Apuva... Tyhjäkäynti värisee. 300-24 M104
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Apuva... Tyhjäkäynti värisee. 300-24 M104
Terve.
Nyt loppuu järki tyystin.. Ajelin pirssillä töihin ja matkalla pysähdyin käymään huoltoasemalla. sammutin auton, ja käynistin uudelleen niin auto vähän kävi hivenen epätasasesti ja lähdin vain peruuttamaan ja yhtäkkia auto sammui.
Ei tehnyt ikinä ennen suuttimien vaihtoa.. Ja nyt olen huomannu ilmiön että koneen lämpöjen ollessa 90-100 astetta, niin tuo tyhjäkäynti värisee, mutta kylmällä koneella ei huomaa että auto käy. Ei värise ollenkaan.. En ole varma, mutta tuntuu vielä että starttausaikakin on pidentynyt suuttimien vaihdon jälkeen.
Vielä ainakaan kone ei ole sammunnut heti käynistyksen jälkeen, mitä se aikasemmin oireili. Pystyykö joku neuvomaan miestä hädässä?
kyseessä oli 300-24 M104 rivi6:nen..
Nyt loppuu järki tyystin.. Ajelin pirssillä töihin ja matkalla pysähdyin käymään huoltoasemalla. sammutin auton, ja käynistin uudelleen niin auto vähän kävi hivenen epätasasesti ja lähdin vain peruuttamaan ja yhtäkkia auto sammui.
Ei tehnyt ikinä ennen suuttimien vaihtoa.. Ja nyt olen huomannu ilmiön että koneen lämpöjen ollessa 90-100 astetta, niin tuo tyhjäkäynti värisee, mutta kylmällä koneella ei huomaa että auto käy. Ei värise ollenkaan.. En ole varma, mutta tuntuu vielä että starttausaikakin on pidentynyt suuttimien vaihdon jälkeen.
Vielä ainakaan kone ei ole sammunnut heti käynistyksen jälkeen, mitä se aikasemmin oireili. Pystyykö joku neuvomaan miestä hädässä?
kyseessä oli 300-24 M104 rivi6:nen..
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ti 22.08.2006 16:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Nyt tämä meni taas hyvin. korjaamolla sanottiin että sytytys pätkii.. (ainakin kuumana) eli siinä 100 asteen viivan kohdalla..
3 viikon päähän sain ajan että kerkiävät katsomaan..
päästöt otettiin mikkä on ihan päin p:tä
CO 0.52
CO cor 0.55
co2 13.72
ppm HC 211
02 1.4
lamda 1.4
kierrokset: 2000/min
Elikkäs osaako joku sanoa jo heittämällä missä kiikastaa?
lamdan menee vaihtoon? Mutta mitä muuta?
On tämä mahtavaa.. maaliskuussa kun ostin tämän niin päästöt oli tip top.. Ei voi ymmärtää. Kilomerejäkään ei ole kertynyt kuin vaivaset 5000km
Eikö vika vaikuttaisi johtosarjan vialta? Kun rupeaa pätkimään varsinaisesti lämpimänä?
3 viikon päähän sain ajan että kerkiävät katsomaan..
päästöt otettiin mikkä on ihan päin p:tä
CO 0.52
CO cor 0.55
co2 13.72
ppm HC 211
02 1.4
lamda 1.4
kierrokset: 2000/min
Elikkäs osaako joku sanoa jo heittämällä missä kiikastaa?
lamdan menee vaihtoon? Mutta mitä muuta?
On tämä mahtavaa.. maaliskuussa kun ostin tämän niin päästöt oli tip top.. Ei voi ymmärtää. Kilomerejäkään ei ole kertynyt kuin vaivaset 5000km
Eikö vika vaikuttaisi johtosarjan vialta? Kun rupeaa pätkimään varsinaisesti lämpimänä?
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Tähtimursu
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su 07.05.2006 13:39
- Paikkakunta: Lahti
Tiedä onko vika sama, mutta kerron kuitenkin miten omani korjattiin:
Ongelma oli, että tyhjäkäyntikierrokset vaeltivat välillä rajustikkin, liikennevaloissa auto oikein nykähteli. Kaasua antaessa yskähteli, normaali ajossa ei mitään, hyvin kiihtyi ja kulki, mutta tyhjäkäynnillä seisoessa kierrokset ailahteli alaspain. Auto melkein sammui.
Sitten käytin korjaamolla, asentaja tutki tulpan johdot ja sytysjärjestelmän. Ilmeni. että tulppien kärkiväli oli kasvanut liian suureksi. Tulpat vaihdettiin ja kaikki suuttimet käsiteltiin Forte-aineella.
Ongelmat loppuivat siihen, käy tasaisesti ja lähtee liikennevaloistakin kuin jänis makuulta
Ongelma oli, että tyhjäkäyntikierrokset vaeltivat välillä rajustikkin, liikennevaloissa auto oikein nykähteli. Kaasua antaessa yskähteli, normaali ajossa ei mitään, hyvin kiihtyi ja kulki, mutta tyhjäkäynnillä seisoessa kierrokset ailahteli alaspain. Auto melkein sammui.
Sitten käytin korjaamolla, asentaja tutki tulpan johdot ja sytysjärjestelmän. Ilmeni. että tulppien kärkiväli oli kasvanut liian suureksi. Tulpat vaihdettiin ja kaikki suuttimet käsiteltiin Forte-aineella.
Ongelmat loppuivat siihen, käy tasaisesti ja lähtee liikennevaloistakin kuin jänis makuulta

C 180 AUT Elegance -95
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Aijaa.. Omassa ainakin näytti nyt olevan vikaa tuossa lamda anturissa ainakin, kun antoi arvoksi 1.4 eikö sen pitäsi mennä väliin 0.3v -0.9v 1v taitaa olla vielä
salittu..
Itselläni ei pauku tai mitään.. Kierrokset tippuu tosi alhaalle käynnistyksen jälkeen
300-400kierrosta ja auto värisee (tekee tätä vain lämpimällä koneella) mutta sitku taas ajaa vähän aikaa ja pysähtyy likennevaloihin niin kierrokset jää siihen 500-600 ja käy suht hyvin lämpösenäkin. Ehkä välillä voi hivenen väristä.
Kiihtyvyys tuntus minusta olevan ihan kunnossa.. En ole huomannu kyl oikeestaan mitään oireilua ajossa. Ja tosiaan tuntuu että Starttausaika on pidentynyt, että kone lähtee käyntiin. Myös kylmällä koneella.
Elikkäs oireet:
-tyhjäkäynti värisee/pätkii (lämpösellä koneella 90-10 astetta udelleen starttauksen jälkeen) kierrokset putoo 600 kierroksesta 300-400kierrokseen,
Mutta tasaantuu taas hetken ajon jälkeen.
-Starttausaika on pidentynyt
-Polttoaineen kulutus on kasvanut (150km 20litraa)
Minä en osaa kyl sanoa että pätkiikö sytytys, mutta korjaaja sano heti että sytytys pätkii, kun auto värisi.. Kaippa se sit pätkii. Mutta tarvitsee nyt katsoa että mitä tuo korjaantuu pelkällä lamdan vaihdolla. Sen jälkeen sitten vaihtelemaan niitä puolia..
Kertokaas että missä ne puolat oikeen sijaitsee tässä malissa? Mihin ne on piilotettu?
Eikö niitä ollu 2 kappaletta tässä mallissa?
salittu..
Itselläni ei pauku tai mitään.. Kierrokset tippuu tosi alhaalle käynnistyksen jälkeen
300-400kierrosta ja auto värisee (tekee tätä vain lämpimällä koneella) mutta sitku taas ajaa vähän aikaa ja pysähtyy likennevaloihin niin kierrokset jää siihen 500-600 ja käy suht hyvin lämpösenäkin. Ehkä välillä voi hivenen väristä.
Kiihtyvyys tuntus minusta olevan ihan kunnossa.. En ole huomannu kyl oikeestaan mitään oireilua ajossa. Ja tosiaan tuntuu että Starttausaika on pidentynyt, että kone lähtee käyntiin. Myös kylmällä koneella.
Elikkäs oireet:
-tyhjäkäynti värisee/pätkii (lämpösellä koneella 90-10 astetta udelleen starttauksen jälkeen) kierrokset putoo 600 kierroksesta 300-400kierrokseen,
Mutta tasaantuu taas hetken ajon jälkeen.
-Starttausaika on pidentynyt
-Polttoaineen kulutus on kasvanut (150km 20litraa)
Minä en osaa kyl sanoa että pätkiikö sytytys, mutta korjaaja sano heti että sytytys pätkii, kun auto värisi.. Kaippa se sit pätkii. Mutta tarvitsee nyt katsoa että mitä tuo korjaantuu pelkällä lamdan vaihdolla. Sen jälkeen sitten vaihtelemaan niitä puolia..
Kertokaas että missä ne puolat oikeen sijaitsee tässä malissa? Mihin ne on piilotettu?
Eikö niitä ollu 2 kappaletta tässä mallissa?
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
No taitaa sit olla yksipuolanen.. Ei tämä on vanhempi 300 malli ei 320 malli..
Vaihdoin juuri äsken Bochin tulpat (FR8DC+) Vanhat tulpat olivat Taas NGK BCP6ES.. Vertasin tulppia niin tuossa NGK:ssa oli kärkiväli huomattavasti suurempi. Ainakin puolet isomi silmimäärin katsoen.. Heitin koeajolenkin niin auton sytytys muuttui huomattavasti.. Auto lähtee kyllä ihan erinlailla samalla kaasun poljennalla.. Mutta edelleen auto kävi huonosti heti käynistyksen jälkeen, kun koneen lämmöt olivat valmiiksi siinä 80 - astetta. Mutta pienen ajon jälkeen auto kyllä kävi nätisti. Starttausaika tuntuu vaan päivä päivältä kasvavan..

Vastaava kone kuin kuvan koneessa.. Älkää kiinnittäkö huomioo kuvassa esintyvään nuoleen.. Kyseinen sulakeresia tuli jo selvitettyä. Kyseessä oli automaatti-ilmastoinnin sulake..
Vaihdoin juuri äsken Bochin tulpat (FR8DC+) Vanhat tulpat olivat Taas NGK BCP6ES.. Vertasin tulppia niin tuossa NGK:ssa oli kärkiväli huomattavasti suurempi. Ainakin puolet isomi silmimäärin katsoen.. Heitin koeajolenkin niin auton sytytys muuttui huomattavasti.. Auto lähtee kyllä ihan erinlailla samalla kaasun poljennalla.. Mutta edelleen auto kävi huonosti heti käynistyksen jälkeen, kun koneen lämmöt olivat valmiiksi siinä 80 - astetta. Mutta pienen ajon jälkeen auto kyllä kävi nätisti. Starttausaika tuntuu vaan päivä päivältä kasvavan..

Vastaava kone kuin kuvan koneessa.. Älkää kiinnittäkö huomioo kuvassa esintyvään nuoleen.. Kyseinen sulakeresia tuli jo selvitettyä. Kyseessä oli automaatti-ilmastoinnin sulake..
220.128 Black Mirror
Sulla näyttää olevan vanhempi M104. Puola löytyy ilmanputsarin imuputken ja ABS mötikän välistä/alapuolelta. Uudempaa M104 löytyy 300-24 ja 320-24 joissa kolme puolaa jotka sijaitsevat venttiilikopan kannen päällä mustan lätkän alla
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Terve. tänään tuli todettua tullessa töihin, että tulppien vaihdolla ei ollut kyllä oireiluun vaikutusta.
Mutta olen kyllä pähkäilly että eikö se lamd a ole mahdollinen vika?
Minusta tuntuu että auto saa liian rikkaan seoksen käynistyksen yhteydessä ja täten se lähtee huonommin käyntiin. Sytytys minusta pelaa vallan mainiosti.
En huomaa minkään laista pätkimistä ajossa. Enkä huomaa mitään pätkimistä edes liikennevaloissa ajon välissä. Mutta ekoissa liikeenevaloissa auto käy vähän röpöttäen, kun vasta on lähteny liikkeelle. Huom lämpöisellä koneella. Kylmällä koneella auto käy tyhjäkäyntiä niin nätisti. Ei kyllä värise laisinkaan.. Minusta tämä oireilu johtuu vain seoksesta, mutta sit sen saa varmistettua kun uusi lamda tulee vaihdettua.
Mutta olen kyllä pähkäilly että eikö se lamd a ole mahdollinen vika?
Minusta tuntuu että auto saa liian rikkaan seoksen käynistyksen yhteydessä ja täten se lähtee huonommin käyntiin. Sytytys minusta pelaa vallan mainiosti.
En huomaa minkään laista pätkimistä ajossa. Enkä huomaa mitään pätkimistä edes liikennevaloissa ajon välissä. Mutta ekoissa liikeenevaloissa auto käy vähän röpöttäen, kun vasta on lähteny liikkeelle. Huom lämpöisellä koneella. Kylmällä koneella auto käy tyhjäkäyntiä niin nätisti. Ei kyllä värise laisinkaan.. Minusta tämä oireilu johtuu vain seoksesta, mutta sit sen saa varmistettua kun uusi lamda tulee vaihdettua.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Kryptonite kirjoitti:Nyt tämä meni taas hyvin. korjaamolla sanottiin että sytytys pätkii.. (ainakin kuumana) eli siinä 100 asteen viivan kohdalla..
3 viikon päähän sain ajan että kerkiävät katsomaan..
päästöt otettiin mikkä on ihan päin p:tä
CO 0.52
CO cor 0.55
co2 13.72
ppm HC 211
02 1.4
lamda 1.4
kierrokset: 2000/min
Elikkäs osaako joku sanoa jo heittämällä missä kiikastaa?
lamdan menee vaihtoon? Mutta mitä muuta?
On tämä mahtavaa.. maaliskuussa kun ostin tämän niin päästöt oli tip top.. Ei voi ymmärtää. Kilomerejäkään ei ole kertynyt kuin vaivaset 5000km
Eikö vika vaikuttaisi johtosarjan vialta? Kun rupeaa pätkimään varsinaisesti lämpimänä?
Päätin lisätä vanhoja päästöjä.. A katsastuksen tuloksia
27.10.05
Tyhjäkäynti / 2000kierrosta
CO: 0.02 / 0.16
HC: 99 / 73
lamda arvo: 1.0
CO2: 14.90 / 14.80
02: 0.28 / 0.14
25.03.06
CO: 0.12 / 0.12
HC: 47 / 49
lamda arvo: 1.0
CO2: 15.8 / 15.7
02: 0.18 / 0.20
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Noniin kertokaas että mikä anturi on toi mikä on koneen kyljessä tuossa nokalla.
termostaatin vieressä. Näkyy myös tuosta aikasemmasta kuvasta. Oli nimittäin irti
tai puoliksi kiinni. Rupesin nyt vasta katsomaan.. Mikä sen tehtävä on? Nyt rupesi ottamaan päähän. Aikasemmin se on kyllä ollut kiinni, mutta ei ollu äsken. Onkohan korjaamolla otettu jossakin yhteydessä irti ja unohdettu pistää kiinni..
Nyt auton käyttäytyminen on mennyt todella pahaksi. Pistin tuon liittimen kiinni ja yritin saada autoa käyntiin.. auto yski ja yski vaan kierroksen seilaili ja vasta kolmannella yrityksellä auto jäi käyntiin..
termostaatin vieressä. Näkyy myös tuosta aikasemmasta kuvasta. Oli nimittäin irti
tai puoliksi kiinni. Rupesin nyt vasta katsomaan.. Mikä sen tehtävä on? Nyt rupesi ottamaan päähän. Aikasemmin se on kyllä ollut kiinni, mutta ei ollu äsken. Onkohan korjaamolla otettu jossakin yhteydessä irti ja unohdettu pistää kiinni..
Nyt auton käyttäytyminen on mennyt todella pahaksi. Pistin tuon liittimen kiinni ja yritin saada autoa käyntiin.. auto yski ja yski vaan kierroksen seilaili ja vasta kolmannella yrityksellä auto jäi käyntiin..
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Noniin.
Sain tänään auton korjaamolta. Autoon vaihdettiin lamda anturi
ja nyt menee taas päästöihin ja toimii miltein kuin uusi.
Vielä on hämärä vika:
auto käy nätisti kun käynistää kylmänä tai kuumana, mutta jos auton käynnistää
haaleana niin sanotusti, niin auto värisee /käy vähän huonosti.
Hetken ajon jälkeen auto kehrää kuin kissa. kylmänä ja kuumana autoa ei tunne
olevan käynnissä, mutta haaleana kun käynistää niin värisee koko auto.
näkee silminkin jos ovi on auki. Värisee mahtavasti, mutta ei varsinaisesti tunnu penkissä ainakaan voimakkaana.
Tänään pistin sitten tilaukseen tuon lämpötilaanturin mikä mittaa koneen lämpötilaa ja lähettää tiedon ruiskunohjausboxille. Korjaamolla sanottiin että tämä voi olla yksi mahdollinen vian kohde.
Eli jos jollain on asiasta asiantuntemusta, eiku ketjuun jatkoa vaan.
Sain tänään auton korjaamolta. Autoon vaihdettiin lamda anturi
ja nyt menee taas päästöihin ja toimii miltein kuin uusi.
Vielä on hämärä vika:
auto käy nätisti kun käynistää kylmänä tai kuumana, mutta jos auton käynnistää
haaleana niin sanotusti, niin auto värisee /käy vähän huonosti.
Hetken ajon jälkeen auto kehrää kuin kissa. kylmänä ja kuumana autoa ei tunne
olevan käynnissä, mutta haaleana kun käynistää niin värisee koko auto.
näkee silminkin jos ovi on auki. Värisee mahtavasti, mutta ei varsinaisesti tunnu penkissä ainakaan voimakkaana.
Tänään pistin sitten tilaukseen tuon lämpötilaanturin mikä mittaa koneen lämpötilaa ja lähettää tiedon ruiskunohjausboxille. Korjaamolla sanottiin että tämä voi olla yksi mahdollinen vian kohde.
Eli jos jollain on asiasta asiantuntemusta, eiku ketjuun jatkoa vaan.
220.128 Black Mirror