W124 200d -86 KYTKIN
W124 200d -86 KYTKIN
Nyt sitten lopetti mesen kytkin irroittamasta... Tuntuu että olisi paineet hävöksissä.. Muutaman kerran kuin pumppaa niin kytkin normaali. Mikähän voisi vanhaa rouvaa vaivata??
Re: W124 200d -86 KYTKIN
Simex kirjoitti:Nyt sitten lopetti mesen kytkin irroittamasta... Tuntuu että olisi paineet hävöksissä.. Muutaman kerran kuin pumppaa niin kytkin normaali. Mikähän voisi vanhaa rouvaa vaivata??


Jääkö kytkinpoljin pohjaan niin että veto jää päälle? Kytkin ei siis irrota ja poljn jää pohjaan? Tällöin vika on todennäköisesti sylinterissä, joka on polkimen vieressä. Sylinterin kumien ohivuoto menee takaisin säiliöön, jolloin nestettä ei näy maassa, eikä sitä kulu. Jos taas vaihdelaatikon kyljessä oleva sylinteri vuotaa, niin se valuttaa nestettä maahan. Kytkinnestehän on mekkerissä samaa tavaraa kuin jarruneste, joten seurailepa sen kulutusta.
Meillä oli se polkimen viereinen sylinteri rikki (En ikinä muista kumpi on pää- ja kumpi työsylinteri). Poljin jäi satunnaisesti pohjaan. Vaihdettiin sylinteri ja nyt pelaa kuin junan vessa.
Vika voi olla myös siinä, että järjestelmässä on yksinkertaisesti ilmaa. Ensiavuksi kannattaa koittaa ilmata.
Meillä oli se polkimen viereinen sylinteri rikki (En ikinä muista kumpi on pää- ja kumpi työsylinteri). Poljin jäi satunnaisesti pohjaan. Vaihdettiin sylinteri ja nyt pelaa kuin junan vessa.
Vika voi olla myös siinä, että järjestelmässä on yksinkertaisesti ilmaa. Ensiavuksi kannattaa koittaa ilmata.
Kyllä ne kannattaa suosiolla vaihtaa molemmat, Kytkimen pää ja työsylinteri. Pääsylinteri on se polkimen juuressa oleva, joka itsellänikin alkoi puolisen vuotta sitten temppuilemaan. Jäi poljin pohjaan risteysalueella.
Vaihdoin ensin pelkän pääsylinterin, mutta työsylinteri alkoi vuotaa heti sen jälkeen, jolloin vaihdoin senkin. Kannattaa vaihtaa samalla kertaa molemmat, on halpoja osia ja säästyy ylimääräiseltä harmilta. Alle satasella saat molemmat sylinterit.
Vaihdoin ensin pelkän pääsylinterin, mutta työsylinteri alkoi vuotaa heti sen jälkeen, jolloin vaihdoin senkin. Kannattaa vaihtaa samalla kertaa molemmat, on halpoja osia ja säästyy ylimääräiseltä harmilta. Alle satasella saat molemmat sylinterit.
Passat Variant 1.9TDI 2001