BMW -> MB C 200 Kompressor Sedan

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
sirius18
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.05.2006 12:41

BMW -> MB C 200 Kompressor Sedan

Viesti Kirjoittaja sirius18 »

Aloha Mersukansa!

Nyt täytyy kysyä arvoisan Mersuforumin käyttäjiltä helpwarea eli... selitetäänpä lähtökohta ensin:

Nykyisin autona on nätisti tehtaan alkuperäisosilla tuunattu BMW 320d 1999 ja kun tähän luotettavaan vanhukseen on tullut kilometrejä jo aika reippaasti niin suunnitelmana on ollut lähteä etsimään uutta rautapalvelijaa, ehkäpä Saksan markkinoilta. Mobile.de on ollut viime aikoina ahkerassa käytössä ja jonkunlaista osviittaa on sieltä tullut saatua. Olen entisessä työssäni matkustanut jonkun verran mutta nyt asemapaikka ja työtehtävät muuttuvat joten dieseliä en välttämättä enää tarvitse, ei se nokivasara aivan poissuljettu kuitenkaan ole. Siispä katse kohti bensamoottoria, nykyisten polttoaineiden järkyttävistä hinnoista riippumatta. Liikkumaan on päästävä, ja mielellään laadukkaasti.

Entinen auto on siis 300-sarjan turbodiesel ja saman kokoluokan autoa olen etsimässä, mielellään turbomoottorilla, alavääntöjen fani kun olen. Olen haarukoinut perheeni ja itseni tarpeita ja yksi hyvin varteenotettava vaihtoehto seuraavaksi autoksi olisi vm. 2000 -> C-mallin (anteeksi Mersujen koodinumerot on Bemuihin tottuneella hieman hakusessa) sedan bensaturbo, mutta se mihinkä haluaisin teiltä apua on mobile.de sivuston tieto ko. auton kaupunkikulutuksesta, sivuston mukaan pikkubensamoottori C-mallissa vie 14,3 litraa satkulle kaupungissa - voiko tosiaan olla näin, sehän on yli tuplaten mitä maantiellä!

Muuta huomioitavaa C-mallista mikäli hyvän pirssin Saksasta sattuisin löytämään?

Nyt kun kerrotte puolueettomasti, irvailematta C-mallin plussat ja miinukset niin minusta saatte foruminne aktiivisen käyttäjän mikäli kaupat tulee! :-)

Etukäteen kiittäen ja kumartaen,

Timo
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12751
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tervetuloa foorumille :)

tuolta nyt vaikka alkuun kulutus lukemia yms. :

http://www.mercefreaken.com/ -> modellene
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Kysymys...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Kumpaa korimallia olet etsimässä :?:
W203
Kuva

Vai

W202
Kuva


Lisää Infoa
Viimeksi muokannut IsoE, Su 09.07.2006 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kyllähän moottorin saa kuluttamaan vaikka mitä, jos ajaa koko ajan kuin vatanen täyskiihdytyksestä täysjarrutukseen ja takaisin. Mutta tuo reilun 14 l:n kulutus on kyllä ihan huuhaata, sanon minä. Omilla 230 Kompressor-koneillani (vanhempi ja uudempi) on maantiellä tupannut kulumaan 7:llä alkavasti. Kaupungissa 9:llä alkavasti ja talvella litran verran enemmän. 203-korin 1,8-litraisella laina-230 Kompressorilla ajellessani (raportti Koeajot-puolella) kulutukset olivat hyvin pitkälle samaa luokkaa. Ja tuossa 230K:ssahan on sama kone kuin 200K:ssa. Viritysaste on vain eri.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
sirius18
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.05.2006 12:41

Re: Kysymys...

Viesti Kirjoittaja sirius18 »

Aki H. kirjoitti:Kumpaa korimallia olet etsimässä :?:
W203

Vai

W202
Kiitos kaikille vastauksista tähän asti! Olen etsimässä uudempaa korimallia jota tehdään vielä tänäänkin eli kai se tuo W203 sitten on. Kohtpuoliinhan uusi C-sarjan malli on tulossa ja se vissiin vähän W203:n hintoja rytkäyttää alaspäin?

Kommentit kulutuksesta kääntävät siis katseen myös MB:n puoleen, olen ko. autolla ajanut 4-5 vuotta sitten ja ainakin silloin se tuntui oikein hyvälle, täytyy tällä kertaa etsiä jostain koeajoon bensaversio. :D

Palaan asiaan vähän myöhemmin täällä, nyt täytyy lähteä kesälomareissulle, ihan ulkomaille asti (heh Tukholmaan) :lol:

Viskelkää kommentteja ja vinkkejä lisää, palataan, merci ja adieu!
Avatar
sirius18
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.05.2006 12:41

Viesti Kirjoittaja sirius18 »

Tervehdys taas,

nyt olisi jo yksi mahdollinen W203 C200 kompura kiikarissa, haluaisinkin kysyä parit jutut:

a) avantgarde-varustelu, onko etupenkit hieman urheilullisemmin muotoillut kuin elegance- tai classic-paketissa? Etupuskuri näyttäisi kuvista päätellen olevan hieman enemmän sporttisempi alareunastaan avantgardessa vai...?

b) mitä mesen tyyppiongelmia kannattaisi ottaa huomioon 2001-vuoden vuosimallissa, autossa jota olen katsellut on mittarilukema reilut 60 tkm.

Saisi vaan tuon entisen nyt myytyä niin ei muuta kuin auton hakuun :lol:
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

sirius18 kirjoitti:a) avantgarde-varustelu, onko etupenkit hieman urheilullisemmin muotoillut kuin elegance- tai classic-paketissa? Etupuskuri näyttäisi kuvista päätellen olevan hieman enemmän sporttisempi alareunastaan avantgardessa vai...?
Urheilulliset istuimet on olleet saatavana lisävarusteena, muistaakseni kaikkiin varustelutasoihin, ei pelkästään avantgardeen. Verhoilukangas on avantgardessa vakiona erilainen kuin muissa (classic/elegance). Avantgardessa on vakiosta poiketen voimakkaammin muotoillut puskurit auton värisinä ja kromilistoin.
sirius18 kirjoitti:b) mitä mesen tyyppiongelmia kannattaisi ottaa huomioon 2001-vuoden vuosimallissa, autossa jota olen katsellut on mittarilukema reilut 60 tkm.
Noista tyyppiviosta voi W203:n omistajat kertoilla tarkemmin, mutta 60 tkm ajettu yksilö lienee pitäis olla vielä aika hyvässä kunnossa.

Toivotaan että pääset entisestä eroon ja saadaan uusi mersumies :)
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

eerola kirjoitti: Ja tuossa 230K:ssahan on sama kone kuin 200K:ssa. Viritysaste on vain eri.
Eli 203:n 200K ja 230K on molemmat 1.8 litrasia? 202:n 230K tais olla 2.3 litranen, vai oliko? :oops: On nykyään liian hankalaa muistaa kaikki myllyt, oli tossa parikymmentä vuotta sitten helpompaa kun ei ollut näin montaa eri mallia. Uudempi C on ruvennut minuakin kiinnostamaan, alkaa kakkosneloseen tulla vähän kaikenlaista laitettavaa, ei mitään pahempia mutta vähän jo alkaa daami olla iäkäs.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Sami J. E. kirjoitti:Eli 203:n 200K ja 230K on molemmat 1.8 litrasia? 202:n 230K tais olla 2.3 litranen, vai oliko?
W202 C230 Kompressor (202.024) moottorina on 2.3 litrainen M111 (111.975 ME).
W203 C230 Kompressor (203.040) on 1.8 litraisella M271 (271.940 ME) koneella 192 hv teholla, C200 K:ssa (203.042) on sama kone 163 hv tehoisena.
Sami J. E. kirjoitti:On nykyään liian hankalaa muistaa kaikki myllyt, oli tossa parikymmentä vuotta sitten helpompaa kun ei ollut näin montaa eri mallia.
Totta puhut. 80-luvulla oli vielä suhteellisen helppo muistaa mallit ja moottorit lähes ulkoa.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
sirius18
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.05.2006 12:41

Viesti Kirjoittaja sirius18 »

Eldorado kirjoitti: Urheilulliset istuimet on olleet saatavana lisävarusteena, muistaakseni kaikkiin varustelutasoihin, ei pelkästään avantgardeen. Verhoilukangas on avantgardessa vakiona erilainen kuin muissa (classic/elegance). Avantgardessa on vakiosta poiketen voimakkaammin muotoillut puskurit auton värisinä ja kromilistoin.
Kiikarissa olevassa autossa on nahkasisusta, onko MB:n käyttämä nahka miten kuuma kesällä ja vastaavasti kylmä talvella?

Onko avantgardessa samanlainen alusta kuin classicissa/elegancessa? Muistan jostain lukeneeni että avantgarde olisi "urheilullisempi".

Muita eroja avantgarde vs. muut? :)
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

sirius18 kirjoitti: Kiikarissa olevassa autossa on nahkasisusta, onko MB:n käyttämä nahka miten kuuma kesällä ja vastaavasti kylmä talvella?

Onko avantgardessa samanlainen alusta kuin classicissa/elegancessa? Muistan jostain lukeneeni että avantgarde olisi "urheilullisempi".
Nahkasisustasta en osaa sanoa muuta kuin että varmaankin samanlainen käytökseltään kuin muidenkin vastaavantasoisten valmistajien nahkasisustat, onhan se kesällä kuuma jos aurinko pääsee paistamaan esteettä sisään mutta ilmastoitu auto jäähtyy kyllä nopeasti (jos ilmastointi kunnossa). Talvella istuinlämmittimet hoitelee lämmityksen (jos on lisävarusteena tilattu). Omassa autossa (tosin W124) on nuo istuinlämmittimet joten en osaa sanoa kuinka kylmät olis ilman niitä.

Urheilualusta eli Sport-paketti (ns. Sportfahrwerk) on ollut lisävarusteena kaikkiin malliversioihin, ei siis sisälly automaattisesti avantgardeen. Se sisältää hieman madalletun alustan ja leveämmät renkaat 17-tuumaisina, urheilullisen jarrujärjestelmän, urheilulliset istuimet ym.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

sirius18 kirjoitti:...autossa on nahkasisusta, onko MB:n käyttämä nahka miten kuuma kesällä ja vastaavasti kylmä talvella?...
Penkinlämmittimet ovat ehdottoman tarpeelliset. Ilman niitä tuntuu kylmällä kylmältä. Kuumuudesta on vaikea sanoa muuta kuin, että ilmastoidun autoni nahkapenkeillä oli ihan pian auton käynnistämisen jälkeen melkoisen mukava istuskella jopa Texasin kesässä. Joka tarkoitti +40C varjossa.
Eldorado kirjoitti:...(ns. Sportfahrwerk) on ollut lisävarusteena kaikkiin malliversioihin, ei siis sisälly automaattisesti avantgardeen...
Tämä riippuu markkina-alueesta. Eli kannattaa varmistaa, mille markkinalle auto on alkujaan tehtaalta lähtenyt.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
sirius18
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.05.2006 12:41

Viesti Kirjoittaja sirius18 »

Tämä riippuu markkina-alueesta. Eli kannattaa varmistaa, mille markkinalle auto on alkujaan tehtaalta lähtenyt.
Mitenkäs nämä Euroopan autot? Ei sisälly avantgardeen sporttialusta?
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

sirius18 kirjoitti:
Tämä riippuu markkina-alueesta. Eli kannattaa varmistaa, mille markkinalle auto on alkujaan tehtaalta lähtenyt.
Mitenkäs nämä Euroopan autot? Ei sisälly avantgardeen sporttialusta?
Ainakin kaikki lähteet joita minulla on käytettävissä, mainitsevat Sport-paketin lisävarusteeksi (lisähintaan) sekä aikaisemmissa että facelift (2004->) malleissa, markkina-alue eroista ei ole mainintaa.
Saattaahaan tuo silti pitää paikkaansa, että markkina-alue eroja on olemassa. Ainakin saksalaiset ja suomalaiset alkuperäiset myyntiesitteet puhuvat lisävarusteesta...
Tiedä näistä sitten - nykyään on niin paljon poikkeuksia ja poikkeuksen poikkeuksia noissa varusteluissa että sekaisinhan sitä menee...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Eldorado kirjoitti:...kaikki lähteet joita minulla on käytettävissä, mainitsevat Sport-paketin lisävarusteeksi...
Esimerkiksi USA-markkinoilla autoista on kaksi versiota: Perusversio (, joka on käytännössä sama kuin Euroopan Elegance) ja Sport-versio(, joka on käytännössä sama kuin Euroopan Avantgarde + Sportfahrwerk). Alunperin meren taakse laivattaviksi tarkoitetut autot, jotka ovat joko muuttoautona tai Mersun European Delivery Programin kautta päätyneet vanhalle mantereelle sekoittavat esimerkiksi Mobile.de:n lueskelijaa aika tehokkaasti.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

eerola kirjoitti:...Esimerkiksi USA-markkinoilla autoista on kaksi versiota...
Joo, noissa jenkkien vientimalleissahan on olleet jo vuosikymmenet ihan omat specsit sekä mallitarjonnan, tekniikan että varustelun osalta. Esim. useimmat sähköherkut on olleet järjestään vakiona mitä on Euroopan malleihin pitänyt ruksata lisävarustelistalta.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Hyrylän Keskusautossa on itseänikin kiinnostanut 200 K W203.
58 000 ajettu. Tuotu Italiasta. Nahkasisus, ortopediapenkit ym.
Muttei kaksia renkaita eikä ilm. lohkolämppäriä.
Onko kukaan käyny ottaas savuja? Ei viittis Kotkasta käydä ihan vaan vilkasees.
Myyjän kanssa puhelimessa juteltu. Pyynti aika kova mun mielestä, mites teidän?
30 900 ekuu?
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Vastaa Viestiin