W124 300D ,jäähdytysneste ja ovet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
J-PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:00
Paikkakunta: Lapeenranta/Vantaa

W124 300D ,jäähdytysneste ja ovet

Viesti Kirjoittaja J-PK »

Mikä mahtaa olla oikea glykolin määrä paisuntatankissa? Jos pistän tavaraa esim.2-3cm alaraja-anturin yläpuolelle, glykolit häviävät taivaan tuuliin.Jos taas en tee mitään, pinta säilyy hieman anturin yläpuolella ja startin jälkeen merkkilamppu herjaa alhaisesta tasosta hetken? Onko muilla vastaavaa?

Etuovet taas ovat hieman notkahtaneet alaspäin, eikä aina mene kiinni kevyellä kädellä. Vaatiiko saranatappien uusintaa vai miten olette justeeranneet?

utelee vilpittömästi: J-PK
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

siis onko ovissa "klappia" jo ? , eli kun otat oven päästä kiinni ja nostelet ja laskelet niin onko klappia pystysuunnassa?
J-PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:00
Paikkakunta: Lapeenranta/Vantaa

W124:n ovet ja glykolit

Viesti Kirjoittaja J-PK »

Itseasiassa minkäänlaista klappia ei tunnu olevan, kävin just nostelemassa ovia alareunasta.Kun ovi on puoliksi kiinni huomaa, että takareuna on muutaman millin alempana takaoven linjasta.Onkos siinä pystypalkin runkokappaleessa sitten säätövaraa?Vai pitäiskö laittaa saranan alle jotain korokelappuja?

Millä tasolla muissa meseissä on glykolit paisuntasäiliössä?
ihmettelee: J-PK
Kangas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 11.07.2003 20:53
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Re: W124:n ovet ja glykolit

Viesti Kirjoittaja Kangas »

J-PK kirjoitti:Millä tasolla muissa meseissä on glykolit paisuntasäiliössä?
ihmettelee: J-PK
Kylmänä Kaltwasserstandissa ja lämpimänä yli sen.

-- Tommi
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

:roll: Eikös siellä 300:ssa ole se toinen paisuntasäiliö?
Voisiko johtua tästä,että ylimääräinen katoaa sinne lokarin sisälle! :lol:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W124:n ovet ja glykolit

Viesti Kirjoittaja epk »

J-PK kirjoitti:Itseasiassa minkäänlaista klappia ei tunnu olevan, kävin just nostelemassa ovia alareunasta.Kun ovi on puoliksi kiinni huomaa, että takareuna on muutaman millin alempana takaoven linjasta.Onkos siinä pystypalkin runkokappaleessa sitten säätövaraa?Vai pitäiskö laittaa saranan alle jotain korokelappuja?

Millä tasolla muissa meseissä on glykolit paisuntasäiliössä?
ihmettelee: J-PK
no sitä minäkin, eli sun täytyy sieltä sarana päästä säätää oven kohtaa, karmin vastakappaleesta sit hienosäätää :wink:
J-PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:00
Paikkakunta: Lapeenranta/Vantaa

Viesti Kirjoittaja J-PK »

Eli saranan pultit auki,mellapeltiä väliin jnpp?Ilmeisesti mitään "karmiruuveja"ei ole? Onneks saranat on sentään pulteilla, eikä hitsattu, kuten esim.Audissa.Eli säätöäkin on.
Edellisessä MB:ssäni (W123 200D) tuuli kerran paiskasi oven auki niin että roikkui n.5cm alaspäin.Nostin alreunasta rivakasti samntien ja jo vain oli ovi kohdallaan.Vaan tää tuntuu niin jäykältä...Vaan onhan siitä aikaakin, W123 meni lunastukseen -95.

Glykoli-homma ihmetyttää edelleen, toki olen huomannut ne kylmä ja lämmin-rajat.Oiskohan kellään ollut samanlaista ilmiötä?
t: J-PK
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

J-PK kirjoitti:Eli saranan pultit auki,mellapeltiä väliin jnpp?Ilmeisesti mitään "karmiruuveja"ei ole? Onneks saranat on sentään pulteilla, eikä hitsattu, kuten esim.Audissa.Eli säätöäkin on.
Edellisessä MB:ssäni (W123 200D) tuuli kerran paiskasi oven auki niin että roikkui n.5cm alaspäin.Nostin alreunasta rivakasti samntien ja jo vain oli ovi kohdallaan.Vaan tää tuntuu niin jäykältä...Vaan onhan siitä aikaakin, W123 meni lunastukseen -95.

Glykoli-homma ihmetyttää edelleen, toki olen huomannut ne kylmä ja lämmin-rajat.Oiskohan kellään ollut samanlaista ilmiötä?
t: J-PK

ei mitään mellapeltia, oven saa säädettyä joka suuntaan saranoista, karmin puolelta että oven puolelta, eli suuntia riittää mitä säätää :P
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

k.j kirjoitti::roll: Eikös siellä 300:ssa ole se toinen paisuntasäiliö?
Voisiko johtua tästä,että ylimääräinen katoaa sinne lokarin sisälle! :lol:
Eikös ylimääräinen paisuntasäiliö ole W126:ssa ja siinäkin sillä on käyttöä vain siinä tapauksessa, että kone keittää.

Olisiko kyse sittenkin siitä, että paisuntasäiliössä on liikaa tavaraa kylmänä. Kun kone lykkää tankkiin lisää ainetta ja painetta lämmitessään, sitä joutuu ylivuotoletkusta pihalle. Koneen jäähtyessä pinta tippuu sitten dramaattisen näköisesti.
Ohjekirjassa on selitetty nesteen oikea taso kylmänä. Täytä siihen ja seuraa tilannetta. Nuo auton nesteenpinnan anturit voivat joskus olla kovin "yliherkkiä".
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin