mikä mersuksi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
von Essen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 31.07.2006 19:59

mikä mersuksi

Viesti Kirjoittaja von Essen »

Ajattelin hankkia hienon käytetyn mersun. SL:t ja Roadsterit ym. eivät, ikävä kyllä, käy, sillä perhe (V+3) pitää saada kyytiin. Iso Mersu pitää olla. Ajatuksissa on joko vanhempi, ruosteeton kesäauto, kuten esim. S-mersu 70- tai 80-luvulta. Ehkä myös upea 60-lukulainen. Toisaalta kiinnostaa ympärivuotiseen käyttöön uudempikin tosi hieno auto, kuten 600. Tässä herää kysymys; Onko totta, että V12 moottori on herkkä hajoamaan? Olen kuullut varoituksen sanoja. Korjaus tullee todella kalliiksi. Olisiko V8 luotettavampi? Yksi vaihtoehto olisi 560 SEC. Onko ko. autossa tilaa kolmelle lastenistuimelle/lapselle takana? (kolmet turvavyöt) No, pitänee itse käydä katsomassa, mutta onko kokemuksia? Onko ko. SEC muuten suositeltava? Itse en osaa laitella. Mersukärpänen puraisi, kun hankin Belgiasta tuodun 200D:n (-81) itselleni käyttöautoksi Afrikkaan. Mainio peli ja hieno korimalli tuo W123.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ainakin 500 sel on ihan jees kesäpeli, talvellekkin se soveltuu ihan hyvin, kun ei aja kaasu pohjassa.

turvavyät löytyy joka paikasta, lämpiää nopeesti, riittävän tilava. joku isolohkon w126, jos ei oo pensarahoista kiinni.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Yheltä venäläiseltä tosiaan hajosi w140 600:nen, koneessa nimittäin ei ollut öljyä vai oliko se jäähdytysnestettä, ja kone leikkasi kiinni :shock:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

W140/600 kärsii rapistuvasta sytytysjohtosarjasta samoin kuin M104 3.2 motti. V12 koneessa yhden tai jopa parin sylinterin sytytyksen puuttumista ei vaan huomaa niin helposti jos ollenkaan joka johtaa siihen että kone pyörii epäbalanssissa ja pidemmän päälle hajoaa.

Jopa mobile.de:ssä näkyy aika usein 'motorschaden' 600:sia myynnissä.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

e320 kirjoitti:W140/600 kärsii rapistuvasta sytytysjohtosarjasta samoin kuin M104 3.2 motti.
Koskeeko sama myös 300-24:ää (moottori 104.980) ?
Vaihtuiko johtosarjojen toimittaja vai alettiinko tuolloin muuten vaan tehdä huonompaa laatua?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Käsittääkseni tuo rapistuminen on yleistä kaikilla suorilla kutosilla. On sitten yksilökohtaista tuleeko siitä koskaan ongelmaa vai ei. Kaikenlaiset 'joulukuusi' ilmiöt tai valojen välkkymiset tulee ottaa todella vakavasti näissä koska korjauksena on johtosarjan vaihtaminen. Sarja maksaa jo osana 700+€ plus usean tunnin työt päälle.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Eldorado kirjoitti:
e320 kirjoitti:W140/600 kärsii rapistuvasta sytytysjohtosarjasta samoin kuin M104 3.2 motti.
Koskeeko sama myös 300-24:ää (moottori 104.980) ?
Vaihtuiko johtosarjojen toimittaja vai alettiinko tuolloin muuten vaan tehdä huonompaa laatua?
Ongelma koskee muistaakseni vuosimalleja 93-95, eli valmistusaika noin 6.92 - 9.94. Ja myös muita moottoreita, esim M119 (500).
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
von Essen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 31.07.2006 19:59

Viesti Kirjoittaja von Essen »

Kiitokset kaikille palautteesta. Päädyin hankkimaan 500 SEL W140:n (-93). Harkitsin myös paria HIENOA W116:ta, mutta mukavuudenhalu vei tällä kertaa voiton tyylikkyydestä. Onko vihjeitä W140:n ruostesuojauksesta? Onko muita asioita, mitä kannattaisi huomioida? Kilometrejä on 278000. Tarvitsisin myös hyvät kesärenkaat. vannetukku. tarjoaa Bridgestone-pakettia alkuperäisillä Segin vanteilla 265/40-18. Mahtavatko olla sopivat? Otteessa lukee 235/60R16.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

onneks olkoon auton johdosta! renkaisiin en osaa sanoo, mutta ässä on aina ässä! ja viälä toi uudempi koppanen, on se kyllä hiano peli.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin