MB 190 200d -> 300td apua

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
gear
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 26.07.2006 20:27
Paikkakunta: Kemi

MB 190 200d -> 300td apua

Viesti Kirjoittaja gear »

Elikka tarkotuksen ois ostaa tommonen 200d mese ja siihen sitten jonku ajan paasta hommata jostain 300td kone. mita mahdollisesti pitaa vaihtaa etta saa vehkeet katsastettua? ja mista halvalla 300td kone? terv: amanoori
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

osta suoraa se 300dt.. pitää vaihtaa melkein koko voimansiirto myös. tulee halvemmaks..
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Käytännössä aika kinkkinen homma ja kalliskin muuttaa normi 190d kolmelitraiseksi turboksi. Aihioksi kannattaa hommata 190 16v tai 190 2.6E. Näissä on isot jarrut ja vahvempi voimansiirto vakiona, paitsi 2.6:ssa on normaali vaihdelaatikko.

Myös alkuperäinen teholukema ko. vehkeissä on riittävän suuri.

Aivan ensimmäiseksi projektiksi ei kannata tämmöistä ottaa. Tee vaikka koeturbotus 200d koneeseen....:)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

JP74 kirjoitti: Aivan ensimmäiseksi projektiksi ei kannata tämmöistä ottaa. Tee vaikka koeturbotus 200d koneeseen....:)
Öhöm :oops:

Tuota saattaa monella mielenkiinto loppua tuossa projektissa jos tekee koeturbotuksen ja kestää esim. 230km niinku mulla se yks kone :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

On kuitenkin paljon halvempi räjäytellä noita 200d koneita....Kyllä ne kyrvähtää 300dt koneetkin jossain vaiheessa, kun kuitenkin kokeillaan huippuja yms.

Paljon helpompi on aluksi tehdä turbotus paikallaan olevaan moottoriin, kuin mulkata koko auto uusiksi. Vastoinkäymisiltä ei välty kukaan, joka sortuu tuohon 7mm elemntit pumpussa linjalle.... :wink:

Kannentiivisteet yms. pikkujutut on herkästi jokavuotisia projekteja, jos autolla ajaa kaikki ajonsa ja omaa raskaan kaasujalan.

Mun mielestä on luonteen heikkoutta, jos antaa periksi alle kymmenen särkyneen moottorin.... :roll:
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

JP74 kirjoitti: Paljon helpompi on aluksi tehdä turbotus paikallaan olevaan moottoriin, kuin mulkata koko auto uusiksi. Vastoinkäymisiltä ei välty kukaan, joka sortuu tuohon 7mm elemntit pumpussa linjalle.... :wink:
TOTTA :!:
Mun mielestä on luonteen heikkoutta, jos antaa periksi alle kymmenen särkyneen moottorin.... :roll:
Ja totta tämäkin....
Nimim. neljäs kone tälle kesälle työn alla :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
jantti89
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 27.11.2008 14:27

Re: MB 190 200d -> 300td apua

Viesti Kirjoittaja jantti89 »

gear kirjoitti:Elikka tarkotuksen ois ostaa tommonen 200d mese ja siihen sitten jonku ajan paasta hommata jostain 300td kone. mita mahdollisesti pitaa vaihtaa etta saa vehkeet katsastettua? ja mista halvalla 300td kone? terv: amanoori
ite rakensin 190 2.0d:stä 3.0td.
jarrut piti vaihtaa, perä piti vaihtaa, vetarit piti vaihtaa, laatikko vaihtaa, korvakkeita tehä uusiksi, kardaani lyhentää, vaihde vivut lyhentää, keula mulkata uusiksi ko 190 keula ahas tolle koneelle. no olin tos menossa katsastamaan sitä viikko sitten. muuten ois kelvannu mut se rupes vaatimaan abs jarruja siihen koska sitä verrataan 190 2.6e:hen ja niissä on kaikissa abs.

onko kellään vinkkejä miten vois saada leiman ilman absien asennusta? se ei oo mikään pikku homma laittaa abseja autoon.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: MB 190 200d -> 300td apua

Viesti Kirjoittaja Sami T »

jantti89 kirjoitti: ite rakensin 190 2.0d:stä 3.0td.
jarrut piti vaihtaa, perä piti vaihtaa, vetarit piti vaihtaa, laatikko vaihtaa, korvakkeita tehä uusiksi, kardaani lyhentää, vaihde vivut lyhentää, keula mulkata uusiksi ko 190 keula ahas tolle koneelle. no olin tos menossa katsastamaan sitä viikko sitten. muuten ois kelvannu mut se rupes vaatimaan abs jarruja siihen koska sitä verrataan 190 2.6e:hen ja niissä on kaikissa abs.

onko kellään vinkkejä miten vois saada leiman ilman absien asennusta? se ei oo mikään pikku homma laittaa abseja autoon.
ei se ilman petkutusta onnistu
mitä tähän laittais
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 15.09.2006 15:27
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja mitä tähän laittais »

Jube kirjoitti:
JP74 kirjoitti: Aivan ensimmäiseksi projektiksi ei kannata tämmöistä ottaa. Tee vaikka koeturbotus 200d koneeseen....:)
Öhöm :oops:

Tuota saattaa monella mielenkiinto loppua tuossa projektissa jos tekee koeturbotuksen ja kestää esim. 230km niinku mulla se yks kone :lol:
Tais olla kaasujalka melko raskas. Kone kasaan --> kaasu pohjaan ja kestää minkä kestää... :?:
S124 300TD -89 (PPD)
S202 220TD -97
W124 200D -85/93

ex.S203 220cdi -01 ensimmäinen ja viimeinen.
Vastaa Viestiin