MB 190 200d -> 300td apua
MB 190 200d -> 300td apua
Elikka tarkotuksen ois ostaa tommonen 200d mese ja siihen sitten jonku ajan paasta hommata jostain 300td kone. mita mahdollisesti pitaa vaihtaa etta saa vehkeet katsastettua? ja mista halvalla 300td kone? terv: amanoori
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Käytännössä aika kinkkinen homma ja kalliskin muuttaa normi 190d kolmelitraiseksi turboksi. Aihioksi kannattaa hommata 190 16v tai 190 2.6E. Näissä on isot jarrut ja vahvempi voimansiirto vakiona, paitsi 2.6:ssa on normaali vaihdelaatikko.
Myös alkuperäinen teholukema ko. vehkeissä on riittävän suuri.
Aivan ensimmäiseksi projektiksi ei kannata tämmöistä ottaa. Tee vaikka koeturbotus 200d koneeseen....
Myös alkuperäinen teholukema ko. vehkeissä on riittävän suuri.
Aivan ensimmäiseksi projektiksi ei kannata tämmöistä ottaa. Tee vaikka koeturbotus 200d koneeseen....

ÖhömJP74 kirjoitti: Aivan ensimmäiseksi projektiksi ei kannata tämmöistä ottaa. Tee vaikka koeturbotus 200d koneeseen....

Tuota saattaa monella mielenkiinto loppua tuossa projektissa jos tekee koeturbotuksen ja kestää esim. 230km niinku mulla se yks kone

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
On kuitenkin paljon halvempi räjäytellä noita 200d koneita....Kyllä ne kyrvähtää 300dt koneetkin jossain vaiheessa, kun kuitenkin kokeillaan huippuja yms.
Paljon helpompi on aluksi tehdä turbotus paikallaan olevaan moottoriin, kuin mulkata koko auto uusiksi. Vastoinkäymisiltä ei välty kukaan, joka sortuu tuohon 7mm elemntit pumpussa linjalle....
Kannentiivisteet yms. pikkujutut on herkästi jokavuotisia projekteja, jos autolla ajaa kaikki ajonsa ja omaa raskaan kaasujalan.
Mun mielestä on luonteen heikkoutta, jos antaa periksi alle kymmenen särkyneen moottorin....
Paljon helpompi on aluksi tehdä turbotus paikallaan olevaan moottoriin, kuin mulkata koko auto uusiksi. Vastoinkäymisiltä ei välty kukaan, joka sortuu tuohon 7mm elemntit pumpussa linjalle....

Kannentiivisteet yms. pikkujutut on herkästi jokavuotisia projekteja, jos autolla ajaa kaikki ajonsa ja omaa raskaan kaasujalan.
Mun mielestä on luonteen heikkoutta, jos antaa periksi alle kymmenen särkyneen moottorin....

TOTTAJP74 kirjoitti: Paljon helpompi on aluksi tehdä turbotus paikallaan olevaan moottoriin, kuin mulkata koko auto uusiksi. Vastoinkäymisiltä ei välty kukaan, joka sortuu tuohon 7mm elemntit pumpussa linjalle....![]()

Ja totta tämäkin....Mun mielestä on luonteen heikkoutta, jos antaa periksi alle kymmenen särkyneen moottorin....
Nimim. neljäs kone tälle kesälle työn alla

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: MB 190 200d -> 300td apua
ite rakensin 190 2.0d:stä 3.0td.gear kirjoitti:Elikka tarkotuksen ois ostaa tommonen 200d mese ja siihen sitten jonku ajan paasta hommata jostain 300td kone. mita mahdollisesti pitaa vaihtaa etta saa vehkeet katsastettua? ja mista halvalla 300td kone? terv: amanoori
jarrut piti vaihtaa, perä piti vaihtaa, vetarit piti vaihtaa, laatikko vaihtaa, korvakkeita tehä uusiksi, kardaani lyhentää, vaihde vivut lyhentää, keula mulkata uusiksi ko 190 keula ahas tolle koneelle. no olin tos menossa katsastamaan sitä viikko sitten. muuten ois kelvannu mut se rupes vaatimaan abs jarruja siihen koska sitä verrataan 190 2.6e:hen ja niissä on kaikissa abs.
onko kellään vinkkejä miten vois saada leiman ilman absien asennusta? se ei oo mikään pikku homma laittaa abseja autoon.
Re: MB 190 200d -> 300td apua
ei se ilman petkutusta onnistujantti89 kirjoitti: ite rakensin 190 2.0d:stä 3.0td.
jarrut piti vaihtaa, perä piti vaihtaa, vetarit piti vaihtaa, laatikko vaihtaa, korvakkeita tehä uusiksi, kardaani lyhentää, vaihde vivut lyhentää, keula mulkata uusiksi ko 190 keula ahas tolle koneelle. no olin tos menossa katsastamaan sitä viikko sitten. muuten ois kelvannu mut se rupes vaatimaan abs jarruja siihen koska sitä verrataan 190 2.6e:hen ja niissä on kaikissa abs.
onko kellään vinkkejä miten vois saada leiman ilman absien asennusta? se ei oo mikään pikku homma laittaa abseja autoon.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Pe 15.09.2006 15:27
- Paikkakunta: Haukipudas
Tais olla kaasujalka melko raskas. Kone kasaan --> kaasu pohjaan ja kestää minkä kestää...Jube kirjoitti:ÖhömJP74 kirjoitti: Aivan ensimmäiseksi projektiksi ei kannata tämmöistä ottaa. Tee vaikka koeturbotus 200d koneeseen....![]()
Tuota saattaa monella mielenkiinto loppua tuossa projektissa jos tekee koeturbotuksen ja kestää esim. 230km niinku mulla se yks kone

S124 300TD -89 (PPD)
S202 220TD -97
W124 200D -85/93
ex.S203 220cdi -01 ensimmäinen ja viimeinen.
S202 220TD -97
W124 200D -85/93
ex.S203 220cdi -01 ensimmäinen ja viimeinen.