W124 300D ,jäähdytysneste ja ovet
W124 300D ,jäähdytysneste ja ovet
Mikä mahtaa olla oikea glykolin määrä paisuntatankissa? Jos pistän tavaraa esim.2-3cm alaraja-anturin yläpuolelle, glykolit häviävät taivaan tuuliin.Jos taas en tee mitään, pinta säilyy hieman anturin yläpuolella ja startin jälkeen merkkilamppu herjaa alhaisesta tasosta hetken? Onko muilla vastaavaa?
Etuovet taas ovat hieman notkahtaneet alaspäin, eikä aina mene kiinni kevyellä kädellä. Vaatiiko saranatappien uusintaa vai miten olette justeeranneet?
utelee vilpittömästi: J-PK
Etuovet taas ovat hieman notkahtaneet alaspäin, eikä aina mene kiinni kevyellä kädellä. Vaatiiko saranatappien uusintaa vai miten olette justeeranneet?
utelee vilpittömästi: J-PK
W124:n ovet ja glykolit
Itseasiassa minkäänlaista klappia ei tunnu olevan, kävin just nostelemassa ovia alareunasta.Kun ovi on puoliksi kiinni huomaa, että takareuna on muutaman millin alempana takaoven linjasta.Onkos siinä pystypalkin runkokappaleessa sitten säätövaraa?Vai pitäiskö laittaa saranan alle jotain korokelappuja?
Millä tasolla muissa meseissä on glykolit paisuntasäiliössä?
ihmettelee: J-PK
Millä tasolla muissa meseissä on glykolit paisuntasäiliössä?
ihmettelee: J-PK
Re: W124:n ovet ja glykolit
Kylmänä Kaltwasserstandissa ja lämpimänä yli sen.J-PK kirjoitti:Millä tasolla muissa meseissä on glykolit paisuntasäiliössä?
ihmettelee: J-PK
-- Tommi
Re: W124:n ovet ja glykolit
no sitä minäkin, eli sun täytyy sieltä sarana päästä säätää oven kohtaa, karmin vastakappaleesta sit hienosäätääJ-PK kirjoitti:Itseasiassa minkäänlaista klappia ei tunnu olevan, kävin just nostelemassa ovia alareunasta.Kun ovi on puoliksi kiinni huomaa, että takareuna on muutaman millin alempana takaoven linjasta.Onkos siinä pystypalkin runkokappaleessa sitten säätövaraa?Vai pitäiskö laittaa saranan alle jotain korokelappuja?
Millä tasolla muissa meseissä on glykolit paisuntasäiliössä?
ihmettelee: J-PK

Eli saranan pultit auki,mellapeltiä väliin jnpp?Ilmeisesti mitään "karmiruuveja"ei ole? Onneks saranat on sentään pulteilla, eikä hitsattu, kuten esim.Audissa.Eli säätöäkin on.
Edellisessä MB:ssäni (W123 200D) tuuli kerran paiskasi oven auki niin että roikkui n.5cm alaspäin.Nostin alreunasta rivakasti samntien ja jo vain oli ovi kohdallaan.Vaan tää tuntuu niin jäykältä...Vaan onhan siitä aikaakin, W123 meni lunastukseen -95.
Glykoli-homma ihmetyttää edelleen, toki olen huomannut ne kylmä ja lämmin-rajat.Oiskohan kellään ollut samanlaista ilmiötä?
t: J-PK
Edellisessä MB:ssäni (W123 200D) tuuli kerran paiskasi oven auki niin että roikkui n.5cm alaspäin.Nostin alreunasta rivakasti samntien ja jo vain oli ovi kohdallaan.Vaan tää tuntuu niin jäykältä...Vaan onhan siitä aikaakin, W123 meni lunastukseen -95.
Glykoli-homma ihmetyttää edelleen, toki olen huomannut ne kylmä ja lämmin-rajat.Oiskohan kellään ollut samanlaista ilmiötä?
t: J-PK
J-PK kirjoitti:Eli saranan pultit auki,mellapeltiä väliin jnpp?Ilmeisesti mitään "karmiruuveja"ei ole? Onneks saranat on sentään pulteilla, eikä hitsattu, kuten esim.Audissa.Eli säätöäkin on.
Edellisessä MB:ssäni (W123 200D) tuuli kerran paiskasi oven auki niin että roikkui n.5cm alaspäin.Nostin alreunasta rivakasti samntien ja jo vain oli ovi kohdallaan.Vaan tää tuntuu niin jäykältä...Vaan onhan siitä aikaakin, W123 meni lunastukseen -95.
Glykoli-homma ihmetyttää edelleen, toki olen huomannut ne kylmä ja lämmin-rajat.Oiskohan kellään ollut samanlaista ilmiötä?
t: J-PK
ei mitään mellapeltia, oven saa säädettyä joka suuntaan saranoista, karmin puolelta että oven puolelta, eli suuntia riittää mitä säätää

Eikös ylimääräinen paisuntasäiliö ole W126:ssa ja siinäkin sillä on käyttöä vain siinä tapauksessa, että kone keittää.k.j kirjoitti:Eikös siellä 300:ssa ole se toinen paisuntasäiliö?
Voisiko johtua tästä,että ylimääräinen katoaa sinne lokarin sisälle!
Olisiko kyse sittenkin siitä, että paisuntasäiliössä on liikaa tavaraa kylmänä. Kun kone lykkää tankkiin lisää ainetta ja painetta lämmitessään, sitä joutuu ylivuotoletkusta pihalle. Koneen jäähtyessä pinta tippuu sitten dramaattisen näköisesti.
Ohjekirjassa on selitetty nesteen oikea taso kylmänä. Täytä siihen ja seuraa tilannetta. Nuo auton nesteenpinnan anturit voivat joskus olla kovin "yliherkkiä".
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97