Nyt täytyy kysyä arvoisan Mersuforumin käyttäjiltä helpwarea eli... selitetäänpä lähtökohta ensin:
Nykyisin autona on nätisti tehtaan alkuperäisosilla tuunattu BMW 320d 1999 ja kun tähän luotettavaan vanhukseen on tullut kilometrejä jo aika reippaasti niin suunnitelmana on ollut lähteä etsimään uutta rautapalvelijaa, ehkäpä Saksan markkinoilta. Mobile.de on ollut viime aikoina ahkerassa käytössä ja jonkunlaista osviittaa on sieltä tullut saatua. Olen entisessä työssäni matkustanut jonkun verran mutta nyt asemapaikka ja työtehtävät muuttuvat joten dieseliä en välttämättä enää tarvitse, ei se nokivasara aivan poissuljettu kuitenkaan ole. Siispä katse kohti bensamoottoria, nykyisten polttoaineiden järkyttävistä hinnoista riippumatta. Liikkumaan on päästävä, ja mielellään laadukkaasti.
Entinen auto on siis 300-sarjan turbodiesel ja saman kokoluokan autoa olen etsimässä, mielellään turbomoottorilla, alavääntöjen fani kun olen. Olen haarukoinut perheeni ja itseni tarpeita ja yksi hyvin varteenotettava vaihtoehto seuraavaksi autoksi olisi vm. 2000 -> C-mallin (anteeksi Mersujen koodinumerot on Bemuihin tottuneella hieman hakusessa) sedan bensaturbo, mutta se mihinkä haluaisin teiltä apua on mobile.de sivuston tieto ko. auton kaupunkikulutuksesta, sivuston mukaan pikkubensamoottori C-mallissa vie 14,3 litraa satkulle kaupungissa - voiko tosiaan olla näin, sehän on yli tuplaten mitä maantiellä!
Muuta huomioitavaa C-mallista mikäli hyvän pirssin Saksasta sattuisin löytämään?
Nyt kun kerrotte puolueettomasti, irvailematta C-mallin plussat ja miinukset niin minusta saatte foruminne aktiivisen käyttäjän mikäli kaupat tulee!

Etukäteen kiittäen ja kumartaen,
Timo