ahdistunutta lämpöasiaa..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MikkiEs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.05.2006 22:28

ahdistunutta lämpöasiaa..

Viesti Kirjoittaja MikkiEs »

alkaa ahdistus olla suuri kun vikaa ei tunnu löytyvän..250td nosti lämpöjä,vaihdettu termari,pahvi on ehjä ja vedetkin virtaa,niin missä vika..eli lämmöt nousee vain motariajossa,ja moottoria kuormitettaessa helposti yli sadan..normaalissa taajama-ajossa ei juuri ollenkaan... joten tässä utelen missä se vika voisi olla...
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

veikkaus että syyläri kummiski tukossa,vesi ei virtaa kunnolla.Motari nopeushan vastaa helposti jotain kärryn vetoo kun kaikenlaiset vastukset kasvaa :lol:Kyllähän se vesi voipi virrata mutta jos virtaa vaan 5 pillistä läpi eika 50 niin jäähdytys on aikas kehnoo .
aina vaan fixataan :) 230te -86
MikkiEs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.05.2006 22:28

Viesti Kirjoittaja MikkiEs »

millähän sen vois todeta LUOTETTAVASTI että ne vedet virtaa tai ei virtaa????
Avatar
Peltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: La 19.04.2003 22:57
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Tuulettimen viskokytkimessä voi olla vikaa. Kokeile toimivuutta kun lämpömittari näyttää yli sataa, niin sammutat moottorin ja kokeilet pyörittää käsin propellia. Se ei saisi pyöriä tyhjää silloin.
W124 250TD -89
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Tarkista nesteen täyttökorkin tiiviste ja ettei korkin pohjasta ole pudonnut se 5 centtisen kolikon kokoinen muovipyörylä paisuntasäiliöön. On meinaan juuri sen kokoinen, että toimii paisuntasäiliön letkuliitoksessa takaiskuventtiilinä ja häiritsee vesikiertoa...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
jone77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 12.12.2005 11:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

syyläri voi olla hyttysiä täynnä (siis ulko puolella) silloin ilma ei pääse virtaamaan kunnolla ja visko hourii . (ilmastahan se 250 td visko haistaa milloin pitää olla tönkkönä vaiko vapaana )
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
MikkiEs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.05.2006 22:28

Viesti Kirjoittaja MikkiEs »

kokeilin käsin sitä pyörittää 85 ja 105 asteessa,eikä ollu jäykkyydessä mitään eroa..oisko se visko sit paskana,ja jos on nii mitä se maksais...?
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Ei viskolla ole mitään merkitystä moottoritienopeuksissa. Ajoviima riittää paremmin kuin hyvin.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MikkiEs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.05.2006 22:28

Viesti Kirjoittaja MikkiEs »

hmm..siinä on ilm.kenno ekana,ja sen ropelli ei kyl pyöri missään vaiheessa..mutta kun ne lämmöt nousee taajamassaki jos antaa reippaammin happea..
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Tarkista se korkin "muovinasta"...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MikkiEs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.05.2006 22:28

Viesti Kirjoittaja MikkiEs »

täytyypä tsekata se..
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Korkki tai sen tiiviste vuotaa ( tai muu vastaava vuoto jäähdytysjärjestelmässä ), koska jos vika olisi viskossa, niin auton lämmöt nousisi kaupunkiliikenteessä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Meillä ainakin oli aika herkkä nostamaan lämpöjä tuo 250 TurboD ennen kuin revin syylärin pöydälle ja puhdistelin sitä ulkoa ja sisältä.

Päältäpäin jollain liuotin pesulla ja letkulla virutus. Sisältä päin pyykinpesuainetta ja kuumaa vettä yön yli ja virutus. Ilmastoinnin kennokin kannattaa putsata vaikka paineilmalla kun syyläri on takaa pois.

Tarkista myös että ne sivuräppänät on auki siitä konehuoneen koteloinnista. Ne on tehty avautumaan termostaatilla, mutta epäilen etteivät toimi monessakaan, joten ne voi teljetä auki. En tiedä onko noilla mitään merkitystä, mutta eikai ne turhanpäiten alkais tommosia väsäämään...

Ja tuskin kannattaa unohtaa vesipumppua eli onko kunnossa, uusi maksaa jotain 50-80€.
MikkiEs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.05.2006 22:28

Viesti Kirjoittaja MikkiEs »

kyllä se tahtoo kaupunkiajossaki sitä tehdä,varsinki ilmastointi päällä..vettä näytti hieman hukanneen..
Avatar
Peltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: La 19.04.2003 22:57
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

paloviita kirjoitti:Ei viskolla ole mitään merkitystä moottoritienopeuksissa. Ajoviima riittää paremmin kuin hyvin.
kyllä lämmöt nousee kovissakin vauhdeissa jos joutuu oikeen polkemaan ylämäkeen. 200D:ssä sen huomas hyvin kun se magneettipropelli lähti päälle niin lämmöt laski tosi nopeasti. Viskokytkin toimii niin huomaamatta että on vaikea sanoa koska se jäähdyttää.
W124 250TD -89
MikkiEs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.05.2006 22:28

Viesti Kirjoittaja MikkiEs »

eli visko ei ilmeisesti vedä kiinni,koska lämmöt ei missään vaiheessa osoita laskemisen merkkejä...ja kuten totesin kyllä se kaupungissakin nostaa niitä lämoöjä..eli oisko se se p-keleen visko...lämmöt pysyy aisoissa jos ajaa tasaisesti sellasta 80-90km/h,ni sillon lämmöt on vähä yli 80,mutta jos vähääkään polkee ni ne nousee satkuun tosi nopsaan.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kokeile onko se syyläri kuuma siitä pinnasta, kun koneessa riittävä lämpö, jos ei niin neesut voi virrata ihan hyvin, mutta niin paljon kaikkia nöyhtää ja paskaa syylärin sisä pinnassa ja putkistoissa, jotta ei jäähdytä kunnolla. toinen mikä tulee mieleen, niin pakoputki. jos se on ihan tukossa, niin voisin oletta, että nostaa herkemmin lämpöjä? onko autoo viritetty? sekin nostaa lämpöjä, kun antaa kunnolla hanaa. ja jos kesällä nostaa lämöjä kaupungissa, niin se on normaalia. tietenkin tuulettimen pitäis alkaa jossainkohtaa puhiseen.
W201 250DT 20V
w201 190E
jone77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 12.12.2005 11:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

onhan termari original osa :?: oon jostain topikista lukenut et tarvike termarit ei aina pelais
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
MikkiEs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.05.2006 22:28

Viesti Kirjoittaja MikkiEs »

on originaali termari..hmm,siinä kyllä oli päässy pakosarjasta karkaamaan pari mutteria ja siten falskaamaan siitä,joten oisko se voinu mennä siitä tukkoiseks.se meinaa kerkes vuotaa siitä jonkin aikaa.
MikkiEs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.05.2006 22:28

Viesti Kirjoittaja MikkiEs »

niin joo unohdin mainita että autoo ei oo viritetty..
Avatar
Peltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: La 19.04.2003 22:57
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Jos on vehkeet kunnossa niin ei pitäis ylikuumentua vaikka olis pumppua rukattu. Mun autos on syöttöä lisätty ja se ei lämpene liikaa vaikka yrittäis. 27asteen helteellä asuntovaunu peräs ajoin loivaan ylämäkeen kaasu pohjassa minuuttikaupalla ja lämmöt nousi vaan siihen 80asteesta seuraavaan viivaan mutta ei yhtään enempää. Tasasella laski aika nopeasti viivojen puoleenväliin.
W124 250TD -89
MikkiEs
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 28.05.2006 22:28

Viesti Kirjoittaja MikkiEs »

no joo,noitten faktojen valossa,kyllä siinä jotai feeluu on..en vaa tajuu sitä kun kaup.ajossa nostaa vähän iv-päällä,ja sitten motarilla nostaa roimemmin,ja varsinki jos tulee mäki ni sit nostaa tosi ylös.
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Re: ahdistunutta lämpöasiaa..

Viesti Kirjoittaja Soininen »

nastyniko kirjoitti:alkaa ahdistus olla suuri kun vikaa ei tunnu löytyvän..250td nosti lämpöjä helposti yli sadan..normaalissa taajama-ajossa ei juuri ollenkaan... joten tässä utelen missä se vika voisi olla...
110astetta On asteissa mesen mittarissa vasta normaalin yläraja. Siinnä käynnistyy myös puhallin. :wink:
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Vastaa Viestiin