarvio on annettu. Katso vinkkejä täältä, mitä samalla kannattaisi vaihtaa. Pätee varmasti M103:eenkin. Varaosien hitnoja kannattaa katsoa osoitteesta www.kl-varaosat.fi .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
SamiPJH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 20.07.2006 13:15

Re: 190e 2.6 ölynpaineongelma

Viesti Kirjoittaja SamiPJH »

kleitos kirjoitti: 8) Terve! Tuohon kyllä täytyy sanoa että kustannuarvio on ns. tolkuton :twisted: Osien hinta on muistaakseni n. 500€uroa ja n. neljän tunnin työ ammattimieheltä :roll: Tuolla rahallahan saa jo monta kunnossa olevaa vaihtomoottoria eikä auton arvokaan taida paljon enempää olla, poislukien käyttöarvo :lol:
Soittelin äsken sedälleni. Sanoi että siihen oli laskettu työtä 2 päivää ja osien hinta n. 2500€. Pitänee hakea häneltä se lista mihin oli lueteltu kaikki osat.

Onkos hyviä korjaamovaihtoehtoja tarjolla Lappeenranta-Imatra seudulta?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14279
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 190e 2.6 ölynpaineongelma

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

SamiPJH kirjoitti:Onkos hyviä korjaamovaihtoehtoja tarjolla Lappeenranta-Imatra seudulta?
Foorumilla on suosittu näköjään Teittoa .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mezman300E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mezman300E »

Toi hinta on aivan ryöstö :evil:
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."

Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Kerropas nyt vielä mitkä ne alhaiset öljynpaineet on? vai menikö minulta ohi...

ei ole kyllä p*skankaan väliä vaikka ne olisivat manuaalilla tai automaatilla vapaalla yhden pinnassa ja vaihde silmässä jopa hieman alle yksi.

Tehdas ilmoittaa edelleen sen 0.3 ohjearvoksi alimmalle paineelle?...siinä vaiheessa kun öljynpaineet eivät nouse HETI kierroksilla tappiin tai kone kuluttaa öljyä huomattavasti eikä vuoda sitä ja venttiilivarrenkumit ovat kunnossa niin silloin on syytä huoleen.

ja tuo hinta-arvio ei jää kauaksi auton todellisesta arvosta joten järki käteen...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
SamiPJH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 20.07.2006 13:15

Viesti Kirjoittaja SamiPJH »

Petri M. kirjoitti:Kerropas nyt vielä mitkä ne alhaiset öljynpaineet on? vai menikö minulta ohi...
Juu siis ei mennyt ohi. Kävinpä tuossa viikonloppuna tarkistamassa ja ne paineet näytää 1 tai vähän alle. Sitten kun antaa kierroksia koneeseen, nousee 2-3.
Petri M. kirjoitti:ei ole kyllä p*skankaan väliä vaikka ne olisivat manuaalilla tai automaatilla vapaalla yhden pinnassa ja vaihde silmässä jopa hieman alle yksi.
Eli meinaat ettei haittaa? Jättäisit korjaamatta?

-sami-
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

nuo 0.3bar on siis mitä käyttöohjekirja kertoo tyhjäkäynnille.
se mb:n mittari on muutenkin "sinne päin" joten ei muutako oikea paine mittari kiinni ja kattoon todelliset paineet...
omassa 300tdt:ssä tyhjäkäynnillä reilut 1bar kun kiekat nousee 1200-1400rpm on mittari JO 3:lla.. joten ei mitään muutako rengasta tiehen ja menoksi.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Vastaa Viestiin