mikä mersuksi
mikä mersuksi
Ajattelin hankkia hienon käytetyn mersun. SL:t ja Roadsterit ym. eivät, ikävä kyllä, käy, sillä perhe (V+3) pitää saada kyytiin. Iso Mersu pitää olla. Ajatuksissa on joko vanhempi, ruosteeton kesäauto, kuten esim. S-mersu 70- tai 80-luvulta. Ehkä myös upea 60-lukulainen. Toisaalta kiinnostaa ympärivuotiseen käyttöön uudempikin tosi hieno auto, kuten 600. Tässä herää kysymys; Onko totta, että V12 moottori on herkkä hajoamaan? Olen kuullut varoituksen sanoja. Korjaus tullee todella kalliiksi. Olisiko V8 luotettavampi? Yksi vaihtoehto olisi 560 SEC. Onko ko. autossa tilaa kolmelle lastenistuimelle/lapselle takana? (kolmet turvavyöt) No, pitänee itse käydä katsomassa, mutta onko kokemuksia? Onko ko. SEC muuten suositeltava? Itse en osaa laitella. Mersukärpänen puraisi, kun hankin Belgiasta tuodun 200D:n (-81) itselleni käyttöautoksi Afrikkaan. Mainio peli ja hieno korimalli tuo W123.
W140/600 kärsii rapistuvasta sytytysjohtosarjasta samoin kuin M104 3.2 motti. V12 koneessa yhden tai jopa parin sylinterin sytytyksen puuttumista ei vaan huomaa niin helposti jos ollenkaan joka johtaa siihen että kone pyörii epäbalanssissa ja pidemmän päälle hajoaa.
Jopa mobile.de:ssä näkyy aika usein 'motorschaden' 600:sia myynnissä.
Jopa mobile.de:ssä näkyy aika usein 'motorschaden' 600:sia myynnissä.
Koskeeko sama myös 300-24:ää (moottori 104.980) ?e320 kirjoitti:W140/600 kärsii rapistuvasta sytytysjohtosarjasta samoin kuin M104 3.2 motti.
Vaihtuiko johtosarjojen toimittaja vai alettiinko tuolloin muuten vaan tehdä huonompaa laatua?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Käsittääkseni tuo rapistuminen on yleistä kaikilla suorilla kutosilla. On sitten yksilökohtaista tuleeko siitä koskaan ongelmaa vai ei. Kaikenlaiset 'joulukuusi' ilmiöt tai valojen välkkymiset tulee ottaa todella vakavasti näissä koska korjauksena on johtosarjan vaihtaminen. Sarja maksaa jo osana 700+€ plus usean tunnin työt päälle.
Ongelma koskee muistaakseni vuosimalleja 93-95, eli valmistusaika noin 6.92 - 9.94. Ja myös muita moottoreita, esim M119 (500).Eldorado kirjoitti:Koskeeko sama myös 300-24:ää (moottori 104.980) ?e320 kirjoitti:W140/600 kärsii rapistuvasta sytytysjohtosarjasta samoin kuin M104 3.2 motti.
Vaihtuiko johtosarjojen toimittaja vai alettiinko tuolloin muuten vaan tehdä huonompaa laatua?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Kiitokset kaikille palautteesta. Päädyin hankkimaan 500 SEL W140:n (-93). Harkitsin myös paria HIENOA W116:ta, mutta mukavuudenhalu vei tällä kertaa voiton tyylikkyydestä. Onko vihjeitä W140:n ruostesuojauksesta? Onko muita asioita, mitä kannattaisi huomioida? Kilometrejä on 278000. Tarvitsisin myös hyvät kesärenkaat. vannetukku. tarjoaa Bridgestone-pakettia alkuperäisillä Segin vanteilla 265/40-18. Mahtavatko olla sopivat? Otteessa lukee 235/60R16.