W124 200d -86 KYTKIN

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Simex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 12.06.2006 18:09
Paikkakunta: 09

W124 200d -86 KYTKIN

Viesti Kirjoittaja Simex »

Nyt sitten lopetti mesen kytkin irroittamasta... Tuntuu että olisi paineet hävöksissä.. Muutaman kerran kuin pumppaa niin kytkin normaali. Mikähän voisi vanhaa rouvaa vaivata??
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: W124 200d -86 KYTKIN

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Simex kirjoitti:Nyt sitten lopetti mesen kytkin irroittamasta... Tuntuu että olisi paineet hävöksissä.. Muutaman kerran kuin pumppaa niin kytkin normaali. Mikähän voisi vanhaa rouvaa vaivata??
8) Terve! Kytkimen työ tai poljinsylinteri varmaankin vuotaa, eikä näin ollen irroita :roll:
Avatar
Simex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 12.06.2006 18:09
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Simex »

No niin ajelin Oulusta kotia eli noin 631.8 km ( 8) ) ja kytkin toimii niin kuin mitään vikaa ei olisi koskaan ollutkaan.... :roll:
Avatar
Sampo N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 01.10.2003 11:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jääkö kytkinpoljin pohjaan niin että veto jää päälle? Kytkin ei siis irrota ja poljn jää pohjaan? Tällöin vika on todennäköisesti sylinterissä, joka on polkimen vieressä. Sylinterin kumien ohivuoto menee takaisin säiliöön, jolloin nestettä ei näy maassa, eikä sitä kulu. Jos taas vaihdelaatikon kyljessä oleva sylinteri vuotaa, niin se valuttaa nestettä maahan. Kytkinnestehän on mekkerissä samaa tavaraa kuin jarruneste, joten seurailepa sen kulutusta.

Meillä oli se polkimen viereinen sylinteri rikki (En ikinä muista kumpi on pää- ja kumpi työsylinteri). Poljin jäi satunnaisesti pohjaan. Vaihdettiin sylinteri ja nyt pelaa kuin junan vessa.

Vika voi olla myös siinä, että järjestelmässä on yksinkertaisesti ilmaa. Ensiavuksi kannattaa koittaa ilmata.
Avatar
Simex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 12.06.2006 18:09
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Simex »

Poljin meni velttona pohjaan mutta ei kytkenyt vaihdetta pois mutta silti palautti normaalisti polkimen ylös ... mutta samalla tapahtui muutakin outoa eli kytkin noin 600km myöhemmin normaali ja jopa täristys loppunut :shock:
Mutta mistä sinne olisi ilmaa mennyt ja nyt sitte samaa myten kadonnut ?
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Kyllä ne kannattaa suosiolla vaihtaa molemmat, Kytkimen pää ja työsylinteri. Pääsylinteri on se polkimen juuressa oleva, joka itsellänikin alkoi puolisen vuotta sitten temppuilemaan. Jäi poljin pohjaan risteysalueella.
Vaihdoin ensin pelkän pääsylinterin, mutta työsylinteri alkoi vuotaa heti sen jälkeen, jolloin vaihdoin senkin. Kannattaa vaihtaa samalla kertaa molemmat, on halpoja osia ja säästyy ylimääräiseltä harmilta. Alle satasella saat molemmat sylinterit.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Vastaa Viestiin