ahdistunutta lämpöasiaa..
ahdistunutta lämpöasiaa..
alkaa ahdistus olla suuri kun vikaa ei tunnu löytyvän..250td nosti lämpöjä,vaihdettu termari,pahvi on ehjä ja vedetkin virtaa,niin missä vika..eli lämmöt nousee vain motariajossa,ja moottoria kuormitettaessa helposti yli sadan..normaalissa taajama-ajossa ei juuri ollenkaan... joten tässä utelen missä se vika voisi olla...
Tarkista nesteen täyttökorkin tiiviste ja ettei korkin pohjasta ole pudonnut se 5 centtisen kolikon kokoinen muovipyörylä paisuntasäiliöön. On meinaan juuri sen kokoinen, että toimii paisuntasäiliön letkuliitoksessa takaiskuventtiilinä ja häiritsee vesikiertoa...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Korkki tai sen tiiviste vuotaa ( tai muu vastaava vuoto jäähdytysjärjestelmässä ), koska jos vika olisi viskossa, niin auton lämmöt nousisi kaupunkiliikenteessä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Meillä ainakin oli aika herkkä nostamaan lämpöjä tuo 250 TurboD ennen kuin revin syylärin pöydälle ja puhdistelin sitä ulkoa ja sisältä.
Päältäpäin jollain liuotin pesulla ja letkulla virutus. Sisältä päin pyykinpesuainetta ja kuumaa vettä yön yli ja virutus. Ilmastoinnin kennokin kannattaa putsata vaikka paineilmalla kun syyläri on takaa pois.
Tarkista myös että ne sivuräppänät on auki siitä konehuoneen koteloinnista. Ne on tehty avautumaan termostaatilla, mutta epäilen etteivät toimi monessakaan, joten ne voi teljetä auki. En tiedä onko noilla mitään merkitystä, mutta eikai ne turhanpäiten alkais tommosia väsäämään...
Ja tuskin kannattaa unohtaa vesipumppua eli onko kunnossa, uusi maksaa jotain 50-80€.
Päältäpäin jollain liuotin pesulla ja letkulla virutus. Sisältä päin pyykinpesuainetta ja kuumaa vettä yön yli ja virutus. Ilmastoinnin kennokin kannattaa putsata vaikka paineilmalla kun syyläri on takaa pois.
Tarkista myös että ne sivuräppänät on auki siitä konehuoneen koteloinnista. Ne on tehty avautumaan termostaatilla, mutta epäilen etteivät toimi monessakaan, joten ne voi teljetä auki. En tiedä onko noilla mitään merkitystä, mutta eikai ne turhanpäiten alkais tommosia väsäämään...
Ja tuskin kannattaa unohtaa vesipumppua eli onko kunnossa, uusi maksaa jotain 50-80€.
kyllä lämmöt nousee kovissakin vauhdeissa jos joutuu oikeen polkemaan ylämäkeen. 200D:ssä sen huomas hyvin kun se magneettipropelli lähti päälle niin lämmöt laski tosi nopeasti. Viskokytkin toimii niin huomaamatta että on vaikea sanoa koska se jäähdyttää.paloviita kirjoitti:Ei viskolla ole mitään merkitystä moottoritienopeuksissa. Ajoviima riittää paremmin kuin hyvin.
W124 250TD -89
eli visko ei ilmeisesti vedä kiinni,koska lämmöt ei missään vaiheessa osoita laskemisen merkkejä...ja kuten totesin kyllä se kaupungissakin nostaa niitä lämoöjä..eli oisko se se p-keleen visko...lämmöt pysyy aisoissa jos ajaa tasaisesti sellasta 80-90km/h,ni sillon lämmöt on vähä yli 80,mutta jos vähääkään polkee ni ne nousee satkuun tosi nopsaan.
kokeile onko se syyläri kuuma siitä pinnasta, kun koneessa riittävä lämpö, jos ei niin neesut voi virrata ihan hyvin, mutta niin paljon kaikkia nöyhtää ja paskaa syylärin sisä pinnassa ja putkistoissa, jotta ei jäähdytä kunnolla. toinen mikä tulee mieleen, niin pakoputki. jos se on ihan tukossa, niin voisin oletta, että nostaa herkemmin lämpöjä? onko autoo viritetty? sekin nostaa lämpöjä, kun antaa kunnolla hanaa. ja jos kesällä nostaa lämöjä kaupungissa, niin se on normaalia. tietenkin tuulettimen pitäis alkaa jossainkohtaa puhiseen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Jos on vehkeet kunnossa niin ei pitäis ylikuumentua vaikka olis pumppua rukattu. Mun autos on syöttöä lisätty ja se ei lämpene liikaa vaikka yrittäis. 27asteen helteellä asuntovaunu peräs ajoin loivaan ylämäkeen kaasu pohjassa minuuttikaupalla ja lämmöt nousi vaan siihen 80asteesta seuraavaan viivaan mutta ei yhtään enempää. Tasasella laski aika nopeasti viivojen puoleenväliin.
W124 250TD -89
Re: ahdistunutta lämpöasiaa..
110astetta On asteissa mesen mittarissa vasta normaalin yläraja. Siinnä käynnistyy myös puhallin.nastyniko kirjoitti:alkaa ahdistus olla suuri kun vikaa ei tunnu löytyvän..250td nosti lämpöjä helposti yli sadan..normaalissa taajama-ajossa ei juuri ollenkaan... joten tässä utelen missä se vika voisi olla...

AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.