cdi koneen "räpättävä" ääni ?
cdi koneen "räpättävä" ääni ?
Niin tuollainen c 200 99 mersu ,jossa ollut paikallaan sellainen johtojen välin tuleva viriboksi. Nyt poissa käytöstä.
Koneesta kuuluu kiihdytettäessä sellainen räpäty ääni, loppuu sitten aivan yhtäkkiä jossain isommilla kierroksillä. Muutoin tuntuu toimivan, ääni vaan ihmeyttää.
Boksin kanssa oli selvemmin kuultavissa, kuuluu kyllä myös ilman tuota viriboksiakin siis.
Mikähän mahtaa olla aiheuttaja . hajonnut jotain tai muuta vast - millä hiljaiseksi saa ?
Koneesta kuuluu kiihdytettäessä sellainen räpäty ääni, loppuu sitten aivan yhtäkkiä jossain isommilla kierroksillä. Muutoin tuntuu toimivan, ääni vaan ihmeyttää.
Boksin kanssa oli selvemmin kuultavissa, kuuluu kyllä myös ilman tuota viriboksiakin siis.
Mikähän mahtaa olla aiheuttaja . hajonnut jotain tai muuta vast - millä hiljaiseksi saa ?
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Omassa ex-270 dci:ssä oli ykköspytyn suutin irti. Piti rämisevää ääntä tietyissä tilanteissa ... Tehoista eikä kulusta huomannut ...
Korjattiin merkkihuollossa putsaamalla paikat ja laittamalla uudet kiinnitysvermeet (~200 eskobaaria)
Korjattiin merkkihuollossa putsaamalla paikat ja laittamalla uudet kiinnitysvermeet (~200 eskobaaria)

Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
hmm, ei ole hajonnut mikään, vaikka soundi ennallaan... miten on, voisko johtua imusarjan tukkeutumisest ? Ihmejuttu sekin sinällään, että autossa imusarjja voi edes mennä tukkoon tai jotain - ennen mersuja en ollut edes kuullut moisesta.
Mutta jos se on sillai tukkeutunut, niin voisko ne läpät mitä siellä on, pitää tuollasta ääntä ?
Tai hukkaportti tms ? Ite oikein noista ymmärrä, niin kyselyttää...
Onko kovahomma irrottaa imusarja tuollasesta ?
Kyllä rempat muutoin sujuu, esim ihan japsimoottoritkin ja jokunen automaattivaihteistokin korjautunut korjaus-sarjalla täysinkuntoon ominvoimin aikanaan - mutta tämä cdi tekniikka ihan uusi tuttavuus...
Mutta jos se on sillai tukkeutunut, niin voisko ne läpät mitä siellä on, pitää tuollasta ääntä ?
Tai hukkaportti tms ? Ite oikein noista ymmärrä, niin kyselyttää...
Onko kovahomma irrottaa imusarja tuollasesta ?
Kyllä rempat muutoin sujuu, esim ihan japsimoottoritkin ja jokunen automaattivaihteistokin korjautunut korjaus-sarjalla täysinkuntoon ominvoimin aikanaan - mutta tämä cdi tekniikka ihan uusi tuttavuus...
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Olen ajellut vuoden päivät/30 tkm vm-03 110 cdi vitolla kuunnellen samaa"räpsytystä" ja imenyt epätoivoisesti tiedoa tältä foorumilta kyseiseen vaivaa.Pikku hiljaa epäilys suuttimien suuntaan kääntyi ja viime viikolla pyysin
huollon yhteydessä tarkastamaan testerillä ovat suuttimet ok? Huoltomies purki vikalistan,ja ajoi jotain testejä,jotka vertasivat suuttimien annostelu määriä yms.mutta kaikki vaikutti erinnomaiselta!No , Fortet löpöputsariin ja menoksi! Edelleen "RÄPSYTTÄÄ"!
huollon yhteydessä tarkastamaan testerillä ovat suuttimet ok? Huoltomies purki vikalistan,ja ajoi jotain testejä,jotka vertasivat suuttimien annostelu määriä yms.mutta kaikki vaikutti erinnomaiselta!No , Fortet löpöputsariin ja menoksi! Edelleen "RÄPSYTTÄÄ"!
Eli vuotaako suutin siis ulospäin , pitäisi näkyä kosteutta sitten siellä muovien alla ? Pitänee kattoa sinne tässä lähiaikoina kuminkin.
Kumma ääni se on, kun kovaa kiihdyttää, niin isohkoilla kierroksilla se loppuu kuin seinään kerralla . Suutin se voisiolla, hukkaportti ti ne läppäsysteemit imusarjassa on oma veikkaus...
Kukaan ei oikein ole kertoillut että miten on käyttäytynyt kun imusarja ollut tukkoinen , ois kiva tietää miten se ilmenee .
Kumma ääni se on, kun kovaa kiihdyttää, niin isohkoilla kierroksilla se loppuu kuin seinään kerralla . Suutin se voisiolla, hukkaportti ti ne läppäsysteemit imusarjassa on oma veikkaus...
Kukaan ei oikein ole kertoillut että miten on käyttäytynyt kun imusarja ollut tukkoinen , ois kiva tietää miten se ilmenee .
200 cdi väyrynen räpättää kanssa tietyille kierroksille asti ja sitten loppuu kuin seinään. Viime katsastuksessa oli savut jonkin verran korkealla että liekö sitten suuttimessa tosiaan vika? Pitääpä katsoa mitä sieltä muovikopan alta löytyy.
----------------------------------------------
Näillä mennään:
E 320 T cdi Elegance -07
S 320 cdi -04
A 170 cdi Elegance -02
E 200 cdi classic -99
Vito 115 cdi A -05
Actros 2540L -97
-----------------------------------------------
Exät:
C180 A elegance -96
Vito 112 cdi -02
W124 200d -86
MB2544 -88 kuormuri
Näillä mennään:
E 320 T cdi Elegance -07
S 320 cdi -04
A 170 cdi Elegance -02
E 200 cdi classic -99
Vito 115 cdi A -05
Actros 2540L -97
-----------------------------------------------
Exät:
C180 A elegance -96
Vito 112 cdi -02
W124 200d -86
MB2544 -88 kuormuri
juu saattasi olla suutinvuotoa, ainakin 4 oli sellanen kostean oloinen, ei märkä kumminkaan , mutta muovikoppa sisältä keränny pölyä kans ja tummunut tms. Mahtaakohan olla siis tuo äänen syynä mitä olen ihmetellyt.. Tarvii varmaan tuohon tiivistys korjailla kumminkin. Saa nähädä millanen urakka tulee että saa auki.. Ainakin hommattava alkuun työkaluja lisää, pieni tähtikanta taisiolla, saattas saada kyllä 12 kanttisella hylsylläkin. Muistaako joku mikä koko on, samoin mikähän koko termarinkopassa ?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: To 13.07.2006 22:48